مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

حمایت تمام قد روسیه از سوریه برای ممانعت از سقوط دیرالزور

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: تعداد زیادی از نیروهای حزب الله لبنان به فرودگاه نظامی تحت محاصره دیرالزور رسیده‌اند،‌ در حالی که روسیه نسبت به کشتار دسته جمعی در این شهر در صورت تسلط داعش بر دیر الزور هشدار داد.

 

رامی عبدالرحمان، دیده بان حقوق بشر سوریه در اظهاراتی به الشرق الاوسط از درگیری‌ها در چند محور در شهر دیر الزور خبر داد و افزود: به علت آتش زدن تایرها و بشکه‌های نفت در میدان‌های شهر توسط داعش دود زیادی آسمان شهر را فراگرفته است.

 

وی افزود: هدف از این اقدام ممانعت از دید جنگنده‌های سوری و روسی است و ممانعت از بمباران مواضع‌ داعشی‌ها بود.

 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، از ابتدای حمله داعش به این شهر ۱۵۱ تن کشته شده‌اند که ۳۰ تن غیرنظامی و ۴۶ تن نیروی نظام سوریه و ۷۵ تن داعشی بوده‌اند.

 

یک فعال در این شهر گفت: داعش به اعدام وحشیانه ۱۰ نیروی نظام سوریه دست زده است.

 

احمد الرمضان فعال شهر دیر الزور اعلام کرد: نیروهای حزب الله از هشت ماه پیش در شهر مستقر هستند و در ساعات گذشته تجهیزاتی را به این منطقه منتقل کرده‌اند تا مانع از حملات داعش شوند.

 

وی تصریح کرد: نیروهای حزب الله در حال حاضر به طور خاص در لشگر ۱۳۷ در جبهه‌های داخل محله‌ها مستقر هستند.

 

احمد الرمضان افزود: نیروهای داعش روز گذشته نزدیک بود وارد فرودگاه دیر الزور شوند اما مداخله هوایی روسیه و انجام ۴۰ حمله به منطقه تجمع آنها مانع از این امر شد.

 

الرمضان گفت: عناصر داعش توانستند به مناطق مسکونی فرودگاه در جنوب شرق نیروگاه برق معروف به شماره ۶۶ برسند و نیروهای نظام سوریه اجازه ندادند پیشروی کنند و آنها ناگزیر به عقب‌نشینی شدند.

 

وی ادامه داد: عناصر داعش عملا در مسافتی نزدیک به دیوارهای فرودگاه در بخش جنوب غربی مستقر شده‌اند.

 

خبرگزاری ایتالیایی آکی نیز افزود: حزب الله لبنان از اطراف حلب و مناطق دیگر قرار است امروز (پنجشنبه) به اطراف فرودگاه برسند تا مانع از سقوط آن شوند.

 

این خبرگزاری ادامه داد: داعش از چند محله پیشروی و فرودگاه را محاصره کرده و جاده منتهی به فرودگاه نظامی را بسته است.

 

سرگئی رودسکوی، رئیس اداره عملیات در ستاد نیروهای مسلح سوریه همچنین اظهار داشت: افراد داعش در حال حاضر حمله‌ای گسترده به شهر دیر الزور و مقرهای ارتش سوریه انجام داده‌اند.

 

وی تصریح کرد:‌ اوضاع در اطراف شهر دیر الزور بسیار دشوار است و همچنان این شهر از سوی داعش از سه سال پیش تحت محاصره است. افراد مسلح از تعداد بالای خود برای حمله مستمر به مواضع ارتش سوریه استفاده می‌کنند.

 

این مقام نظامی روس گفت: ساکنان دیر الزور در صورت تسلط داعش بر شهر با کشتار دسته جمعی روبه‌رو خواهند شد.

 

رودسکوی تاکید کرد: نیروی هوایی روسیه تمامی تدابیر ضروری را برای حمایت از یگان‌هایی که به دفاع از دیر الزور می‌پردازند و نیز برای برقراری ثبات در این شهر و اطراف آن اتخاذ خواهد کرد.

 

در این راستا سرلشگر حسن محمد، فرمانده یگان ۱۷ و رئیس کمیته امنیتی و نظامی در دیر الزور به المنار گفت: منطقه المقبره، مقبره داعشی‌ها خواهد بود و حمله ما علیه داعش سخت‌تر و شدیدتر بوده و ما از مرحله دفاع به مرحله حمله منتقل شده‌ایم و برخی مناطقی که داعش به آنها نفوذ کرده بود، پس گرفتیم و مناطق اطراف فرودگاه تامین امنیت نظامی شده است و در گیری‌ها اکنون برای بازپس‌گیری نیروگاه برق دیر الزور است.

 

النصره مسئولیت انفجار کفرسوسه دمشق را برعهده گرفت

 

از سوی دیگر، جبهه النصره در بیانیه‌ای مسئولیت حمله انتحاری در منطقه کفرسوسه در دمشق که هفته پیش رخ داده بود را برعهده گرفت و گفت، هدفش مستشاران نظامی روس بود.

 

این گروه افزود: دو عامل انتحاری به نام‌های ابومصعب المزی و ابو طلحه الدیرانی این حمله را انجام دادند.

 

النصره مدعی شد، درگیری‌هایی بین مستشاران روس و نیروهای النصره قبل از انفجار انتحاری صورت گرفته بود.

 

داعش سَر ۱۲ تن را در شهر پالمیرا سر برید

 

دیده بان حقوق بشر سوریه امروز پنجشنبه اعلام کرد، نیروهای داعش ۱۲ تن را دست کم در شهر پالمیرا (تدمر) سر برید.

 

به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، داعش سر چهار تن را که اکثرا از کارمندان دولت و معلم بودند در مقابل یکی از موزه‌های این شهر تاریخی سر برید.

 

به گفته این دیده‌بانی، داعش هشت تن دیگر را که از نیروهای ارتش سوریه و چهار تن دیگر را که از افراد مسلح مخالف بودند، گلوله‌باران کرد.

 

داعش در دسامبر برای دومین بار بر این شهر تاریخی تسلط یافت.

ایسنا،

نتایج خونین: اوباما با جهان چه کرده است

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا قصد دارد اولین فرامین را حتی در روز تحلیف امضا کند. ولی عجالتاً میراثی را بیاد می آوریم که اوباما برای جانشین خود به ارث گذاشته است   باراک اوباما در ۲۰۰۹ رئیس جمهور شد و وعده داد که در مناسبات آمریکا با بقیه جهان صفحه ... نتایج خونین: اوباما با جهان چه کرده است

ادامه

امریکا, جهان, گزارش

حشد شعبی: کنترل کامل مرزهای عراق با سوریه را در دست داریم

سخنگوی ستاد بسیج مردمی عراق اعلام کرد که این نیروها هم اکنون کنترل مرزهای عراق و سوریه را به منظور ممانعت از ورود کمک‌ برای داعش به شهر موصل در دست دارند.   به گزارش  الیوم السابع، احمد الاسدی، سخنگوی ستاد بسیج مردمی عراق (حشد شعبی) گفت: این نیروها به هیچ نیروی غیر قانونی اجازه ... حشد شعبی: کنترل کامل مرزهای عراق با سوریه را در دست داریم

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

رسانه‌های عرب زبان از کنترل کامل نیروهای عراقی بر شرق موصل خبر دادند.

به گزارش روسیا الیوم، نیروهای عراقی در ادامه دستاوردهای میدانی خود در نبرد آزادسازی موصل توانستند کنترل کامل شرق این شهر را به دست بگیرند.   این نیروها همچنین در جریان عملیات خود توانستند منطقه «الاثریه» و «تل نرکان» در شمال موصل را از یوغ تروریست های داعش آزاد کردند.   نیروهای عراقی خسارت سنگینی ... رسانه‌های عرب زبان از کنترل کامل نیروهای عراقی بر شرق موصل خبر دادند.

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

نیروهای عراقی آماده عبور از رود دجله برای گشودن جبهه جدید علیه داعش

در انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه تل یابس در شمال شرق موصل ۱۴ غیرنظامی و یک نیروی نظامی کشته شدند. نیروهای عراقی با آزادسازی چند منطقه دیگر در شرق موصل همچنان به تسلط خود بر شرق موصل ادامه می‌دهند.   به گزارش شبکه خبری المیادین، در انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه ... نیروهای عراقی آماده عبور از رود دجله برای گشودن جبهه جدید علیه داعش

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

نیرو‌های وفادار به ژنرال «خلیفه حفتر» کنترل کامل بنغازی را به دست گرفتند

به گزارش راشا تودی، منابع محلی لیبی اعلام کردند نیرو‌های وفادار به ژنرال «خلیفه حفتر» حامی پارلمان شرقی لیبی، پس از دو روز درگیری با افراط‌گرایان، سرانجام کنترل بنغازی را به دست گرفتند.   نیرو‌های حفتر (موسوم به ارتش ملی لیبی) از کشته شدن ۹ سرباز در این درگیری‌ها خبر دادند. گفته می‌شود از آغاز ... نیرو‌های وفادار به ژنرال «خلیفه حفتر» کنترل کامل بنغازی را به دست گرفتند

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, شمال افریقا, لیبی