خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

برخی رهبران کُرد مانع گفت و گو با دولت سوریه هستند

دبیر کل “جنبش ملی کُرد برای تغییر مسالمت آمیز” در سوریه گفت: برخی رهبران کُرد خارج از سوریه با مصادره تصمیم کُردها مانع گفت و گو بین آنان و دولت سوریه هستند.

 

به گزارش شبکه المیادین، “علی اومری” تصریح کرد: این در حالی است که در پی حمله ترکیه به مواضع کُردها در شمال سوریه برخی منابع کُرد در داخل این کشور بر لزوم هماهنگی و گفتگو کُردها با دمشق تاکید دارند.

 

در همین ارتباط عمر اوسی” نماینده کُرد پارلمان سوریه ضمن تاکید بر لزوم تشکیل اتاق عملیات مشترک بین کُردها و ارتش سوریه، گفت: این باید آخرین بار باشد که کُردها به آمریکا اطمینان می کنند.

 

کُردها و ارتش سوریه اتاق عملیات مشترک تشکیل دهند

 

درپی حمله ترکیه به شمال سوریه، یکی از نمایندگان کُرد پارلمان سوریه از نیروهای کُرد خواست، ضمن حضور در دمشق و هماهنگی با دولت این کشور اتاق عملیات مشترک نظامی با ارتش تشکیل دهند.

 

به گزارش روز پنجشنبه روزنامه “الوطن” “عمر اوسی” تصریح کرد: کُردها باید با تشکیل اتاق عملیات مشترک نظامی با ارتش سوریه، زمینه را برای برقراری امنیت و ثبات در شمال و نوار مرزی این کشور با ترکیه فراهم کنند و پرچم سوریه را در همه روستاها و شهرهای این منطقه به اهتزاز درآورند.

 

وی در گفت‌وگو با این روزنامه ضمن تأکید بر لزوم همکاری شبه‌نظامیان کُرد با دولت سوریه برای مقابله با تجاوز ترکیه، گفت، نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای مستقر در خاک سوریه، اشغالگر هستند، زیرا با موافقت دولت مرکزی دمشق وارد خاک سوریه نشده‌اند و دولت سوریه نیز موظف است با تجاوز آنکارا مقابله کند.

 

اوسی با اشاره به اینکه شبه‌نظامیان کُرد برای مقابله با تجاوز ترکیه، در حال تماس با دولت سوریه هستند، فضای میان دو طرف را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت از فرماندهان نیروهای دموکراتیک استقبال می‌کند؛ زیرا در هر حال آنان شهروندان سوری هستند.

 

وی با ادعای اینکه تُرک‌سازی شمال سوریه از جمله اهداف ترکیه است، نسبت به وضعیت این منطقه هشدار داد و گفت، ترکیه به دنبال دسترسی به مسیر ارتباطی میان حلب و منطقه الجزیره سوریه است و این تجاوز در هر حال با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است.

 

خیانت آمریکا به کُردها جای تعجب ندارد

 

اوسی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: هیچکس از خیانت آمریکا به شبه‌نظامیان کُرد تعجب نکرد و مدت‌هاست که هشدار می دادیم واشنگتن برنامه سیاسی خاصی برای کُردهای سوریه ندارد، بلکه به دنبال شرکایی برای خود است و “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا نیز به صراحت گفت، درست است که کُردها با حمایت واشنگتن، با داعش مبارزه کردند، ولی ما به آنان پول و سلاح دادیم.

 

وی تاکید کرد: این باید آخرین باری باشد که کُردها به آمریکایی‌ها اعتماد کردند و نباید فراموش کرد که ترکیه هم‌پیمان آمریکا در ناتو است و اگر زمانی آمریکا بخواهد میان ترکیه و کُردها یکی را انتخاب کند، حتما ترکیه را انتخاب خواهد کرد.

 

“رجب طیب اردوغان” رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه با عنوان “چشمه صلح “خبر داد.ترکیه هدف خود از این عملیات را جلوگیری از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی خود عنوان کرده است.

 

چند ساعت پس از آغاز عملیات نظامی ترکیه، نیروهای زمینی این کشور وارد خاک سوریه شدند.

ایرنا

واکنش شدید دمشق به اقدام نظامی ترکیه در شمال سوریه

دولت سوریه عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرقی سوریه را نقض فاحش حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خواند و تأکید کرد که سوریه با تمام عزم و اراده خود با این اقدام متجاوزانه مقابله خواهد کرد.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

آنکارا: اردوغان و ترامپ درباره عملیات “چشمه صلح” توافق کردند

مشاور رئیس جمهوری ترکیه فاش کرد که رجب طیب اردوغان با همتای آمریکایی خود درباره چگونگی و اهداف عملیاتی که آنکارا در شمال سوریه با نام “چشمه صلح” کلید زده، به توافق رسید.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

لاوروف: سخنان ترامپ درباره خروج آمریکا از شمال سوریه قابل اطمینان نیست

وزیر امور خارجه روسیه درباره تحقق وعده “ترامپ” درباره خروج نظامیان آمریکایی از مناطق شمال سوریه ابراز تردید کرده و در عین حال سیاست متناقض واشنگتن با مسئله کردهای سوری را بازی بسیار خطرناکی ارزیابی کرد.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه