چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

حضور نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس تهدیدی بالقوه است

سفیر روسیه در مینسک گفت، استقرار تجهیزات نظامی سنگین آمریکایی و دیگر کشورهای عضو ناتو در نزدیک‌ترین فاصله از مرزهای روسیه و بلاروس را نمی‌توان چیزی جز یک تهدید بالقوه ارزیابی کرد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، “دیمیتری مزنتسی‌یف” سفیر روسیه در مینسک معتقد است که حضور نیروهای نظامی آمریکا و ناتو در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه و جمهوری بلاروس را نمی‌توان چیزی غیر از یک تهدید بالقوه تفسیر کرد.

 

این دیپلمات در یک مصاحبه تلویزیونی یادآور شد که وی اخیراً با تعدادی از سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا ملاقات کرده و از آنها این سئوال را پرسیده که چگونه باید با این واقعیت برخورد کرد که تانک‌های ناتو، از جمله تجهیزات سنگین نظامی آمریکایی، در خاک کشورهای حاشیه دریای بالتیک، در نزدیکترین فاصله از مرزهای روسیه و بلاروس مستقر هستند.

 

مزنتسی‌یف گفت: «متأسفانه، من پاسخ واضحی در خصوص این مسئله دریافت نکردم، برای اینکه در واقع تفسیر کردن آن، به چیزی جز اقدامات تحریک آمیز و تهدیدی بالقوه برای روسیه و بلاروس غیرممکن است.»

 

سفیر روسیه با تأکید بر اینکه در چنین شرایطی مقامات مسکو و مینسک، مجبور به اخذ تدابیر لازم برای حصول اطمینان کامل از تأمین امنیت ملی و محافظت از مرزهای خود است، در عین حال افزود: «رزمایش نظامی مشترک روسیه-بلاروس با عنوان “برادری اسلاو” که از تاریخ ۱۴ تا ۲۵ سپتامبر (از ۲۴ شهریور الی ۴ مهر ماه) در خاک بلاروس برگزار شد، به خوبی نشان داد که کسی نباید در قاطعیت، اراده و شهامت نیروهای مسلح دو کشور در حفاظت از مرزهای کشور متحد روسیه و بلاروس دچار تردید شود.»

 

در همین رابطه، روز جمعه، ژنرال “والری گراسیموف” معاون اول وزیر دفاع و رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از اتمام مانور نظامی راهبردی “قفقاز-۲۰۲۰″، اعلام کرد که اخیراً، فعالیت‌های نظامی آمریکا و ناتو در فاصله ۲۰ الی ۳۰ کیلومتری از مرزهای روسیه، افزایش قابل توجهی یافته است.

 

به گفته وی، بدین ترتیب، نظریه گسترش یافته در میان اعضای پیمان آتلانتیک شمالی درباره افزایش اقدامات تهاجمی از سوی روسیه، کاملاً دروغ است.

گلوبال تایمز: چین به بازگشت نیروهای آمریکایی به‌تایوان پاسخ نظامی می‌دهد

سردبیر یک روزنامه پرمخاطب چینی در واکنش به یادداشتی در یک نشریه آمریکایی گفت، ورود نیروهای آمریکایی به تایوان جنگ میان چین و آمریکا را به دنبال خواهد داشت.  

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

وانگ یی؛ قدرت‌های خارجی به دنبال راه‌اندازی انقلاب‌های رنگی در منطقه هستند

«وانگ یی» وزیر خارجه چین اظهار کرد: برخی قدرت های خارجی با دستاویز قرار دادن بهانه‌های مختلف، به دنبال مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه و راه‌اندازی دور جدیدی از «انقلاب‌ها رنگی» هستند.

ادامه

افغانستان, جنگ سرد, جهان, چین, شانگ‌های, قرقیزستان, قزاقستان

نشریه “لوموند” : چین رقیب امروز، ابر قدرت فردا

«آلن فرچون»، نویسنده و تحلیلگر نشریه “لوموند” فرانسه معتقد است که چین امروزه به یک رقیبی برای آمریکا بدل شده و با تهدید هژمونی آمریکا می‌رود در آینده به ابرقدرت جهان تبدیل شود و همین موضوع دلیل رویارویی جدی واشنگتن با پکن است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ونزوئلا