اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

اوکراین: به گنبد آهنین نیاز نداریم چون ناکارآمد است

«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در اظهاراتی تازه در جریان یک کنفرانس به میزبانی شرکت رسانه‌ای و مجله آمریکایی «فوربس» سامانه گنبد آهنین اسرائیل را ناکارآمد خواند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، بنا بر گزارش «یاهو نیوز»، الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین اعتقاد دارد که آسمان اوکراین امن است البته از امنیت ۱۰۰ درصدی برخوردار نیست و اوکراین به سامانه پدافندی خاص خودش نیاز دارد و به «گنبد آهنین» نیازی ندارد.

 

رزنیکوف در جریان کنفرانس به میزبانی شرکت رسانه‌ای و مجله آمریکایی «فوربس» توضیح داد که گنبد آهنین برای اوکراین ناکارآمد است.

 

وزیر دفاع اوکراین همچنین تاکید کرد که ضروری است این کشور سامانه پدافند هوایی و ضد موشکی خاص خودش را ایجاد کند.

 

وی گفت: «همه ما نمونه اسرائیل را می‌دانیم که به خوبی از آسمانش محافظت می‌کند. همه ما نام گنبد آهنین را می‌شناسیم اما حتی ۱۰۰ درصد محافظت نمی‌کند. من به اسرائیل رفته‌ام و با سازندگان و شرکت‌های دولتی آنها صحبت کرده‌ام».

 

اولکسی رزنیکوف ادامه داد: «گنبد آهنین (برای محافظت) در برابر موشک‌های با سرعت کم و ارتفاع پایین که اساسا در گاراژ ساخته می‌شدند ساخته شد. گنبد آهنین در برابر موشک‌های کروز و بالستیک محافظت نمی‌کند. سیستم پدافند هوایی دیگری نیز وجود دارد که در خود اسرائیل در حال توسعه است و در جمهوری چک و آمریکا موجود است. بنابراین ما باید سامانه پدافند هوایی و ضد موشکی خودمان را توسعه دهیم یا یکی از این سامانه‌ها را از شرکای خود را به دست آوریم».

 

الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین پیشتر در مصاحبه با نشریه «وال استریت ژورنال» از تلفات زیاد، فرسودگی شدید و اتمام مهمات ارتش این کشور خبر داد.

 

وزیر دفاع اوکراین با بیان اینکه سامانه‌های موشکی کوتاه‌برد جاولین و موشک‌های ضد تانک سبک دیگر در فهرست تجهیزات اولویت‌دار نیروهای مسلح اوکراین نیستند، اظهار داشت که کی‌یف اکنون به تاسیسات توپخانه دوربرد نیاز دارد.

 

هکرهای روس: ۵۰ تا ۷۰ هزار نظامی اوکراینی کشته شدند

 

گروه هکری «RaHDlt» روسیه به خبرگزاری «ریانووستی» گفته است که وزارت اطلاعات اوکراین با همکاری مجرمین و قاچاقچیان تسلیحات، سلاح‌های غرب را در «بازار سیاه» مجدداً به فروش می‌رسانند.

 

این گزارش در حالی منتشر شده است که پیش از این ارتش بلغارستان گزارش کرده بود که ارتش اوکراین دو سلاح فرانسوی سزار را هرکدام به قیمت ۱۲۰ هزار دلار در به ارتش روسیه عرضه کرده است و این در حالی است که قیمت یکی از «هوویتزرها» هفت میلیون است. در مجموع، فرانسه ۱۸ سلاح سزار با کالیبر ۱۵۵ میلی‌متری به اوکراین عرضه کرده است.

 

یکی از هکرهای روس که خواست نامش فاش نشود گفت: «ما به طور قطع می‌دانیم که واحد اطلاعات اوکراین با گروههای مجرم و با قاچاقچیان همکاری می‌کند. نمی‌توانیم بگوییم که پولی که از فروش سلاح‌های اروپا به اوکراین در بازار سیاه به دست می‌آید، کجا می‌رود و شاید آن‌ها به نوعی بودجه اضافی برای خود کسب می‌کنند اما بیشتر گمان ما بر این است که که این پول برای دوران بازنشستگی ذخیره می‌شود».

 

وی ادامه داد که از فروش سلاح‌های سبک حرف نمی‌زنند بلکه از عرضه سامانه‌های ضدتانک حرف می‌زنند و در این خصوص گفت: «اطلاعاتی در اختیار داریم مبنی بر آن که نارنجک‌اندازها، سامانه‌های ضدتانک به غرب فروخته شده است و تقاضا برای آن وجود دارد».

 

این گروه هکری همچنین گفته است که ایالات متحده تصاویر ماهواره‌ای در اختیار اوکراین قرار می‌دهد تا بتواند به روسیه حمله کند.

 

بر اساس این گزارش، یکی از اعضای گروه هکری روسی RaHDIt که خواست نامش فاش نشود به ریانووستی گفت: «واحد اطلاعات آمریکا به همکاران اوکراینی خود داده‌های راداری و همچنین تصاویر ماهواره‌ای از جمله مربوط به خاک روسیه را می‌دهد که سپس مواضع روسیه در معرض حملات موشکی و توپخانه‌ای علیه غیرنظامیان قرار می‌گیرد».

 

در شب سوم ژوئیه، ارتش اوکراین با سه موشک توچکا-یو با کلاهک‌های خوشه‌ای، به بلگرود روسیه حمله کردو سامانه‌های پدافند هوایی روسیه هر سه موشک‌ را در هوا منهدم کردند اما در نتیجه سقوط موشک‌های اوکراین بر روی یک ساختمان مسکونی، دست‌کم سه نفر جان خود را از دست دادند.

 

این هکر روس در این خصوص گفت: «به قطع به یقین می‌دانیم که واحد اطلاعات آمریکا، تصاویر ماهواره‌ای، داده‌های راداری از جمله تصاویر ماهواره‌ای از قلمرو روسیه را در اختیار واحد اطلاعات اوکراین قرار می‌دهد و سپس موشک‌ها و خمپاره‌های اوکراین به سمت این مواضع حرکت می‌کنند».

 

گروه هکری RaHDIt همچنین اعلام کرد که بر اساس اطلاعاتی که در اختیار دارد، ارتش اوکراین بین ۵۰ تا ۷۰ هزار نظامی خود را از دست داده است.

 

یکی از هکرهای گروه فوق به ریانووستی گفت: «تلفات ارتش اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی بین ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر می‌باشد». اوایل ماه ژوئن (ماه گذشته میلادی)، «الکسی آرستوویچ» مشاور دفتر «ولودیمیر زلنسکی» اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ اوکراین، بیش از ۱۰ هزار نظامی اوکراینی جان خود را از دست داده اند.

 

وی ادامه داد: «تلفات ارتش اوکراین واقعاً بسیار زیاد است و بسیار بالاتر از آن چیزی است که دفتر رئیس‌جمهور اوکراین رسماً‌اعلام کرده است. سیاستمداران اوکراینی آمار رسمی داده‌اند…این آمار بسیار کمتر از تعداد واقعی است و ۱۰ هزار نفر نیست بلکه دست‌کم ۵۰ تا ۷۰ هزار تلفات غیرقابل جبران است».

رأی الیوم: سفر بایدن علیه روابط اعراب با چین و روسیه است

رأی الیوم به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه پرداخت و تأکید کرد که این سفر در راستای منافع آمریکا و علیه روابط کشورهای عربی با چین و روسیه است.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, شرق افریقا, عراق, فلسطین, لیبی

وانگ یی: کشورهای آسیایی مهره‌ شطرنج قدرت‌های بزرگ نشوند

وزیر امور خارجه چین امروز (دوشنبه) هشدار داد که کشورها باید مراقب باشند تا در منطقه‌ای که خطر تغییر شکل آن توسط عوامل ژئوپلتیک وجود دارد، «مهره‌های شطرنج» قدرت‌های بزرگ نشوند.

ادامه

آ. سه. آن, امریکا, امریکای شمالی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, صلح

سوئد آماده استرداد شماری از اعضای پ ک ک به ترکیه

رسانه های ترکی گزارش دادند؛ سوئد پس از امضای تفاهم‌نامه ای در شهر مادرید اسپانیا، فهرستی از ده عضو حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را برای استرداد به ترکیه آماده کرده است.

ادامه

اروپای شمالی, اسپانیا, ترکیه, تروریسم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوئد, فنلاند, ناتو

اعتراض لاوروف به تلاش غربی‌ها برای تغییر دستورکار نشست گروه ۲۰

وزیر امور خارجه روسیه به تغییر دستورکار نشست گروه ۲۰ به سمت انتقاد از روسیه گفت، تا زمانی که غرب درپی پیروزی اوکراین باشد چیزی برای مذاکره وجود ندارد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اندونزی, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب, گزارش

کانادا و آلمان عقب کشیدند/ توربین به روسیه تحویل می‌شود

طبق اعلام رویترز توربین مورد نیاز برای خط لوله «نورد استریم ۱» ابتدا از کانادا به آلمان ارسال خواهد شد و سپس برلین آن را به گازپروم روسیه تحویل می‌دهد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اقتصادی, المان, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چک, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, کانادا