ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری: به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین

ما حزب‌های کمونیست و کارگری امضاکنندهٔ این بیانیه به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، خواهان پایان دادن به اشغال جاری و مداوم اسرائیل بر تمام سرزمین‌های اشغال‌شدهٔ فلسطین و عرب، و ایجاد دولت مستقل فلسطین در مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷، با اورشلیم (بیت‌المقدس) شرقی به عنوان پایتخت آن، و نیز عملی شدن راه‌حلی برای مسئلهٔ پناهندگان بر اساس قطعنامهٔ ۱۹۴ سازمان ملل متحد هستیم.

 

ما حمایت خود را از بازداشت‌شدگان و زندانیان سیاسی فلسطینی و مبارزهٔ آنها برای آزادی اعلام می‌کنیم و خواستار آزادی فوری همهٔ بازداشت‌شدگان و زندانیان سیاسی هستیم.

 

ما سیاست‌های دولت اسرائیل در مورد شهرک‌سازی‌ها و اشغال، قطعه‌قطعه کردن مداوم پیوستگی جغرافیایی سرزمین‌های مستقل دولت آیندهٔ فلسطین، و تمام توطئه‌های امپریالیستی و صهیونیستی با هدف نابود کردن آرمان فلسطین را محکوم می‌کنیم. ما خواستار برچیدن فوری تمام شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل و دیوار جداساز «آپارتاید» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین هستیم.

 

ما حمایت درازمدت دولت آمریکا از سیاست‌های جنگ و اشغال اسرائیل، نگرش ریاکارانهٔ اتحادیهٔ اروپا در یکسان دیدن قربانیان این سیاست‌ها و عاملان آن، و تشدید تجاوزگری اسرائیل در کمتر از ۶ ماه گذشته به صورتِ شدت بخشیدن به تجاوزکاری روزانهٔ شهرک‌نشینان و یورش به غیرنظامیان، کشاورزان، و فعالان به‌قصد در هم شکستن روحیهٔ مقاومت مردمی در میان فلسطینیان را محکوم می‌کنیم.

 

ما از پیکار عادلانهٔ مردم در اورشلیم اشغالی، در شیخ جراح و سِلوان حمایت می‌کنیم، و توطئه‌هایی را که برای بیرون کردن آنها از خانه‌ها و سرزمین‌هایشان صورت می‌گیرد، تقبیح و محکوم می‌کنیم.

 

ما عادی‌سازی روابط رژیم‌های ارتجاعی عرب با اسرائیل را که حاصل دسیسه‌چینی‌های آمریکایی و امپریالیستی در منطقه است، محکوم می‌کنیم. این عادی‌سازی‌ها توافق صلح نیستند، بلکه هدفشان اعتباربخشی به اسرائیل و پیشبُرد سیاست‌های آمریکا به‌منظور بهره‌کشی بیشتر از منابع و تأمین سرکردگی نظامی و اقتصادی [اسرائیل و آمریکا] در منطقه است.

 

ما تجاوز مستمر اسرائیل به سوریه و لبنان و دخالت آن در تضعیف حاکمیت این دو کشور را محکوم می‌کنیم. ما مانورهای نظامی مشترک اسرائیل، ترکیه، یونان، و قبرس و اخیراً چند کشور حاشیهٔ خلیج فارس را که با هماهنگی ناتو انجام می‌شود و هدفِ آن ایجاد وحشت در مردم منطقه، حفاظت از منافع امپریالیستی، و ایجاد کانون‌های جدید درگیری در منطقه است، محکوم می‌کنیم.

 

حزب‌های امضاکنندهٔ این بیانیه تازه‌ترین روند تشدید تنش در پی غیرقانونی کردن ۶ سازمان حقوق بشری، و تداوم اشغال اسرائیل و تمام فجایعی را که علیه همهٔ حقوق اقتصادی، سیاسی، و دموکراتیک مردم فلسطین صورت می‌گیرد، تقبیح و محکوم می‌کنند.

 

حزب کمونیست استرالیا ، حزب کمونیست بلژیک، حزب کمونیست برزیل، حزب کمونیست بریتانیا، حزب کمونیست کانادا، حزب کارگران سوسیالیست کرواسی، آکل (حزب مترقی زحمتکشان قبرس)، حزب کمونیست بوهم و موراوی (جمهوری چک)، حزب کمونیست در دانمارک، حزب کمونیست فرانسه، حزب کمونیست آلمان، حزب کمونیست، یونان حزب کمونیست هند (مارکسیست)، حزب تودهٔ ایران، حزب کمونیست عراق، حزب کمونیست کردستان- عراق، حزب کارگر ایرلند، حزب کمونیست اسرائیل، حزب کمونیست اردن، حزب کمونیست لوکزامبورگ، حزب کمونیست مکزیک، حزب کمونیست پاکستان، حزب مردم فلسطین، حزب کمونیست پاراگوئه، حزب کمونیست فیلیپین [PKP 1930]، حزب کمونیست پرتغال، حزب کمونیست نوین یوگسلاوی، حزب کمونیست کارگران اسپانیا، حزب کمونیست های کاتالونیا (اسپانیا)، حزب کمونیست سوازیلند، حزب کمونیست سوئد، حزب کمونیست ترکیه، حزب کمونیست اوکراین

سازمان ملل خواستار خروج کامل اسرائیل از جولان اشغالی شد

مجمع عمومی سازمان ملل امروز مجدداً تصویب قطعنامه‌ای توسط اکثریت کشورهای عضو را تمدید کرد که در آن از اسرائیل خواسته شد تا در اجرای قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت، به طور کامل از جولان اشغالی سوریه تا خط چهار ژوئن ۱۹۶۷ عقب نشینی کند.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوریه, فلسطین

هاآرتص: حکم‌های تخریب، بیش از۲۰ هزار منزل متعلق به‌ فلسطینیان را تهدید می‌کند

یک روزنامه عبری زبان نوشت، صدها خانواده ساکن بخش شرقی بیت‌المقدس در پی صدور حکم‌های تخریب و عدم تصویب پروژه‌های ساخت‌وساز با خطر تخریب فوری خانه‌هایشان مواجه هستند.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

سازمان ملل: اشغالگری اسرائیل در کرانه باختری میلیاردها دلار به فلسطینی‌ها آسیب زده است

کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که سیاستهای اشغال اسرائیل در کرانه باختری طی دو دهه گذشته بیش از ۵۷ میلیارد دلار به ملت فلسطین ضرر اقتصادی وارد کرده است.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فقر, فلسطین, گزارش