ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

اکثر جوانان انگلیسی خواهان پیروزی حزب کارگر در انتخابات هستند

تازه ترین نظرسنجی موسسه یوگو نشان می دهد که جوانان انگلیسی بیشتر از سایر اقشار جامعه طرفدار سیاست های چپ گرایانه جرمی کوربین و خواهان پیروزی حزب کارگر در انتخابات سراسری پیش رو در انگلیس هستند.

 

به گزارش ایرنا، این نظر سنجی که ۹ روز مانده به انتخابات سراسری در انگلیس منتشر شد، نشان می دهد که ۶۹ درصد جوانان انگلیسی بین سنین ۱۸ تا ۲۴ سال، طرفدار حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین و تنها ۱۲ درصد طرفدار حزب محافظه کار به رهبری «ترزا می» هستند.

 
نظرسنجی یادشده همچنین نشان می دهد که اکثر قشر میانسال انگلیسی نیز از حزب کارگر حمایت می کنند.

 
بر اساس نظر سنجی موسسه یوگو ۴۴ درصد از افراد در سنین ۲۵ تا ۴۹ سال از حزب کارگر و ۳۴ درصد از حزب محافظه کار حمایت می کنند.

 
این نظر سنجی همچنین موید آن است که اکثر جوانان انگلیسی باور دارند که حزب کارگر در انتخابات سراسری انگلیس پیروز خواهد شد.

 
بر اساس نظر سنجی یادشده، ۲۸ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۴ سال و ۲۰ درصد افراد ۲۵ تا ۴۹ سال اطمینان دارند که حزب کارگر در انتخابات سراسری پیروز خواهد شد؛ این درحالی است که تنها ۵ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۴ سال و ۱۵ درصد افراد ۲۵ تا ۴۹ سال به پیروزی محافظه کاران در انتخابات ایمان دارند.

 
جرمی کوربین ۶۸ ساله پس از شکست سهمگین حزب کارگر در انتخابات سراسری انگلیس در سال ۲۰۱۵، سکان این حزب را در ۱۲ سپتامبر همان سال بدست گرفت.

 
هر چند انتخاب او از همان روزهای نخست به مزاج هم حزبی های دست راستی اش خوش نیامد اما دیدگاه های چپ گرایانه وی، به ویژه مخالفت ضمنی اش با نظام سلطنتی در انگلیس، با استقبال قابل توجه جوانان این کشور مواجه گردیده است.

 
جرمی کوربین سال ها سابقه فعالیت در سازمان های مدافع حقوق بشر، ضد جنگ و ضد استفاده از سلاح هسته ای را دارد.

 
او همچنین مخالف دخالت و مشارکت نظامی انگلیس در جنگ های خارجی است و سیاست خارجی کشورش را عامل اصلی حملات تروریستی در انگلیس و ایجاد بی ثباتی در کشور می داند.

 
کوربین طی اظهاراتی در مناظره تلویزیونی اخیرش بیان داشت: می خواهم در دنیایی زندگی کنیم که از فاجعه هسته ای در امان باشد. هرسلاح هسته ای که در هرکجای دنیا استفاده شود برای تمام ما یک فاجعه است.

 
وی افزود: من تمام عمرم را صرف همکاری با ارگان های مدافع صلح کردم و با سازمان ملل متحد در رابطه با پیمان خلع سلاح همکاری داشته ام.

 
کوربین تصریح کرد: من وظیفه خودم را به عنوان نخست وزیر اینطور ترسیم می کنم که از استقرار صلح در آینده حمایت کنم.

 
این سیاستمدار انگلیسی همچنین بیان داشت: ما بایستی از سیاست خارجی بهره مند باشیم که بخش زیادی از دنیا را – مانند لیبی- بدون دولت کارآمد رها نکند تا به محل پرورش تهدید برای ما تبدیل شود.

 
هرچند مخالفان کوربین، پیروزی او در انتخابات را تهدیدی بزرگ علیه امنیت ملی انگلیس توصیف می کنند اما نظر سنجی موسسه یوگو نشان می دهد که اکثر جوانان انگلیسی بر این باورند که دولت انگلیس تحت رهبری حزب کارگر قادر است تا مسائل امنیتی و ضد تروریستی را سامان دهد.

 
این نظر سنجی همچنین نشان می دهد ۴۹ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۴ سال در مقایسه با ۲۴ درصد، بر این باورند که جرمی کوربین قادر است به عنوان نخست وزیر انگلیس امنیت در کشور را برقرار کند.

 
گفتنی است که بر اساس نظر سنجی یادشده، حادثه تروریستی اخیر در منچستر اعتماد جوانان انگلیسی را از «ترزا می» سلب و به سمت جرمی کوربین سوق داده است.

 
بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در انگلیس در سال ۲۰۱۱ میلادی، نیمی از مردم این کشور را افراد در سنین ۱۸ تا ۴۹ سال تشکیل می دهند.

کوربین: اگر نخست‌وزیر شوم از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنم

جرمی کوربین در این مناظره جنجالی که شامگاه دوشنبه و ۹ روز مانده به انتخابات سراسری در انگلیس، از شبکه اسکای نیوز پخش شد، در پاسخ به این سئوال « با توجه به موضع شما در حمایت از خلع سلاح هسته ای، در چه شرایطی حاضر به استفاده از سامانه دفاعی هسته ای هستید؟» گفت: ... کوربین: اگر نخست‌وزیر شوم از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنم

ادامه

انگلستان, جهان, خبر

حریت: عربستان از خرید کشتی‌های جنگی ترکیه منصرف شده است

روزنامه حریت ترکیه به نقل از منابع این کشور نوشت: عربستان از خرید کشتی‌های جنگی ترکیه منصرف شده است.   به نوشته این روزنامه، منابع در بین مشاوران صنایع نظامی ترکیه اعلام کردند که عربستان به ترکیه ابلاغ کرده است که از خرید چهار کشتی جنگی اصلاح شده به ارزش حدود دو میلیارد دلار از ... حریت: عربستان از خرید کشتی‌های جنگی ترکیه منصرف شده است

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, عربستان سعودی

مکرون : مسائل مهم جهان بدون گفتگو با روسیه حل نخواهند شد

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه پس از دیدار با ولادیمیر پوتین اعلام کرد که بدون گفتگو با روسیه مسائل مهم جهان حل نخواهند شد.   مذاکرات روسای جمهور روسیه و فرانسه در کاخ ورسای سه ساعت به طول انجامید که بیشتر از حد انتظار بود.   «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه پس ... مکرون : مسائل مهم جهان بدون گفتگو با روسیه حل نخواهند شد

ادامه

جهان, خبر, روسیه, فرانسه

تظاهرات ضد دولتی در مادرید

ده‌ها هزار تن از مردم مادرید در اعتراض به حقوق کم و نبود امنیت شغلی به خیابان‌ها آمدند.   به گزارش خبرگزاری فرانسه، معترضان خواستار بهبود وضعیت اقتصادی اسپانیا از جمله افزایش حقوق‌ها و ارتقای امنیت شغلی شدند.   معترضان بندی با عنوان “نان، کار، خانه و برابری” در دست داشتند.   برخی از اتحادیه‌های ... تظاهرات ضد دولتی در مادرید

ادامه

اسپانیا, جهان, خبر, غرب اروپا