چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

جنگنده ژاپنی دقایقی پس از برخاستن، ناپدید شد/ مرگ مشکوک یک خلبان آمریکایی در ژاپن

جنگنده اف-۱۵ وزارت دفاع ژاپن دقایقی بعد از برخاستن از پایگاه «کوماتسو» ناپدید شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، سرنوشت نامعلوم دو سرنشین اف-۱۵ ژاپن بعد از بلند شدن این جنگنده از یک پایگاه هوایی این کشور خبرساز شده است.

 

رسانه‌های ژاپنی روز دوشنبه (امروز) گزارش دادند، یک جنگنده اف-۱۵ وزارت دفاع ژاپن دقایقی بعد از برخاستن از پایگاه «کوماتسو» در منطقه «ایشیکاوا» این کشور ناپدید شد.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ژاپن در حال تحقیق درباره سرنوشت نامعلوم سرنشینان یک جنگنده اف-۱۵ هستند که امروز دقایقی پس از برخاستن از پایگاه کوماتسو، مفقود شده است.

 

به گفته وزارت دفاع ژاپن، هنوز اطلاعی از سرنوشت اف-۱۵ و دو سرنشین آن در دست نیست. این جنگنده بعد از اینکه پنج کیلومتر در دریای ژاپن مشغول پرواز بود، به یکباره ارتباط راداری‌اش را از دست داد.

 

تحقیقات وزارت دفاع ژاپن درباره علت ناپدید شدن اف-۱۵ آغاز شده اما گمان می‌رود این جنگنده در دریای ژاپن سقوط کرده باشد. شبکه «ان‌اچ‌کی» خبر داد، گارد ساحلی چندین قایق را به منطقه‌ای که ممکن است اف-۱۵ سقوط کرده باشد، فرستاد.

 

مرگ مشکوک خلبان نیروی هوایی آمریکا در ژاپن

 

رسانه‌های آمریکایی روز یکشنبه از مرگ مشکوک یک خلبان نیروی هوایی آمریکا در ژاپن خبر دادند.

 

به نوشته وبگاه «استرایپس» جسد این خلبان نیروی هوایی آمریکا که به دلیل ملاحظلات امنیتی به هویت او اشاره‌ای نشده، روز جمعه در منزل وی نزدیک پایگاه هوایی «میساوا» در شمال شرقی ژاپن پیدا شد.

 

فرمانده آمریکایی این پایگاه با تایید این حادثه از انجام تحقیقات در این زمینه جهت یافتن علت اصلی این مرگ مشکوک خبر داد و گفت که پس از تحقیقات لازم و یافتن سرنخ در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

 

شماری از پرسنل و جنگ افزارهای گردان ۳۵ شکاری آمریکا در این پایگاه هوایی حضور دارند. پایگاه هوایی میاساوا برای پوشش دادن قلمروی هوایی ژاپن و غرب اقیانوس آرام است.

 

این اتفاق در حالی رخ داده که افکار عمومی ژاپن به شدت مخالف حضور نظامیان آمریکا در ژاپن هستند و هزاران نفر در جزیره اوکیناوا ژاپن درباره علیه حضور نظامی آمریکا در این جزیره تظاهرات کردند.

 

هرچند که علت این حادثه هنوز مشخص نیست اما آمار خودکشی در ارتش آمریکا از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی به این رو افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷۰۱ نظامی آمریکایی دست به خودکشی زدند و این تعداد در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ به ۴۷۶ نفر رسیده است.

 

فقط در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، ۱۶۳ نظامی آمریکایی خودکشی کرده‌اند که ۷۰ نفر از آن‌ها نیروی فعال، ۵۶ نفر نیروی ذخیره و ۳۷ نفر از گارد ملی بوده‌اند. طبق گزارش تکان‌دهنده‌ای که تابستان امسال منتشر شده، ۳۰۱۷۷ سرباز و کهنه سرباز آمریکایی که در جنگ‌های این کشور از زمان حملات یازده سپتامبر شرکت کرده بودند در اثر خودکشی مرده‌اند.

 

این در حالی است که در تمام جنگ‌هایی که آمریکایی‌ها از این تاریخ به راه انداخته‌اند، مجموعاً ۷۰۵۷ نظامی آمریکایی کشته شده‌اند.

 

پیش از این گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا نشان داده بود که میزان خودکشی میان نظامیان آمریکایی بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۱.۴ درصد افزایش یافته است.

چین نسبت به‌احتمال درگیری نظامی به‌امریکا هشدار داد و گفت “با آتش بازی می‌کند”

سفیر جدید چین در آمریکا، نسبت به احتمال بروز “درگیری نظامی” بر سر تایوان هشدار داده و تایپه را به “قدم گذاشتن در مسیر استقلال‌طلبی” متهم کرد.

ادامه

امریکا, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

«جباراف»: چین نقش کلیدی در برقراری امنیت آسیای مرکزی دارد

رئیس جمهور قرقیزستان گفت: چین برای تقویت امنیت آسیای مرکزی تلاش زیادی می‌کند و تاکنون به کشورهای منطقه در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی نیز کمک‌های زیادی ارائه کرده است.

ادامه

اسیای مرکزی, اقتصادی, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا, قرقیزستان

چین: نگرانی‌های امنیتی روسیه جدی گرفته شوند/ امنیت منطقه نمی‌تواند با تقویت و توسعه بلوک‌های نظامی تضمین شود

وزیر خارجه چین در سخنانی اظهار کرد که نگرانی‌های امنیتی قانونی روسیه باید کاملا جدی گرفته بشوند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو