زلنسکی: اوضاع در دونتسک وخیم است/ چتربازان تیپ ۲۵ هوابرد ارتش اوکراین در «آودیوکا» تسلیم شدند

رییس‌جمهور اوکراین با مطرح کردن بحران این کشور در جبهه نبرد، خواستار کمک‌های بیشتر غرب شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ولودیمیر زلنسکی» رییس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه به اوضاع وخامت بار این کشور در جبهه نبرد با روسیه اعتراف کرد. رییس جمهور اوکراین همچنین کشورهای غرب را به دلیل کمک‌های نظامی محدود ... زلنسکی: اوضاع در دونتسک وخیم است/ چتربازان تیپ ۲۵ هوابرد ارتش اوکراین در «آودیوکا» تسلیم شدند

ادامه

آمریکا, اسپانیا, اوکراین, ایران, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, رومانی, شرق اروپا, فلسطین, لهستان

انهدام یک سایت پهپادی اوکراین توسط سامانه موشکی اسکندر روسیه + ویدئو

وزارت دفاع روسیع اعلام کرد، نیروهای روسیه با استفاده از سامانه موشکی اسکندر، یک انبار پهپادهای سنگین اوکراینی و یک کارگاه تولید آنها را در شهر زاپاروژیه منهدم کردند. به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه وزارت دفاع روسیه آمده است: “در ۸ آوریل ۲۰۲۴، نیروهای مسلح روسیه در نتیجه حمله دقیق سامانه موشکی عملیاتی – تاکتیکی ... انهدام یک سایت پهپادی اوکراین توسط سامانه موشکی اسکندر روسیه + ویدئو

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ویدیو

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

بلومبرگ: ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است

بر اساس گزارش شبکه خبری «بلومبرگ»، یک مقام ناشناس آمریکایی ارزیابی کرد که ارتش اوکراین ممکن است به زودی فروبپاشد. به گزارش ایسنا، این رسانه آمریکایی با استناد به گفت‌وگوها با چند مقام نوشت اوکراین هم‌اکنون در متزلزل‌ترین موضع در میدان جنگ از زمان شروع حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به آن قرار دارد. بلومبرگ ... بلومبرگ: ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

روستای پروومایسکویه درمنطقه دونباس به‌‌‌تصرف ارتش روسیه درآمد

روستای پروومایسکویه در جبهه آودیوسکی در جمهوری خلق دونتسک به‌‌‌ تصرف ارتش روسیه درآمد. به گزارش اسپوتنیک، این خبر را وزارت دفاع روسیه منتشرکرده و خاطرنشان ساخت دشمن تا ۲۳۵ نفر از افراد خود را از دست داد. در اطلاعیه منتشره آمده است: “در محور آودیوکا، واحدهای گروه مرکزی نیروهای مسلح روستای پروومایسکویه جمهوری خلق ... روستای پروومایسکویه درمنطقه دونباس به‌‌‌تصرف ارتش روسیه درآمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

بیانیه مشترک روسیه و چین/ حمایت روسیه از یوان چین برای تسویه حساب تجاری با کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین

ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ، رئیسان جمهوری فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین بیانیه ای درباره برنامه توسعه مناطق کلیدی همکاری اقتصادی دوکشور تا سال ۲۰۳۰ امضا کردند.

به گزارش ایرنا پوتین و جین پینگ عصر روز سه شنبه بعد از مذاکرات گسترده خود در کاخ کرملین بیانیه مشترکی در مورد تعمیق مشارکت همه جانبه و همکاری راهبردی امضا کردند.

پوتین مذاکرات با شی را موفقیت آمیز و سازنده عنوان کرد و گفت: ما صمیمانه از میزبانی از شی جین پینگ در روسیه خوشحالیم.

او تصریح کرد: اسناد امضا شده به طور کامل نشان دهنده سطح روابط روسیه و چین است که در بالاترین نقطه تاریخی خود قرار دارد

وی همکاری تجاری و اقتصادی را در اولویت روابط روسیه و چین عنوان کرد و گفت: روسیه آماده حمایت از شرکت‌های چینی برای جایگزینی شرکت‌هایی است که این کشور را ترک کرده‌اند

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت که روسیه از استفاده از یوان چین برای تسویه حساب تجاری با کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین حمایت می‌کند.

پوتین پس از گفتگو با شی جین پینگ گفت که روسیه و چین پویایی بالایی در تجارت متقابل دارند، در سال ۲۰۲۳ می‌توانیم به ۲۰۰ میلیارد برسیم.

وی اظهار داشت: در جریان مذاکرات بین روسیه و چین، مسائل همکاری انرژی که با سرعت خوبی در حال پیشرفت است به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت.

پوتین با بیان اینکه روسیه آماده افزایش بی وقفه عرضه نفت به چین است، تصریح کرد: روس اتم و سازمان مربوطه چین یک برنامه همکاری طولانی مدت امضا کردند.

رئیس جمهوری روسیه گفت که با شی جین پینگ درباره افزایش تنش در جهان و اعمال تحریم‌های ناعادلانه گفتگو کردیم.

پوتین افزود: طرح صلح چین را می‌توان به عنوان پایه‌ای برای حل و فصل صلح آمیز در اوکراین در نظر گرفت؛ زمانی که آنها در غرب و در کی یف برای آن آماده باشند.

مهمترین اظهارات جدید شی جین پینگ در مذاکرات با پوتین

شی جین پینگ نیز در این نشست گفت که با تلاش مشترک، روابط روسیه و چین پویایی توسعه سالم و پایدار را نشان می‌دهد.

او اظهار داشت: بین فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین، اعتماد متقابل سیاسی در حال تعمیق است، منافع مشترک در حال افزایش است، مردم نزدیکتر می‌شوند.

رئیس جمهوری چین افزود: همکاری در ابعاد تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، انرژی، فرهنگی و بشردوستانه و نیز بین منطقه‌ای در حال توسعه است.

وی گفت: چین تقویت هماهنگی و تعامل برای بهره مندی بیشتر از همکاری عملی را پیشنهاد می‌کند.

رئیس جمهور چین همچنین اعلام کرد که آماده است طرحی را برای توسعه روابط دوجانبه و همکاری‌های عملی به نفع احیاء و شکوفایی چین و روسیه ترسیم کند.

شی جین پینگ گفت: در طول ۱۰ سال روابط نزدیک خود را با پوتین حفظ کرده‌ام و در مورد مسائل راهبردی در تماس هستیم

او افزود: چین و روسیه به عنوان اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به حفظ هنجارهای روابط بین‌المللی بر اساس منشور سازمان ملل ادامه خواهند داد.

شی جین پینگ درباره موضع چین در خصوص وضعیت اوکراین هم گفت: ما طرفدار صلح و گفت و گو هستیم.

در ۲۰ مارس، شی جین پینگ برای گفتگو با ولادیمیر پوتین به مسکو سفر کرد. هواپیمای حامل رهبر چین در فرودگاه بین‌المللی ونکوا ۲ ( Vnukovo-۲ ) به زمین نشست. او تا ۲۲ مارس (دوم فروردین) در روسیه خواهد ماند.

دو سیاستمدار یک روز قبل یک جلسه غیررسمی برگزار کرده بودند. در آن، رئیسان جمهوری فدراسیون روسیه و چین از جمله طرح چین برای حل و فصل مناقشه در اوکراین را مورد بررسی قرار دادند.

شی جین‌پینگ: چین در تقویت همکاری استراتژیک با روسیه قاطع است.

رئیس جمهوری چین گفت کشورش قاطعانه به دنبال تقویت همکاری راهبردی با روسیه و حل و فصل بحران اوکراین است. به گزارش ایرنا وزارت امورخارجه چین روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای در تارنمای رسمی خود امروز اعلام کرد طی دیدار روسای جمهوری چین و روسیه در مسکو شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خاطرنشان کرد ... شی جین‌پینگ: چین در تقویت همکاری استراتژیک با روسیه قاطع است.

ادامه

اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, گزارش

رئیس کمیسیون اروپا: ما همه با هم آینده اوکراین را می‌نویسیم/ اختصاص ۱.۵ میلیارد یورو به اوکراین

اورزولا فون در لاین اگفت، اتحادیه اروپا ۱.۵ میلیارد یورو دیگر به عنوان کمک مالی کلان به اوکراین اختصاص داده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپ امروز (سه‌شنبه) در توییتر نوشت: امروز ما ۱.۵ میلیارد یورو دیگر به اوکراین اختصاص دادیم. وی اظهار کرد: حمایت‌های ... رئیس کمیسیون اروپا: ما همه با هم آینده اوکراین را می‌نویسیم/ اختصاص ۱.۵ میلیارد یورو به اوکراین

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

پوتین: نظام چین از کشورهای دیگر موثرتر است

ولادیمیر پوتین در دیدار امروز دوشنبه خود با شی جین‌پینگ در مسکو اعلام کرد موضع چین در موضوعات بین‌المللی متوازن و مناسب بوده است. به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز در کاخ کرملین و استقبال از شی جینپینگ، همتای چینی‌اش گفت که از طرح چین برای حل جنگ ... پوتین: نظام چین از کشورهای دیگر موثرتر است

ادامه

اوکراین, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

احتمال اعزام۳۰۰ هزار نیروی ناتو به شرق اروپا برای تقابل با روسیه

منابع خبری روز یکشنبه مدعی شدند که ناتو قصد دارد روسیه را در صورت تصمیم به گسترش جنگ فراتر از اوکراین متوقف کند. به همین دلیل این ائتلاف تحت رهبری آمریکا قصد دارد مرزهای شرقی خود را تقویت و تا ۳۰۰۰۰۰ نیرو به منطقه اعزام کند. به گزارش فارس، وبگاه «پولیتیکو» مدعی شده که ناتو ... احتمال اعزام۳۰۰ هزار نیروی ناتو به شرق اروپا برای تقابل با روسیه

ادامه

آلبانی, آلمان, آمریکا, استونی, اوکراین, بلژیک, خبر, روسیه, شرق اروپا, گزارش, لتونی, لهستان, لیتوانی, ناتو, نروژ