مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

افسر اطلاعاتی بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درخواست اخیر دولت‌های چاد و نیجر برای خروج نیروهای عملیات ویژه آمریکایی از خاک این کشورها را یک شکست دیگر برای سیاست گسترش نفوذ آمریکا در قاره آفریقا می‌داند. به گزارش ایسنا، رسانه‌ها اخیرا گزارش دادند نیروهای عملیات ویژه آمریکایی بعد از آنکه مقام‌های چاد حضور نظامیان ... شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

ادامه

آفریقا, آلمان, آمریکا, استعمار, بلژیک, بورکینافاسو, تحلیل, تروریسم, جهان, چاد, چین, حقوق بشر, روسیه, فرانسه, لیبی, مالی, ناتو, نیجریه, هلند

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تیراندازی تروریستی در حرم شاهچراغ / ۱۵ کشته و ۴۰ زخمی + فیلم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از تیراندازی تروریستی در حرم شاهچراغ زمان نماز مغرب  وعشاء خبر داد.

 

اسماعیل محبی پور در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: متاسفانه شامگاه امشب چهارشنبه ۴ آبان تیراندازی تروریسی در حرم شاهچراغ، موجب زخمی شدن تعدادی از شهروندان شده است.

 

او ادامه داد: تعدادی کشته شده‌اند که آمار آنها مشخص نیست.

 

گزارش‌ها تا کنون از کشته شدن ۹ تن از شهروندان حکایت دارد و ۱۰ تن از شهروندان زخمی شدند.

 

تروریست یک نفر بوده است

 

فرمانده انتظامی فارس اعلام کرد: حادثه تروریستی شاه چراغ حوالی اذان مغرب حادث شد و بلافاصله نیروهای واکنش سریع پلیس وارد عمل شدند.

 

سردار سرتیپ رهام‌بخش حبیبی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که در این حادثه براساس بررسی‌های پلیس یک تروریست با اسلحه ابتدا خدام مقابل باب‌الرضا را هدف قرار داده و وارد صحن شده و به سمت زائرین و مجاورین تیراندازی کرده است.

 

وی اعلام کرد: تیم واکنش سریع پلیس بلافاصله وارد شده و پس از مجروح کردن تروریست، او رادستگیر کردند.

 

حبیبی در مورد تعداد زخمی و مجروح شده‌ها آماری را اعلام نکرد و افزود: مردم به سمت صحن شاه چراغ رفتند و آنجا ازدحام جمعیت است. مسئولان از مردم درخواست کردند که به سمت حرم نروند و اخبار را از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

 

دو کودک در میان کشته شدگان حادثه

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان فارس نیز در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: از بین شهدای این حادثه دو نفر کودک هستند.

 

اسماعیل محبی‌پور خاطرنشان کرد: مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های شهید رجایی، نمازی و مسلمین انتقال داده شدند.

 

به گزارش ایسنا، احتمال افزایش آمار مصدومان وجود دارد.

 

عامل اصلی حمله امروز شیراز در حال بازجویی است

 

به گفته فرمانده انتظامی فارس، عامل اصلی حمله تروریستی عصر امروز حرم شاهچراغ در شیراز که دستگیر شده است، هم‌اینک در حال بازجویی است.

 

سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی شامگاه چهارشنبه بیان کرد:‌ بعد از این اقدام تروریستی، نیروی واکنش سریع فراجا به سرعت وارد عمل شد و عامل اصلی اقدام تروریستی را مجروح و دستگیر کرد.

 

او اظهار کرد:‌ هم‌اینک عامل تروریستی در حال مداوا و بازجویی است.

 

فرمانده انتظامی فارس که در محل حرم شاهچراغ حضور داشت، ابراز کرد: بنا بر آنچه از تصاویر به دست آمده است عامل اصلی این حمله که یک نفر بوده، دستگیر شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز گفت:‌ شمار کشته شدگان اقدام تروریستی حرم شاهچراغ در شیراز به ۱۵ نفر رسید.

 

اسماعیل محبی پور بیان کرد: در نتیجه این اقدام تروریستی که ساعاتی پیش روی داد، همچنین ۲۷ نفر زخمی شدند.

 

راه‌های دسترسی به حرم شاهچراغ بسته است

 

فرمانده انتظامی فارس گفت: در پی حمله تروریستی سه فرد مسلح با اسلحه جنگی به حرم شاهچراغ و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان، در حال حاضر تمام راه ارتباطی به حرم مسدود است.

 

سردار رهام بخش حبیبی شامگاه چهارشنبه با اعلام خبر فوق، از مردم خواست از حرکت به سمت حرم خودداری کنند.

 

او ادامه داد: در این حادثه تکفیری – تروریستی تاکنون حدود ۴۰ نفر زخمی شده‌اند.

 

فرمانده انتظامی فارس خاطرنشان کرد: حال هفت نفر از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

 

وزیر کشور از کشته شدن ۱۵ نفر در این حادثه خبر داد.

اعزام تروریست ها از سوریه به اوکراین برای نبرد با روسیه

برخی منابع مخالفان سوری فاش کردند که گروهی از عناصر تروریستی و شبه نظامیان نزدیک به ترکیه از استان ادلب سوریه برای نبرد با روسیه به اوکراین اعزام شده‌اند.

ادامه

اوکراین, ترکیه, تروریسم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا

تروریسم دولتی آمریکا؛ زیان ۶ میلیارد دلاری کوبا از تحریم‌های دوران بایدن

«برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا تحریم های اقتصادی، تجاری و مالی آمریکا از سال ۱۹۶۲ میلادی تاکنون علیه کشورش را “تروریسم دولتی” توصیف کرد و گفت: در ۱۴ ماه نخست ریاست جمهوری «جو بایدن»، ۶ میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار خسارت به کوبا در نتیجه این تحریم ها وارد شده است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تروریسم, جهان, سازمان ملل, کوبا, گزارش

نماینده پارلمان لیبی: انگلیس در پی غارت نفت و گاز ما است

 یک کشتی انگلیسی چهارشنبه (روز گذشته) در بندرگاه طرابلس پهلو گرفت؛ اقدامی که مورد اعتراض شدید مردم و نمایندگان پارلمان لیبی قرار گرفت. سفارت انگلیس در لیبی گفت که یک کشتی انگلیسی، پس از هشت سال برای نخستین بار وارد این کشور شده است.

ادامه

اروپا, اقتصادی, انگلستان, تحلیل, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, شمال افریقا, غرب, لیبی