واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

حذف دولت بریتانیا از روند تصمیم‌گیری درباره بریگزیت / کوربین؛ خواستار برگزاری پیش از موعد انتخابات شد

پس از شکست مجدد ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا در کسب توافق اکثریت نمایندگان پارلمان بریتانیا، تصمیم‌گیری بر سر گام‌های بعدی مربوط به برگزیت برعهده پارلمان خواهد بود. احتمال به تعویق افتادن مهلت برگزیت افزایش یافته است.

 

به گزارش شبکه خبری دویچه وله، ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا دومین شکست سنگین خود را در روند بریگزیت تجربه کرد. او همه تلاش خود را به کار گرفته بود تا نمایندگان پارلمان را به موافقت با قرارداد بریگزیت مجاب کند؛ تلاشی که برای دومین بار ناکام ماند. او حتی گفته بود: هرگاه این توافق مورد پذیرش قرار نگیرد، آنگاه این امکان وجود دارد که بریگزیت از موضوعیت بیفتد.

 

ترزا می پیش از رای‌گیری حتی گفته بود که من مطمئن هستم ما در مذاکرات با اتحادیه اروپا بر سر قرارداد بریگزیت به بهترین تغییرات در متن قرارداد دست یافته‌ایم. اما هیچ کدام از این اظهارات، نمایندگان پارلمان بریتانیا را متقاعد نکرد.

 

بسیاری از نمایندگان حزب محافظه‌کار بریتانیا و همچنین حزب پروتستان‌های ایرلند شمالی DUP به قرارداد تجدید نظر شده بریگزیت نیز رای منفی دادند.

 

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا پس از شکست مجدد ترزا می در پارلمان این کشور، خواستار برگزاری پیش از موعد انتخابات شد.

 

بر اساس برنامه سه مرحله‌ای ترزا می، تصمیم‌گیری بر سر گام‌های بعدی کاملا برعهده پارلمان بریتانیا خواهد بود.

 

نمایندگان پارلمان موظفند امروز چهارشنبه، درباره خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا تصمیم‌گیری کنند. احتمال می‌رود که اکثریت نمایندگان پارلمان با این گزینه نیز مخالف باشند.

 

پارلمان بریتانیا به احتمال زیاد به تعویق مهلت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای خواهد داد. بر اساس قرار تعیین شده، بریتانیا می‌بایست روز ۲۹ مارس از اتحادیه اروپا خارج شود.

 

در صورت آنکه پارلمان بریتانیا به تمدید مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای بدهد، آنگاه باید اتحادیه اروپا نیز با این درخواست موافقت کند.

 

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پیش از این از آمادگی اتحادیه اروپا برای پذیرش تمدید مهلت خروج بریتانیا سخن گفته بودند. اما اتحادیه اروپا نیز شروطی برای تمدید دارد.

 

اتحادیه اروپا رسما خواسته است که بریتانیا برای تمدید مهلت خروج، برنامه‌ای مشخص به اتحادیه اروپا ارائه کند. اتحادیه اروپا اعلام کرده است که تمدید مهلت خروج بریتانیا حداکثر تا اوایل ماه ژوئیه خواهد بود، یعنی تا زمان آغاز کار پارلمان جدید در اروپا.

 

افزون بر آن بریتانیا باید بگوید که برای حل چالش بریگزیت ظرف این سه ماه چه برنامه‌ای دارد. آیا انتخابات تجدید خواهد شد؟ آیا همه‌پرسی جدیدی درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برگزار می‌شود؟ یا چه برنامه‌ای برای حل معضل اصلی بریگزیت، یعنی موضوع مرزی بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند در دستور کار پارلمان بریتانیا قرار خواهد داشت.

 

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و دونالد تاسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند، تصمیم مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تصمیم آن کشور است و این وظیفه بریتانیاست که راه حلی برای این موضوع پیدا کند.

 

سخنگوی ژان کلود یونکر و سخنگوی دونالد تاسک از شکست قرارداد بریگزیت در پارلمان بریتانیا ابراز تاسف کرده‌اند. آن‌ها تاکید کرده‌اند که مسئولان اتحادیه اروپا برای ممکن ساختن این قرارداد همه آنچه در توان داشتند به کار گرفته بودند.

 

مشکل دیگری که اکنون وجود دارد، موضوع انتخابات اروپاست؛ انتخاباتی که در ماه مه صورت خواهد گرفت. پرسش کنونی این است که آیا بریتانیا در این انتخابات شرکت خواهد کرد؟ تصمیم‌گیری بر سر این موضوع نیز برعهده پارلمان بریتانیا قرار دارد.

ایسنا

خشم برلین از نامه تهدید آمیز سفیر آمریکا علیه مشارکت آلمان با هوآوی

صدر اعظم آلمان و سیاستمداران بلند پایه حزب دموکرات مسیحی این کشور هشدارهای امنیتی آمریکا و تهدیدات آن علیه برلین در صورت مشارکت با شرکت چینی هوآوی در پروژه نسل پنجم اینترنت را رد کردند.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, المان, امریکا, ایران, جهان, چین, روسیه

کوربین در نشست پارلمان؛ برای رای ندادن به توافق برگزیت دلیل کافی داریم

جرمی کوربین رهبر حزب اپوزیسیون پارلمان انگلیس در پیامی توئیتری توافق مکملی را که روز گذشته میان لندن و اتحادیه اروپا حاصل شد، زیر سوال برد و نواقص آن را دلیلی برای مخالفت با توافق برگزیتی عنوان کرد که قرار است امروز برای بار دوم از ماه ژانویه به این سوی، در مجلس عوام به ... کوربین در نشست پارلمان؛ برای رای ندادن به توافق برگزیت دلیل کافی داریم

ادامه

اتحادیه اروپا, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا