تاکید وزرای دفاع شانگهای بر لزوم تقویت تعاملات نظامی

در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای که در شهر «دوشنبه» برگزار شد بر لزوم تقویت تعاملات نظامی و امنیتی تاکید شد.

ادامه

ازبکستان, اسیای مرکزی, افغانستان, بلاروس, پاکستان, تاجیکستان, تروریسم, جهان, چین, خبر, روسیه, شانگ‌های, قرقیزستان, قزاقستان

روسیه خواستار پذیرش عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های شد

هیأت روسیه در جلسه امروز شورای وزیران خارجه سازمان همکاری شانگ‌های گفت مسکو خواستار تایید پیشنهاد ایران برای عضویت در این سازمان است.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, ازبکستان, اسیای مرکزی, افغانستان, اقتصادی, ایران, بحرین, بلاروس, پاکستان, تاجیکستان, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, سریلانکا, شانگ‌های, عربستان سعودی, قرقیزستان, قزاقستان, قطر, کامبوج, مصر, نپال, هندوستان

تلاش سازمان همکاری شانگ‌های برای تبادل تجاری بر مبنای پول ملی

اعضای سازمان همکاری شانگ‌های برنامه ای برای تبادل تجاری بر مبنای پول ملی خود مطرح کرده اند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ولادیمیر نوروف، دبیر کل سازمان همکاری شانگ‌های گفت کشور‌های عضو این سازمان به عنوان بخشی از توسعه همکاری‌های مالی میان کشور‌های عضو در حال کار بر روی انتقال تدریجی به شیوه‌های پرداخت متقابل بر مبنای پول ملی کشور‌های خود هستند.

 

وی تاکید کرد کشور‌های عضو به این فهم مشترک رسیده اند که انتقال تدریجی به حل و فصل‌های متقابل با پول ملی می‌تواند به توسعه همکاری مالی در چارچوب این سازمان کمک کند.

 

نوروف تصریح کرد این کار همین حالا آغاز شده است. سند تازه‌ای در این باره تدوین شده و رویکرد‌های متقابلا پذیرفته شده برای اجرای آن در کوتاه مدت و بلندمدت تعیین گشته است. این سازوکار هم به غلبه مشترک بر عواقب کرونا کمک می‌کند و هم بهبود منابع مالی کشور‌های عضو را ممکن می‌سازد.

 

دبیر کل سازمان شانگهای گفت ضرورت دارد این سازمان روابط شراکتی با نهاد‌های مالی بین‌المللی نظیر بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا، گروه بریکس و صندوق جاده ابریشم برای تحقق منابع بالقوه این سازمان برقرار کند.

 

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین‌المللی بین دولتی است که در تاریخ ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد. در نشست سازمان که روز‌های ۸ و ۹ ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شد، هند و پاکستان عضو دائمی سازمان همکاری شانگهای شدند.

 

اکنون جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند. ترکیه، سریلانکا، ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج شریک گفتگو با این سازمان محسوب می شوند.

بیستمین اجلاس سران سازمان شانگ‌های زیر سایه سنگین کرونا

بیستمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) امروز سه شنبه در اوج همه گیری ویروس کرونا (کویید-۱۹) در قالب کنفرانس ویدویی (انلاین) با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و با میزبانی روسیه برگزار می‌شود.

ادامه

اذربایجان, ایران, بلاروس, پاکستان, تاجیکستان, تحریم, ترکمنستان, ترکیه, جهان, چین, سریلانکا, شانگ‌های, قرقیزستان, قزاقستان, کامبوج, نپال, ویتنام

وانگ یی؛ قدرت‌های خارجی به دنبال راه‌اندازی انقلاب‌های رنگی در منطقه هستند

«وانگ یی» وزیر خارجه چین اظهار کرد: برخی قدرت های خارجی با دستاویز قرار دادن بهانه‌های مختلف، به دنبال مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه و راه‌اندازی دور جدیدی از «انقلاب‌ها رنگی» هستند.

ادامه

افغانستان, جنگ سرد, جهان, چین, شانگ‌های, قرقیزستان, قزاقستان

روسیه: اعضای سازمان همکاری شانگهای از عضویت ایران حمایت می‌کنند

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد که اعضای سازمان شانگهای از عضویت ایران در این سازمان حمایت می کنند.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, ایران, پاکستان, جهان, چین, خبر, روسیه, شانگ‌های, شرق آسیا, ناتو, هندوستان