پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

بورل: کشورهای اروپایی جنگنده در اختیار اوکراین قرار می‌دهند

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، به درخواست اوکراین و برای کمک به کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی و زمینی روسیه، کشورهای این اتحادیه به اوکراین جنگنده ارسال خواهند کرد.

 

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از “فرانس ۲۴” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما جنگنده در اختیار اوکراین قرار خواهیم داد. این کمک‌ها محدود به مهمات نخواهند شد. ما سلاح‌های مهم‌تری را فراهم خواهیم کرد. ”

 

بورل ادامه داد: دیمیترو کولبا وزیر امورخارجه اوکراین به اتحادیه اروپا گفته است که آن‌ها به جنگنده‌های قابل استفاده در ارتش اوکراین نیاز دارند و برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا این نوع هواپیماها را در اختیار دارند.

 

ویتالی کلیچکو شهردار کی یف پایتخت اوکراین در پنجمین روز از وقوع جنگ در کشورش با یادآوری اینکه نیروهای حاضر در شهر دارای روحیه کامل جنگی هستند، گفت که نیروهای روسیه درحال نزدیک شدن به پایتخت هستند و این شهر محاصره شده است.

 

به گزارش ایرنا به نقل از “الجزیره”، شهردار پایتخت اوکراین همچنین ادامه داد که اگر نیروهای روسیه کی یف را تصرف کنند، تخلیه غیر نظامیان از این شهر غیر ممکن خواهد شد.

 

کلیچکو گفت: ما نمی‌توانیم غیرنظامیان را تخلیه کنیم زیرا تمام راه‌ها مسدود شده‌اند. درحال حاضر مهمترین مساله دفاع از کشورمان است.

 

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد چهارمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

 

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه از کنترل حریم هوایی اوکراین خبر داد

 

شبکه خبری سی ان ان به نقل از ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی روسیه بر کل خاک اوکراین برتری هوایی پیدا کرده است.

 

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین در نشست خبری خود ضمن متهم کردن مقامات اوکراینی به اینکه از غیرنظامیان به عنوان «سپر انسانی» استفاده می‌کنند، اطمینان داد که غیرنظامیان می‌توانند «آزادانه» پایتخت اوکراین را ترک کنند.

 

کوناشنکوف گفت: «همه غیرنظامیان می‌توانند آزادانه پایتخت اوکراین را از طریق بزرگراه کی‌یف-واسیلکیف ترک کنند.»

 

وی همچنین تاکید کرد: “سرکردگان رژیم کی‌یف و عوامل آن‌ها” ردیابی و به طور “صحیح و اجتناب ناپذیری” مجازات خواهند شد.

 

کوناشنکوف عنوان داشت: تمامی چهره‌ها، صداها، شماره تلفن‌ها، مکان‌ها، آدرس آی‌پی (IP) و پیام‌های همه “نازی‌های اوکراینی” که مسئول “تحقیر و شکنجه” نیروها و رفیقان ما هستند، شناسایی و ثبت می‌شوند. همین امر به “سرکردگان رژیم کی‌یف” و عوامل آن‌ها نیز مربوط می‌شود؛ افرادی که بر خلاف “کنوانسیون رفتار با اسیران جنگی” خواستار شکنجه سربازان روسی هستند. همه شما ردیابی و به طرز “صحیح و اجتناب ناپذیری” مجازات خواهید شد.

 

همراه با کارگران و زحمتکشان جهان و نیروهای مترقی، برای صلح، بر ضد جنگ، تجاوزگری و امپریالیسم

بیانیهٔ کمیتهٔ مرکزی حزب تودهٔ ایران دربارهٔ جنگ در اوکراین:همراه با کارگران و زحمتکشان جهان و نیروهای مترقی، برای صلح، بر ضد جنگ، تجاوزگری و امپریالیسم

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, المان, امپریالیسم, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, بلاروس, بیانیه, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, دونتسک, روسیه, سوریه, سومالی, سیاسی, شرق اروپا, صلح, ضد جنگ, عراق, فرانسه, لوگانسک, لیبی, مالی, ناتو, هائیتی

روسیاالیوم: غرب در صدد طولانی کردن جنگ اوکراین است تا روسیه را فرسوده کند

یک کارشناس مسائل نظامی روس تاکید کرد غرب خواستار گرفتار کردن روسیه در جنگی طولانی برای فرسوده کردن این کشور است.

ادامه

امریکا, انگلستان, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, غرب, لوگانسک

کوبا: آمریکا و ناتو مسئول حمله روسیه به اوکراین هستند

دولت کوبا در نخستین موضع‌گیری رسمی پس از حمله روسیه به اوکراین، همزمان با اینکه ایالات متحده و ناتو را مسئول افزایش تنش‌ها با روسیه و بروز جنگ فعلی میان مسکو- کی‌یف دانست، از “راه‌حل دیپلماتیک جدی، سازنده و واقع‌بینانه برای بحران کنونی در اروپا” حمایت کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, امریکای لاتین, امنیتی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, غرب, کوبا, لوگانسک, ناتو

غرب اوکراین را به سوی نابودی پیش می‌برد + ویدئو

“جان مرشایمر” استاد مشهور و نظریه‌پرداز آمریکایی روابط بین‌الملل هفت سال پیش از رویکرد غرب در قبال اوکراین انتقاد کرده و گفته بود که غرب اوکراین را در مسیر خوش‌خیالی هدایت می کند که نتیجه آن نابودی این کشور خواهد بود.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب