روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

روسیه؛ تغییر مکان سازمان ملل از آمریکا به کشور دیگری با جدیت دنبال می‌شود

یک مقام وزارت خارجه روسیه تاکید کرده که مسکو موضوع جابجایی احتمالی مقر سازمان ملل از نیویورک را با جدیت پیگیری می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، یک مقام وزارت خارجه روسیه گفته است که مسکو فعالانه پیشنهاد جابه جایی مقر سازمان ملل از آمریکا به مکانی دیگر را بررسی می‌کند.

 

در همین ارتباط، «الکسی دروبینین»، مدیر بخش برنامه ریزی وزارت امور خارجه روسیه گفته است: موضوع انتقال مقر سازمان ملل از نیویورک آمریکا به کشوری دیگر در حال بررسی است، زیرا ایالات متحده تعهدات خود را به عنوان کشور میزبان به خوبی اجرا نمی‌کند.

 

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه افزود: در سال‌های ابتدایی تأسیس سازمان ملل، وقتی که همه موافقت کردند که مقر سازمان ملل در نیویورک باشد، ایالات متحده تعهدات یک کشور میزبان را بر عهده گرفت و توافق نامه مربوطه را با دبیرخانه سازمان ملل امضا کرد. اکنون اما در موارد متعدد و زیادی آمریکا از اجرای این توافق به عنوان کشور میزبان طفره می‌رود و به مسئولیت خود در برابر میزبانی از مقر سازمان ملل عمل نمی‌کند.

 

دروبینین همچنین اظهار داشت که در حال حاضر روسیه برای دریافت روادید برای اعضای هیئت روسیه در سازمان ملل در نیویورک مشکل دارد، در حالی که ایالات متحده موظف است بدون تأخیر و بدون مشروط کردن صدور ویزا به مسائل دیگر، این گونه ویزاها را صادر کند.

 

مقام وزارت خارجه روسیه در ادامه گفت: مسئولیت آمریکا درباره میزبانی از مقر سازمان ملل اجرا نمی‌شود. مشکلات دیگری نیز وجود دارد و من می‌توانم تأیید کنم که موضوع جابه‌جایی مقر سازمان ملل با جدیت از سوی مسکو پیگیری می‌شود.

 

به گفته این دیپلمات روس، نه تنها روسیه با چنین مشکلاتی مواجه است، بلکه کشورهای دیگری که ایالات متحده آنها را به عنوان کشور متخاصم می‌بیند، برای حضور در سازمان ملل در نیویورک با همین مشکللات و محدودیت‌های روبرو هستند. وی افزود: تعداد چنین کشورهایی در حال افزایش است و بنابراین همکاران آمریکایی ما باید به نحوی تصمیم بگیرند که چگونه به مسئولیت خود در قبال میزبانی از سازمان ملل عمل می‌کنند.

 

در سال ۱۹۴۵ هنگامی‌که سازمان ملل متحد رسماً تأسیس یافت، مقر آن همان مقر «جامعه ملل» بود که در سال ۱۹۲۴ در ژنو ساخته شده بود. اما پس از سر و سامان یافتن اوضاع پس از جنگ جهانی دوم و سرازیر شدن کمک‌های مالی آمریکا به سوی اروپا و از جمله طرح مارشال، همگان از پذیرش هزینه‌های سازمان ملل متحد جدید خود را عاجز دیدند و لذا آمریکا یک جانبه حدود ۲۵ درصد هزینه‌های این سازمان و سایر سازمان‌های وابسته را به عهده گرفت. در این فاصله تا سال ۱۹۵۱، آمریکا خواهان انتقال مقر سازمان ملل متحد از ژنو به نیویورک شد که به دلایل متعدد، اعضا، این پیشنهاد را پذیرفتند.

چین؛ نهاد حقوق بشری سازمان ملل به‌ابزار سیاسیِ دست امریکا و برخی از نیروهای غربی تبدیل شده

چین ضمن محکومیت گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در مورد منطقه سین‌کیانگ آن را ابزار سیاسی دست ایالات متحده و برخی از نیروهای غربی خواند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, چین, حقوق بشر, سازمان ملل, شرق آسیا

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل: اصلاحات در شورای امنیت تسریع شود

«عبدالله شهید» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در مصاحبه ای ضمن درخواست برای اصلاحات در حاکمیت سازمان ملل بیان کرد، شورای امنیت سازمان ملل باید بازتاب دهنده واقعیت ژئوپلتیکی حال حاضر نظم جهان باشد.   به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالله شهید که وزیر امور خارجه مالدیو است و به هند سفر کرده در مصاحبه ای ... رئیس مجمع عمومی سازمان ملل: اصلاحات در شورای امنیت تسریع شود

ادامه

جهان, خبر, ژئوپلیتیک, سازمان ملل

دولت بایدن در فکر فروش ۱.۱ میلیارد دلار سلاح به تایوان است

 علی‌رغم هشدارهای چین به آمریکا درباره فروش تسلیحات به تایوان و تقویت احساسات جدایی‌طلبانه در این جزیره، واشنگتن باز هم در فکر ارسال تجهیزات نظامی به تایپه است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جهان, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

شب خونین بغداد با ۲۰ کشته و ۳۵۰ زخمی + فیلم

خبرگزاری رویترز از افزایش شمار تلفات جانی درگیری‌های روز دوشنبه در عراق به ۲۰ کشته و ۳۵۰ زخمی خبر داد. از سوی دیگر دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی درباره رخدادهای عراق، خواستار توقف خشونت‌ها شد.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, عراق, فیلم