حمایت بلژیک از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

بلژیک حمایت خود را از عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد اعلام کرد. به گزارش ایسنا، حجه لحبیب، وزیر خارجه بلژیک ضمن تاکید بر حمایت کشورش از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، خاطرنشان کرد که این امر نخستین گام به‌سوی برقراری صلح است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد جمعه همین هفته (۲۱ اردیبهشت‌ ماه) ... حمایت بلژیک از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

ادامه

آمریکا, انگلیس, بلژیک, جهان, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

تجمع هزاران نظامی مقابل خانه وزیر جنگ اسرائیل / تمرد گسترده نیروهای امنیتی

هزاران نظامی ذخیره و نیروهای امنیتی و جاسوسی اسرائیل با تجمع مقابل خانه وزیر جنگ این رژیم، از وی خواستند به اعتراضات بپیوندد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «تایمز اسرائیل» در گزارشی با عنوان «راهپیمایی نیروهای ذخیره مقابل منزل گالانت به امید دخالت مجدد وی در موضوع لایحه تغییرات قضائی»، نوشت بعد از توقف این لایحه در ماه مارس به درخواست یوآف گالانت وزیر جنگ اسرائیل، اکنون هزاران نیروی ذخیره خواستار دخالت مجدد وی در این موضوع شدند.

براساس این گزارش، هزاران نیروی ذخیره ارتش اسرائیل شامگاه شنبه مقابل منزل وزیر جنگ این رژیم تظاهرات کردند.

تظاهرات اعتراضی نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل در شهر «آمیکام» در شمال سرزمین های اشغالی ساعت ۱۰ شب گذشته شروع و تا ساعت ۳ بامداد روز یکشنبه ادامه یافت.

سازمان دهندگان تظاهرات اعتراضی مقابل منزل گالانت، از حضور فرماندهان سابق ارتش و روسای موساد(سازمان اطلاعات اسرائیل)، شین‌بت (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) و پلیس در این راهپیمایی خبر دادند.

نتانیاهو ما را به سمت نابودی می‌برد

در شرایطی که بسیاری از نیروهای ذخیره در ماه مارس، از حضور در تمرینات و عملیات نظامی در اعتراض به لایحه پیشنهادی کابینه حاکم برای تغییرات قضائی خودداری کرده بودند، گالانت، تصویب این لایحه را خطری جدی برای امنیت اسرائیل اعلام کرد و خواستار توقف تصویب آن شده بود.

اختلاف بین گالانت و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل زمانی آشکار شد که رسانه های این رژیم، از عزل احتمالی وی در آینده نزدیک خبر دادند. نتانیاهو در نهایت بعد از میانجی‌گری دولت آمریکا از این کار صرف نظر کرد.

«آمی آیالون» رئیس پیشین شین‌بت در این تظاهرات اعلام کرد: شکاف بین «اسرائیلی‌ها» عمیق تر از هر زمانی است و کودتای کابینه حاکم، ارتش را از بین خواهد برد.

وی که زمانی فرمانده گالانت بوده است، از وی خواست مثل گذشته به خاطر حفظ اسرائیل در مقابل نتانیاهو بایستد.

«موشه یعلون» فرمانده پیشین ارتش اسرائیل و عضو سابق حزب لیکود نیز در این تظاهرات گفت: «نیر برکات» و «آوی دیختر» (از اعضای کابینه نتانیاهو) زمانی در ارتش، زیردست من بودند. چطور خجالت نمی‌کشند از اینکه به نتانیاهو اجازه دهند ما را به سمت نابودی ببرد.

ارتش آماده جنگ نیست

ژنرال «نوعم تیبون» از فرماندهان پیشین ارتش اسرائیل نیز خطاب به گالانت گفت: جو بایدن (رئیس جمهوری آمریکا) به خوبی از آسیب های لایحه تغییرات قضائی آگاه است و بر همین اساس هم در مخالفت با این لایحه، نتانیاهو را به حضور نپذیرفت.

وی افزود: برای آماده بودن در مقابل چالش ایران، ‌ارتش باید حداکثر آمادگی را داشته باشد. خلبانان و نیروهای ذخیره حاضر نیستند که برای یک دیکتاتوری بجنگند.

به گزارش ایرنا، ۱۵۰ هزار نفر شنبه شب در خیابان کابلان در مرکز تل آویو در اعتراض به لایحه تغییرات قضایی تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان در بیت‌المقدس اشغالی مقابل منزل نخست وزیر اسرائیل تجمع کرده و خیابان منتهی به منزل نتانیاهو را بستند.

علاوه بر بیت‌المقدس اشغالی و تل آویو شهرهای حیفا، رمات هشارون، نس تسیونا و العفوله نیز شاهد اعتراضات علیه نتانیاهو و کابینه‌اش بود.

سازمان دهندگان این تظاهرات با تهدید به تشدید گام‌های اعتراضی خود در هفته پیش رو، گفتند که اگر روز دوشنبه قانون تغییرات قضایی تصویب شود، روز سه‌شنبه تظاهرات، راهپیمایی و اعتراضات در خیابان‌های فلسطین اشغالی و نیز فرودگاه بن گوریون در تل آویو برگزار خواهد شد.

