چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

توافقنامه ۶ کشور اروپایی برای حفاظت از زیرساخت‌های دریای شمال

۶ کشور اروپایی هم مرز با دریای شمال، توافقی را به امضا رساندند که براساس آن از زیرساخت‌های دریایی این پهنه آبی با هدف آنچه که مقابله با تهدیدات روسیه خوانده‌اند، محافظت کنند. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از رویترز، انگلیس و دیگر کشورهای بزرگ اروپایی هم مرز با دریای شمال امروز سه‌شنبه این توافق‌نامه ... توافقنامه ۶ کشور اروپایی برای حفاظت از زیرساخت‌های دریای شمال

ادامه

آلمان, اروپا, انگلیس, اوکراین, بالتیک, بلژیک, جنگ سرد, جهان, خبر, دانمارک, روسیه, غرب, غرب اروپا, ناتو, نروژ, هلند

ترس از تجزیه انگلیس بوریس جانسون را به اسکاتلند کشاند

هم زمان با خیزش جدایی‌طلبان اسکاتلندی و هشدار کارشناسان درباره خطر تجزیه انگلیس، نخست وزیر این کشور روز پنجشنبه به رغم محدودیت‌های شدید کرونایی راهی اسکاتلند شد تا برای حفظ یکپارچگی انگلیس تلاش کند.

 

به گزارش ایرنا، «بوریس جانسون» قرار است در این سفر یک روزه بر اهمیت تلاش مشترک و یکپارچه انگلیس برای مقابله با همه‌گیری کرونا تاکید کند. هم زمان وزارت بهداشت انگلیس از راه‌اندازی کارخانه جدید تولید واکسن کرونا توسط شرکت والنوا در اسکاتلند خبر داد که نخست وزیر از این محل بازدید خواهد کرد.

 

جانسون پیش از انجام این سفر به خبرنگاران گفت: تمام مردم انگلیس از دکترها، پرستاران و دانشمندان تا رانندگان کامیون، آموزگاران و فروشنده‌ها در جریان همه‌گیری کرونا در کنار هم ایستاده‌اند. وی تصریح کرد: تنها از طریق همکاری با هم به عنوان یک کشور متحد می‌توان از این بحران عبور کرد.

 

«نیکلا استرجن» سروزیر و رهبر حزب ملی اسکاتلند با اشاره به محدودیت‌های شدید کرونایی معتقد است که سفر جانسون به این منطقه غیر ضروری است و رهبران سیاسی باید الگوی مردم باشند. او دیروز (چهارشنبه) در نشست خبری روزانه دولت محلی بیان داشت: «ما در یک بحران بهداشتی قرار داریم و من هر روز مقابل دوربین اعلام می‌کنم که غیر از موارد اضطراری سفر نکنید و اگر می‌توانید دور کاری کنید.»

 

وی با بیان اینکه این محدودیت‌ها شامل همه است ، افزود: «من و بوریس جانسون بنا به دلایلی که مردم درک می‌کنند باید در محل کارمان حاضر باشیم، اما ضرورتی هم ندارد که به سراسر انگلیس سفر کنیم؛ بلکه وظیفه داریم که برای مردم الگو باشیم.»

 

سروزیر اسکاتلند سفر از ادینبرو و به آبردین برای شرکت در مراسم بازگشایی کارخانه تولید واکسن کرونا را برای خودش غیر ضروری خواند و نتیجه گرفت که «سفر جانسون از لندن به هرکجا در اسکاتلند نیز ضرورتی ندارد.»

 

دفتر نخست وزیری انگلیس می‌گوید که سفر نخست وزیر برای سرکشی از افرادی است که در خط مقدم مقابله با همه‌گیری کرونا در سراسر کشور زحمت می‌کشند.

 

«مایکل گوو» معاون جانسون امروز عنوان کرد که نخست وزیر از نزدیک با کارگزاران حوزه درمان در اسکاتلند گفت‌وگو خواهد کرد تا در جریان کارها قرار گیرد. وی به طعنه یاداور شد که سایر رهبران سیاسی نه تنها نخست وزیر را سرزنش که از سفر او استقبال می‌کنند.

 

با این حال بر کسی پوشیده نیست که این سفر فراتر از بحران کرونا که نگرانی از تجزیه انگلیس است.

 

بر اساس نتایج تازه‌ترین نظر سنجی های صورت گرفته، بیشتر رای‌دهندگان در اسکاتلند خواهان برگزاری همه‌پرسی جدایی از انگلیس هستند. براساس این نظرسنجی حس وطن پرستی انگلیسی در میان اقوام اسکاتلندی در سال‌های اخیر به شدت افول کرده است.

 

حزب ملی اسکاتلند شنبه گذشته سند مربوط به نقشه راه برگزاری همه پرسی جدایی از انگلیس را منتشر و اعلام آمادگی کرده که بدون اذن دولت مرکزی لندن، همه پرسی استقلال از انگلیس را برگزار می‌کند.

 

مقام‌های این حزب وعده داده‌اند که در صورت پیروزی در انتخابات محلی پارلمان، لایحه‌ای را به رای خواهند گذاشت که پس از پایان بحران کرونا، همه‌پرسی جدایی از انگلیس برگزار شود.

هشدار انگلیس در باره احتمال انتقال ویروس توسط واکسینه شدگان

مقام ارشد پزشکی درمانی انگلیس هشدار داد: شهروندانی که واکسن کووید – ۱۹ تزریق کرده اند، هنوز احتمال دارد که انتقال دهنده ویروس کرونا به دیگران باشند و باید همچنان به اجرای شیوه نامه ها و رعایت مقررات و محدودیت های قرنطینه به منظور قطع زنجیره ابتلا ادامه دهند.

ادامه

انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

بریتانیا و مشکل فروپاشی؛ اسکاتلند و ایرلند شمالی استقلال می‌خواهند

حزب ملی اسکاتلند روز شنبه همزمان با دست و پنجه نرم کردن انگلیس با کووید ۱۹ و تأثیر بریگزیت، “نقشه‌راهی برای همه‌پرسی” منتشر کرد و برنامه‌هایی برای رأی‌گیری دوباره استقلال اسکاتلند ارائه داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسکاتلند, انگلستان, ایرلند, جهان, غرب اروپا, مقاله

توافق آمریکا و انگلیس برای ادغام نیروها به‌ منظور تشکیل گروه حمله مشترک

مقامات دفاعی ارشد آمریکا و انگلیس این هفته توافق‌نامه‌ای را برای ادغام برخی نیروهای نظامی در ۲۰۲۱ به منظور تشکیل گروه حمله ترکیبی، امضا کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تهدید صلح جهانی, جنگ سرد, جهان, غرب اروپا