گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

برایان هوک: می‌خواهیم ۵۰ میلیارد دلار درآمد ایران را قطع کنیم

هوک با تهدید مستقیم اتحادیه اروپا به تحریم، گفت: «شرکت‌های اروپایی یک انتخاب دارند، یا با ایالات متحده تجارت می‌کنند یا با ایران».

 

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز» وی که به‌نظر می‌رسد دیگر اعتقادی به راهکار دیپلماتیک با ایران ندارد، اظهار داشت: «رئیس‌جمهور آمریکا مکررا گفته که از هر نوع تماسی از ایران استقبال می‌کند. (اما) ایران بار‌ها دیپلماسی ما را رد کرده است».

 

نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران، با بیان اینکه هر کشوری که از ایران نفت خام خریداری کند تحت تحریم‌های واشنگتن قرار می‌گیرد، افزود: «آمریکا در تلاش است تا به تنهایی ۵۰ میلیارد دلار عایدی ایران از فروش نفت را قطع کند و تحریم‌ها را تا زمانی که ایران یک کشور عادی شود، تشدید می‌کند».

 

هوک با تاکید بر اینکه آمریکا خواستار تغییر رفتار ایرانی‌هاست، نه تغییر رژیم مدعی شد: «اگر مانع تثبیت ایران در یمن نشویم، آن‌ها در موقعیتی خواهند بود که تنگه هرمز را مسدود کنند».

 

وی همچنین از دیدار خود با رئیس سازمان دریانوردی بین‌المللی در لندن برای گفتگو درباره کنترل نفتکش‌های خروجی از ایران خبر داد.

 

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» در تاریخ ۱۸ اردیبهشت سال قبل با خروج از توافق هسته‌ای، تحریم‌هایی را که ذیل برجام لغو شده بودند (از جمله تحریم‌های حوزه نفتی و بانکی) در دو بازه ۸۰ و ۹۰ روزه علیه تهران احیا کرد. اتحادیه اروپا نیز بعد از یک سال انفعال، نهایتا یک کانال ویژه مالی برای تسهیل تبادلات تجاری با ایران موسوم به «اینستکس» ثبت کرد، اما هنوز اقدام خاصی در آن صورت نگرفته است.

 

ترامپ همچنین شامگاه دوشنبه با امضای یک فرمان اجرایی، که به نظر می‌رسد با اهداف تبلیغاتی طراحی شده بود، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعلام کرد. به گفته استو منوشین وزیر خزانه داری آمریکا، واشنگتن دفتر رهبر انقلاب، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران را در فهرست تحریم قرار داده است.

فرارو

سردبیر لیبراسیون؛ ترامپ مشعلی در دست گرفته و در انبار باروت خاورمیانه اینسو و آنسو می‌رود

لوران ژوفرَن، سردبیر روزنامه فرانسوی لیبراسیون در مقاله ای تحت عنوان «انبار باروت» نوشت: «مشکل با دیوانگان اینست که هر چند هذیان‌های آنان گاه سرگرم کننده است، گاه نیز می‌توانند به اقداماتی دست بزنند که به موقعیت‌های فاجعه باری بیانجامد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, مقاله

تاکید فرانسه، انگلیس و آلمان بر اجرای قطعنامه لغو تحریم‌های ایران

نمایندگان سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس در نشست خبری در سازمان ملل بر پایبندی کامل به توافق برجام و اجرای قطعنامه لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران تاکید کردند.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه