مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره حضور تهران و آنکارا در آستانه

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: تهران، مسکو و آنکارا به عنوان حامیان برنامه مذاکرات صلح سوریه بین نمایندگان دولت و مخالفان که قرار است ۲۳ ژانویه (۴ بهمن) در شهر آستانه قزاقستان برگزار شود، تلاش می‌کنند.

 

وزارت خارجه روسیه روز شنبه با صدور بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود ضمن اعلام این موضع، نوشت: هیات های روسی، ایرانی و ترکیه ای در مسکو راهکارهای رسیدن به موفقیت بیشتر در مذاکرات سوری آستانه را بررسی کردند.

 

در این بیانیه آمده است: در نشست مسکو که روز جمعه برگزار شد، میخائیل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزارت امور خارجه، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران و سدات اونال معاون وزارت خارجه ترکیه شرکت داشتند.

 

 

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در ابتدای نشست بر اهمیت ادامه همگرایی سه کشور با هدف حل بحران سوریه و پیشبرد امور مربوط به مذاکرات آستانه تاکید کرد.

 
وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است که طرف های شرکت کننده در نشست مسکو بر اهمیت مذاکرات آستانه تاکید کرده و آن را در راستای اجرای توافق های به دست آمده منجر به صدور قطعنامه ۲۳۳۶ شورای امنیت سازمان ملل برای تامین آتش بس پایدار و بلندمدت در سوریه و ادامه مبارزه با گروههای تروریستی دانستند.

 
در بیانیه آمده است: مذاکرات آستانه همچنین برای تحرک بخشی به روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه مطابق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و تصمیم های گروه بین المللی حامیان این کشور مهم و ضروری است.

 
به گزارش خبرنگار ایرنا، معاونان وزارت خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مذاکرات مسکو افزون بر بررسی آخرین اوضاع سوریه و برنامه مذاکرات طرف های سوری در آستانه، همچنین توافق کردند به رایزنی های خود برای کمک به موفقیت بیشتر این نشست و حل سیاسی بحران سوریه ادامه دهند.

 
اجلاس آستانه قرار است به میزبانی دولت قزاقستان با حضور نمایندگان دولت و معارضان سوریه با نظارت سه کشور ایران، ترکیه و روسیه و مشارکت نماینده سازمان ملل متحد برگزار شود.

 
مذاکرات طرف های سوری یکی از اصلی ترین بندهای بیانیه پایانی نشست ۳۰ آذرماه وزیران خارجه روسیه، ایران و ترکیه در مسکو است که مبارزه با داعش و جبهه النصره، فراخوان جهانی برای همکاری علیه تروریسم، حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه، رد راهکار نظامی برای حل بحران کنونی، اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت، کمک فراگیر به سوری ها، لزوم اجرای نظام خروج آزادانه مردم از مناطق درگیری و تحت سلطه تروریست ها و همچنین پشتیبانی از برگزاری مذاکرات سوری-سوری در قزاقستان را شامل می شود.

خبرآنلاین،