روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

تلگراف: سخنان بایدن در «توکیو» به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد

روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت: سخنان اخیر جو بایدن در توکیو مبنی بر اینکه آمریکا آمادگی دارد کنار تایوان علیه چین صف‌آرایی نظامی کند، اشتباه خطرناکی است و ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی تلگراف امروز چهارشنبه در گزارشی از سخنان اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر وی به ژاپن انتقاد کرد.

 

تلگراف با اشاره به سخنان بایدن که گفته بود، آمریکا آمادگی دارد در جنگ احتمالی علیه چین در کنار تایوان قرار گیرد، نوشت: رئیس جمهور آمریکا اشتباه بزرگی را مرتکب شد چون همین سخنان ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود.

 

این روزنامه انگلیسی با اشاره به غیر عملی بودن اظهارات بایدن، در ادامه عنوان کرد: آمریکا هرگز زیر بار چنین تعهداتی نمی‌رود، روابط آمریکا و تایوان چارچوب خاصی دارد که بر اساس آن واشنگتن می‌تواند در راستای افزایش توان دفاعی تایوان، کمک‌های مالی به این کشور داشته باشد.

 

تلگراف تصریح کرد: شخص رئیس‌جمهور توانایی آن را ندارد که قوانین موجود در آمریکا را به طور یکجانبه تغییر دهد و هر تصمیمی در حمایت از تایوان باید با موافقت کنگره آمریکا همراه شود. از طرفی پس از سخنان بایدن، وزارت خارجه آمریکا مجبور شد به افکار عمومی در سطح جهان توضیح دهد که سیاست خارجی واشنگتن تغییری نکرده است اما اشتباهی که رئیس جمهور آمریکا مرتکب شد می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

 

گفتنی است رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گذشته در نشست خبری با نخست وزیر ژاپن در توکیو گفته بود که آمریکا در صورت وقوع جنگ از تایوان در برابر چین دفاع خواهد کرد.

شولتس در داووس: پوتین نباید در جنگ پیروز شود

صدراعظم آلمان امروز پنجشنبه در آخرین روز مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت که “ما نمی‌توانیم به پوتین اجازه دهیم در این جنگ پیروز شود.” حمله روسیه به اوکراین، مذاکرات در داووس را تحت‌الشعاع داشت.

ادامه

المان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, گزارش

«نگرانی شدید» ژاپن از تحرکات نظامی چین، روسیه و کره شمالی

یک سخنگوی ارشد دولت ژاپن درخصوص تحرکات نظامی اخیر چین و روسیه ابراز نگرانی کرده و درخصوص تداوم آزمایش‌های موشکی کره شمالی هشدار داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا, کره شمالی

لاگارد: روسیه ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را آشکار کرد

رئیس بانک مرکزی اروپا گفت: عملیات نظامی روسیه در اوکراین ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را آشکار کرده است.  

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, امریکای شمالی, ایتالیا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, فرانسه, هلند

آمریکا: نمی‌توانیم به سرعت روابط هند و روسیه را مختل کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد به دلیل روابط مستحکم هند و روسیه در شورای چهار جانبه اخیر با مشارکت هند بیانیه‌ای علیه روسیه صادر نشده است.  

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, هندوستان