مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

ترامپ: بی‌صبرانه منتظر دیدار با پوتین هستم/ سی‌ان ان: ترامپ دنبال توافق با پوتین درباره سوریه است

به گزارش خبرگزاری تاس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد برای دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در شهر هلسینکی فنلاند لحظه شماری می‌کند.

 

وی گفت که اگر در این دیدار با پوتین به توافق برسند این بسیار شگفت انگیز خواهد بود.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به نقل از ترامپ به خبرگزاری تاس گفت که ترامپ پیش بینی می‌کند این دیدار به تقویت صلح و امنیت سراسری در جهان بینجامد.

 

وی گفت رئیس جمهور ترامپ امیدوار است دیدارش با پوتین به کاهش تنش و ایجاد روابطی سازنده منجر شود.

 

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد ترامپ معتقد است این دیدار به نفع امنیت ملی آمریکا است.

 

ترامپ و پوتین احتمالا ۱۶ ژوئیه در فنلاند دیدار کنند.

 

به گفته سخنگوی کاخ سفید ترامپ معتقد است بهبود روابط با روسیه برای هر دو کشور به یک اندازه مفید خواهد بود.

 

سی‌ان ان: ترامپ دنبال توافق با پوتین درباره سوریه است

 

شبکه سی‌ان ان گزارش کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در دیدار آتی خود با ولادیمیر پوتین همتای روس خود درباره توافقی بر سر وضعیت سوریه به بحث بپردازد.

 

به گزارش سی‌ان‌ان، ترامپ مجددا ایده خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه را این بار به طور خصوصی در نشستی خصوصی با مالک عبدالله دوم، پادشاه اردن در کاخ سفید طی روزهای اخیر مطرح کرده است.

 

یک منبع دیپلماتیک گفت: این دو رهبر مسئله سوریه را مفصلا مورد بحث قرار دادند و ترامپ گفته که باور دارد می‌تواند با پوتین توافقی را درباره یک به اصطلاح منطقه هائل در جنوب غرب سوریه که به آمریکا اجازه خروج در سریع‌ترین زمان ممکن را بدهد، به توافق برساند.

 

ترامپ در ماه مارس گفته بود آمریکا خیلی زود از سوریه خارج خواهد شد. این صحبت او ساعاتی بعد از آنکه پنتاگون بر لزوم باقی ماندن سربازان امریکایی در سوریه در آینده پیش رو تاکید کرد، مطرح شدند.

 

با این حال مقام‌های آمریکایی گفته‌اند، ترامپ هنوز هیچ چارچوب زمانی مطرح نکرده و حضور آمریکا در سوریه مبتنی بر شرایط است.

 

اکنون به نظر می‌رسد که ترامپ دوباره می‌خواهد این مسئله را احیا کند و از فرصت دیدارش با پوتین برای بحث درباره این موضوع استفاده خواهد کرد.

 

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند سوریه در دستور کار نشست ترامپ و پوتین در هلسینکی قرار دارد.

 

منابع خبری گفتند که ترامپ طرحی دارد که به روس‌ها اجازه خواهد داد به بشار اسد رئیس جمهور روسیه کمک کند یک منطقه را در طول مرز با اردن که در آنجا ائتلاف تحت رهبری آمریکا و شرکای نظامی‌اش با فشار فزاینده از سوی یک نیروی متخاصم ناشناس روبرو هستند، بازپس بگیرد.

ایسنا

 

آمریکا درصدد تعیین حاکم نظامی برای استان های غرب عراق است

یک خبرگزاری عراقی روز سه شنبه گزارش داد آمریکا همزمان با مطرح بودن بحث احتمال ورود عراق به مرحله خلاء قانونی ناشی از تاخیر در تشکیل پارلمان و دولت جدید،درحال تلاش برای تعیین حاکمان نظامی برای استان های سنی نشین در غرب عراق است.   منابع سیاسی که نامشان ذکر نشده در گفتگو با خبرگزاری ... آمریکا درصدد تعیین حاکم نظامی برای استان های غرب عراق است

ادامه

امریکا, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, عراق

سرنوشت نبرد قریب‌الوقوع در جنوب سوریه به‌نفع نظام یکسره می‌شود

کارشناسان نظامی تأکید می‌کنند راهبرد سوریه و روسیه در جنوب سوریه، تحکیم سیطره ارتش بر جاده بین‌المللی در سریع‌ترین زمان است که دمشق را به مرزهای اردن متصل می‌کند و دست شستن آمریکا از معارضان سوری، این نبرد را هر چه سریع‌تر به نفع نظام یکسره می‌‌کند.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, جهان, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

آیا روسیه و آمریکا درباره سوریه به توافقاتی پشت پرده رسیده‌اند؟

روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» چاپ مسکو در تحلیلی نوشته است: به نظر می‌رسد فراهم سازی مقدمات نخستین دیدار کامل روسای جمهوری روسیه و آمریکا، از دادن امتیازات متقابلی بین طرفین در خاورمیانه آغاز شده باشد. وزارت دفاع روسیه چند روز قبل اعلام کرد که کاهش نیروهای نظامی-هوایی در پایگاه هوایی حمیمیم در خاک سوریه را آغاز ... آیا روسیه و آمریکا درباره سوریه به توافقاتی پشت پرده رسیده‌اند؟

ادامه

اردن, استرالیا, امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا