نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

ضرورت تلاش هم‌زمان برای مبارزه با استبداد حاکم و ایجاد کارپایهٔ مشترک برای دفاع از صلح و حاکمیت ملی

در آغاز سال نو، شواهد متعدد حکایت از آن دارد که بحران‌های داخلی و خارجی همچنان شدت خواهد یافت و صلح و امنیت در منطقه و در کشور با تهدیدهای روزافزونی مواجه خواهد شد. نتیجۀ این تحولات منفی و بسیار نگران‌کننده چیزی جز تحمیل وضعی دشوارتر از قبل بر طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان نخواهد ... ضرورت تلاش هم‌زمان برای مبارزه با استبداد حاکم و ایجاد کارپایهٔ مشترک برای دفاع از صلح و حاکمیت ملی

ادامه

استبدادی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, امنیتی, جهان, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, صلح, طبقه کارگر, فلسطین, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل: جنگ غزه مایه ننگ بشریت است

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در سخنانی جنگ و کشتار انسان‌های بی‌گناه در نوار غزه را مایه ننگ بشریت توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «دنیس فرانسیس» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل جنگ اسرائیل علیه غزه را مایه ننگ بشریت توصیف و به تلفات جانی و بحران شدید غذایی در این باریکه اشاره کرد. طبق گزارش ... رئیس مجمع عمومی سازمان ملل: جنگ غزه مایه ننگ بشریت است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گرسنگی

ایوانکا ترامپ به مسائل زنان خواهد پرداخت

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اگرچه ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در دولت پدرش نقش رسمی نخواهد داشت اما وی ممکن است به دنبال پرداختن به مسائل مربوط به زنان و کودکان باشد.

 

ایوانکا ترامپ اعلام کرده است که می‌خواهد سیاست‌هایی به نفع زنان و دختران تدوین کند. هنوز مشخص نیست که دونالد ترامپ به صورت مستقل به وی نقشی در این زمینه بدهد اما وی اگرچه ممکن است در کاخ سفید کار نکند اما درباره اینگونه مسائل حضور فعالی خواهد داشت.

 

هنوز سخنگوی دولت انتقالی ترامپ در این باره اظهارنظر نکرده است اما کاملاً مشخص است که ایوانکا ترامپ نسبت به مسائل مربوط به زنان علاقه‌مند است. این مساله در دوران کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر کاملا مشخص بود.

 

ترامپ بنا بر توصیه دخترش پیشنهاد برنامه مراقبت از کودکان را در ماه سپتامبر اعلام کرد. البته برخی از سیاست‌های پیشنهادی از سوی دونالد ترامپ نیاز به تصویب کنگره دارد. این در حالی است که این پیشنهادات در اولویت اول جمهوری‌خواهان قرار نمی‌گیرد. بر همین اساس اگر بخواهد ایوانکا ترامپ این سیاست‌ها را دنبال کند راه سختی در پیش دارد.

 

همچنین چندی قبل رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا دامادش جارد کوشنر و همسر ایوانکا را به عنوان یکی از مشاوران ارشد کاخ سفید و مسئول تبادلات تجاری و خاورمیانه منصوب کرد.

 

این انتصاب در حالی صورت می‌گیرد که به تازگی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به جانشینش توصیه کرد که سعی نکند کاخ سفید را مثل یک کار و کاسبی خانوادگی اداره کند.

 

انتصاب کوشنر جنجال بسیاری به پا کرد، زیرا این انتصاب ممکن است ناقض قوانین مربوط به تاثیر روابط خانوادگی بر استخدام افراد در دولت باشد. به علاوه منافع مالی او به طور بالقوه می‌تواند با فعالیت او در این سمت در تضاد باشد.

 

کوشنر در طول مبارزات انتخاباتی اغلب در کنار ترامپ دیده می‌شد و نقش مهمی در استراتژی او در فضای مجازی داشت.

 

همچنین چندی قبل روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت که ترامپ دختر بزرگش را به عنوان سخنگوی غیررسمی‌اش در امور زنان و برابری جنسیتی منصوب کرده است. وی در گفت‌وگوی تلفنی با نانسی پلوسی، رئیس اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا که در تماس تلفنی از ترامپ خواسته بود تا درباره سیاست‌هایش درباره زنان صحبت کند، به صورت صریح از گفته‌های پدرش در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا دفاع کرد.

 

ایوانکا ترامپ در جریان سخنرانی در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در ژوئیه سال جاری میلادی خواستار پرداخت حقوق برابر برای کار برابر شده بود و یکی از تدوین کنندگان پیشنهاد پرداخت شش هفته‌ای حقوق برای مرخصی زایمان است.

 

ایوانکای ۳۵ ساله مکررا پدرش را به خاطر ترغیب زنان در پیوستن به امور تجاری ستایش می‌کند و گزارش‌های متعدد درباره سوءاستفاده جنسی زنان توسط پدرش را رد کرده است.
ایسنا

خاطرات «رُز» دختر مبارز سوری از روزهای پرالتهاب شرق «حلب»

«رُز» دختری سوری است که در عملیات آزادسازی شرق حلب از اشغال گروه‌های تروریستی مشارکت داشت و دوشادوش نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌ها جنگید و ثابت کرد که دوستی و علاقه به وطن و دفاع از آن فقط منحصر به مردان نیست.   «لمی کیالی» خبرنگار تسنیم در حلب با دختر سوری مبارزی در حالی ... خاطرات «رُز» دختر مبارز سوری از روزهای پرالتهاب شرق «حلب»

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, زنان, سوریه