خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

بورل: وضعیت غزه نشانه شکست بشریت است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به گسترش گرسنگی در غزه هشدار داد و وضعیت کنونی را شکست بشریت دانست. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بدو ورود به نشست سران این اتحادیه هشدار داد: «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد بحران انسانی نیست، بلکه شکست بشریت است». به گزارش گاردین، بورل تاکید کرد: ... بورل: وضعیت غزه نشانه شکست بشریت است

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گرسنگی

توافق اتحادیه اروپا بر سر سیاست پناهندگی

به گزارش خبرگزاری آلمان، رؤسا و رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست بروکسل توافق کردند که در اتحادیه اروپا مراکز محصوری برای پذیرش اولیه پناهجویان نجات‌یافته از قایق‌های دریای مدیترانه بنا شود.

 

محافل دیپلماتیک در این‌باره تصریح کردند، این اردوگاه‌ها باید در کشورهایی تأسیس شود که داوطلبانه آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام می‌کنند.

 

این پناهجویان سپس میان کشورهایی تقسیم خواهند شد که در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند. هنوز مشخص نیست کدام کشورها حاضر به این کار خواهند شد.

 

تأسیس اردوگاه‌هایی در کشورهای آفریقای شمالی با هدف کاهش تمایل پناهجویان برای ورود به اروپا از طریق دریای مدیترانه توافق دیگری است که در نشست بروکسل به دست آمده است. اگر چه که این درخواست تا کنون از سوی کشورهای مورد نظر رد شده است.

 

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از تصمیم‌های مشترک اروپا در مسئله مهاجرت استقبال کرده و آن را «پیامی خوب» خوانده است.

 

مرکل ابراز خوش‌بینی کرده که اتحادیه اروپا بتواند پرداختن به مسائلی مانند اصلاح سیاست پناهجویی را همچنان ادامه دهد.

ایلنا

الشروق: کشورهای غربی عامل بحران در آفریقا هستند

شبکه «الشروق » الجزایر نوشت: قدرت های اروپایی به دلیل دخالت های پیاپی در آفریقا باعث ایجاد بحران های امنیتی و سیاسی در این کشورها شده اند و همین عوامل باعث شده است مردم از روی ناچاری کشور و محل زندگیشان را ترک کنند و عازم کشورهای اروپایی شوند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, الجزایر, ایتالیا, جهان, حقوق بشر, خبر, شمال افریقا