معترضان اعلام کرده‌اند که برای برگزاری بزرگترین راهپیمایی اعتراضی علیه لایحه تغییرات قضائی در روز سه‌شنبه آماده می‌شوند و در صورتی که قرائت اول این لایحه که آنها آن را «توقف عقلانیت» می‌نامند، روز دوشنبه در کنست اسرائیل تصویب شود، این راهپیمایی بزرگ روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

رهبران اعتراضات با اشاره به تصویب قرائت اول لایحه تغییرات قضائی در روز دوشنبه، در فراخوان‌های خود اعلام کردند که فقط چند ساعت تا برداشته شدن اولین گام به سمت دیکتاتوری فاصله است.

رهبران اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی همچنین از پیمانکاران خواستند تا به کارگران برای شرکت در بزرگترین راهپیمایی اعتراضی تاریخ اسرائیل در روز سه‌شنبه مرخصی دهند.

روزنامه «تایمز اسرائیل» همچنین از پیوستن تعداد بیشتری از نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل به اعتراضات و تمرد از شرکت در تمرینات و عملیات‌ها خبر داد.

درخواست برای تمرد خلبانان و نظامیان

«ایهود باراک» نخست وزیر پیشین و فرمانده اسبق ارتش اسرائیل روز پنجشنبه از خلبانان، نیروهای امنیتی و دیگر نیروهای نظامی این رژیم خواست در صورت تصویب لایحه تغییرات قضائی از ادامه حضور در محل کار خود خودداری کنند.

براساس این گزارش، کابینه حاکم اسرائیل قصد دارد تا پیش از شروع تعطیلات تابستانی کنست در پایان ماه جولای، لایحه تغییرات قضائی را تصویب کند.

تلاش کابینه حاکم بر اسرائیل برای تسلط بر دستگاه قضائی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است.

روسای گروه‌های مخالف اسرائیل هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، اسرائیل را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

در آغاز اعتراضات گسترده به لایحه اصلاحات قضایی، کابینه نتانیاهو مجبور شد که عقب نشینی و مراحل تصویب آن را به حالت تعلیق درآورده و با میانجیگری رئیس اسرائیل با ائتلاف مخالفان وارد گفت وگو شود که تاکنون نتیجه‌ای نداشته اما تشدید تنش‌های اخیر بین ائتلاف حاکم و ائتلاف مخالفان باعث شده که «یاییر لاپید» نخست وزیر سابق اسرائیل و «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» اسرائیل که در ائتلاف مخالفان نتانیاهو قرار دارند، به تازگی مذاکرات را به حالت تعلیق درآوردند.

روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، گسست در درون صهیونیست‌ها و سران سیاسی و نظامی آنها در سرزمین‌های اشغالی را تشدید کرده است؛ به طوری که بسیاری از کارشناسان و مقامات صهیونیست درباره وقوع جنگ داخلی و فروپاشی درونی اسرائیل هشدار داده‌اند.

کوبا، آرژانتین، برزیل و مکزیک خواستار توقف فوری حملات در جنین شدند

دولت‌های آرژانتین، برزیل و مکزیک در بیانیه‌ای مشترک، تهاجم نظامی گسترده رژیم اشغالگر اسرائیل در شهر جنین فلسطین را محکوم کردند و توقف فوری حملات را خواستار شدند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری پرنسا لاتینا، در ادامه واکنش‌ها به بزرگ‌ترین تهاجم هوایی و زمینی نظامیان اشغالگر اسرائیل در سال‌های اخیر به ... کوبا، آرژانتین، برزیل و مکزیک خواستار توقف فوری حملات در جنین شدند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خبر, صلح, فلسطین, کلمبیا, کوبا, مکزیک

۸۰۰ خانه در جریان یورش ارتش اسرائیل به اردوگاه جنین تخریب شد

تشکیلات خودگردان فلسطین در گزارشی از میزان خسارت یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین از تخریب ۸۰۰ خانه در این اردوگاه خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خدمات عمومی تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (پنج‌شنبه) در گزارشی از میزان خسارت تهاجم گسترده ارتش اسرائیل در اردوگاه جنین خبر داد. به نوشته وبگاه شهاب نیوز، به گفته ... ۸۰۰ خانه در جریان یورش ارتش اسرائیل به اردوگاه جنین تخریب شد

ادامه

اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان بهداشت جهانی, فلسطین

تظاهرات هزاران نفر برعلیه نتانیاهو در تل آویو + فیلم

هزاران نفر از ساکنان تل آویو روز چهارشنبه در اعتراض به اقدام کابینه اسرائیل پس از برکناری جنجالی رئیس پلیس این شهر، تظاهرات کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، هزاران اسرائیلی روز چهارشنبه در اعتراض به اقدام کابینه اسرائیل در برکنار کردن رئیس پلیس تل‌آویو، تظاهرات کردند. اخیرا «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل رئیس ... تظاهرات هزاران نفر برعلیه نتانیاهو در تل آویو + فیلم

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, فیلم

نشست اتحادیه عرب برای بررسی جنایت آفرینی اسرائیل در جنین + فیلم

نشست اتحادیه عرب در سطح نمایندگان کشورهای عربی ظهر روز سه شنبه در مقر این اتحادیه در شهر قاهره پایتخت مصر آغاز شد و سخنرانان تجاوزگری کنونی ارتش اسرائیل علیه شهر جنین در کرانه باختری رود اردن را محکوم و بر لزوم پایان بخشیدن به آن و حق آزادی ملت فلسطین تاکید کردند. به گزارش ... نشست اتحادیه عرب برای بررسی جنایت آفرینی اسرائیل در جنین + فیلم

ادامه

اتحادیه عرب, اردن, اسراییل, تجاوز نظامی, تونس, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, فیلم, گزارش, لبنان, مصر, موریتانی