واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

حمایت اروپا از پیشنهاد کنفرانس حل تنش میان ایران و آمریکا

می‌گوید اتحادیه اروپا از پیشنهاد عراق برای برگزاری یک کنفرانس منطقه‌ای با هدف کاستن از تنش میان ایران و آمریکا کاملا حمایت می‌کند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این سخنان را در بغداد ایراد کرد.

 

به گزارش دویچه وله؛ فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که روز شنبه ۲۲ تیرماه (۱۳ ژوئیه) برای دیداری رسمی به عراق رفته است، در بغداد گفت اتحادیه اروپا به‌طور کامل از پیشنهاد دولت عراق برای برگزاری یک کنفرانس منطقه‌ای پشتیبانی می‌کند. هدف کنفرانس پیشنهادی عراق، کاهش و حل‌ و فصل تنش میان ایران و ایالات متحده آمریکا اعلام شده است.

 

خانم موگرینی گفت عراق متحد هر دو طرف مناقشه، یعنی ایران و آمریکاست و می‌تواند نقش مهمی در نزدیک‌ کردن دیدگاه‌های دو طرف تنش بازی کند. او افزود، با مقام‌های عراق درباره نیاز به کاهش تنش‌ها و باز کردن کانال‌های گفت‌وگو، مذاکره کرده است.

 

رسانه‌های بین‌المللی می‌گویند اتحادیه اروپا و عراق اخیرا تلاش مشترکی را برای برقراری آرامش در منطقه خلیج فارس آغاز کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد پیشنهاد عراق برای برگزاری یک کنفرانس منطقه‌ای، در چارچوب این فعالیت باشد.

 

خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و سپس برقراری تحریم‌های اقتصادی سخت‌گیرانه علیه این کشور به بحرانی‌ شدن روابط دو کشور و تشدید تنش در منطقه انجامیده است. در هفته‌های اخیر حمله به کشتی‌های تجاری، نفتکش‌ها، هدف قرار دادن پهپاد پیشرفته آمریکا در آبها و آسمان خلیج فارس و دریای عمان، نشانه‌های جدی ورود بحران روابط ایران و آمریکا به سطوح خطرناک تنش است.

 

جمهوری اسلامی تاکنون ابتکارهای میانجی‌گری میان تهران و واشنگتن را رد کرده و در برابر پیشنهاد مذاکره بدون قید و شرط آمریکا، هر گونه مذاکره را به بازگشت دولت ترامپ به برجام موکول کرده است.

 

محمدعلی الحکیم، وزیر امور خارجه عراق، پس از دیدار با فدریکا موگرینی در بغداد در کنفرانس خبری مشترک با اشاره به تشدید تنش میان ایران و آمریکا گفت، منطقه خاورمیانه آماده جنگ تازه‌ای نیست و هر گونه بحران‌آفرینی، تاثیر منفی بر تحولات جنگ ما با تروریسم دارد.

 

وزیر امور خارجه عراق افزود: «برای حل بحران برجام، اتحادیه اروپا می‌تواند نقش مهمی ایفا کند و ما نیز با همکاری دو کشور کویت و عمان آماده مشارکت برای کاهش هر گونه بحران هستیم.»

 

به اعتقاد اروپایی‌ها عراق می‌تواند، با توجه به روابطی که با جمهوری اسلامی و ایالات متحده دارد، در تلاش بین‌المللی برای ایجاد آرامش در منطقه خلیج فارس نقش مؤثری ایفا کند.

همگام با مبارزه علیه دیکتاتوری، با برنامه‌های خطرناک دولت ترامپ مبارزه باید کرد

با اقدام ماجراجویانه و غیرمسئولانهٔ سران رژیم ولایت فقیه و اعلام بالا بردن سطح غنی سازی اورانیوم و همچنین عبور از سقف ۳۰۰ کیلوگرمی ذخیرهٔ اورانیوم غنی‌شدهٔ ۳٫۶۷ درصدی به‌منظور کاهش تعهدهایی نسبت به‌اجرای کامل توافق برجام، و به‌موازات این اقدام، از سوی دیگر افزایش گام به گام آرایش جنگی تهاجمی نیروهای نظامی آمریکا در ... همگام با مبارزه علیه دیکتاتوری، با برنامه‌های خطرناک دولت ترامپ مبارزه باید کرد

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, سیاسی

نشست شورای حکام نشان داد جهان مخالف اقدامات آمریکا و وخامت اوضاع پیرامون برجام است

نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: در نشست شورای حکام آژانس، آمریکا صدای یکپارچه جامعه جهانی، از جمله متحدان خود را شنید که خواستار عادی سازی اوضاع و ممانعت از ادامه وخامت اوضاع پیرامون ایران هستند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسما تأیید کرد که ایران در غنی‌سازی اورانیوم از سطح تعیین شده در برجام عبور کرده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه تأیید کرد که غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات نطنز ایران از سطح تعیین شده در برجام (٣.۶٧ درصد) عبور کرده است.   کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین‌المللی در وین روز دوشنبه اعلام کرد: «مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار گزارش خود، ... آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسما تأیید کرد که ایران در غنی‌سازی اورانیوم از سطح تعیین شده در برجام عبور کرده است

ادامه

ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

پایان مهلت ۶۰روزه به اروپا؛ شمارش معکوس برای غنی‌سازی بالای ۳.۶۷

به دنبال کوتاهی کشورهای اروپایی در عمل به وظایفش در برجام، ایران اعلام کرده است دیگر خود را متعهد به حفظ سطح غنی‌سازی اورانیوم در حد ۳.۶۷ درصد نمی‌داند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی