اوربان: اوکراین نمی‌تواند در میدان جنگ پیروز شود

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان با تاکید بر اینکه اوکراین نمی‌تواند در جنگ با روسیه در میدان نبرد پیروز شود، گفت برای نجات جان انسان‌ها به گفت‌وگو و آتش‌بس نیاز است.

به گزارش ایسنا، پیش از این سخنان اوربان، وزیر دارایی مجارستان گفته بود بوداپست با به تعویق انداختن تصمیم خود در مورد تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، توافق نهایی درباره وام ۵۰ میلیارد دلاری گروه هفت (جی۷) به اوکراین را تا پس از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده متوقف خواهد کرد.

ویکتور اوربان روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در استراسبورگ گفت «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا، در صورت انتخاب، تا زمان تحلیف خود صبر نخواهد کرد، بلکه بلافاصله پس از انتخابات ۵ نوامبر برای صلح در اوکراین تلاش خواهد کرد و افزود که رهبران اروپایی باید به آن واکنش نشان دهند.

اوربان که مدت‌هاست از ترامپ حمایت می‌کند، همچنین گفت ارتباطات مستقیم و غیرمستقیم بین طرف‌های درگیر مورد نیاز است و این بخشی از سیاست بین‌الملل است که یک طرف ثالث میان آنها میانجیگری کند.

نخست‌وزیر مجارستان گفت: «ما نمی‌خواهیم جلوی چیزی را بگیریم، فقط می‌خواهیم رهبران اروپایی را متقاعد کنیم که استراتژی خود را در مورد اوکراین تغییر دهند، زیرا استراتژی فعلی کارساز نیست.»

چند روز پس از اینکه مجارستان ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را در ژوئیه به دست گرفت، اوربان ماموریت صلح خودخواسته‌ای را آغاز کرد که شامل بازدید از مسکو و کی‌یف و همچنین ملاقات با ترامپ بود و همین رویه واکنش شدید رهبران اروپایی را برانگیخت.

اوربان گفت کشورش خواستار یک رابطه اقتصادی عادی با روسیه در حوزه‌هایی است که تحت تاثیر تحریم‌ها قرار نگرفته است. مجارستان به شدت به واردات نفت و گاز روسیه متکی است و شرکت روس‌اتم روسیه هم در حال ساخت نیروگاه هسته‌ای در مجارستان است.

ویکتور اوربان با متهم کردن برخی همتایان غربی خود به «دورویی» و بدون ذکر نام کشوری، گفت: «ما شفاف هستیم، آنچه را که می‌گوییم انجام می‌دهیم. و فکر می‌کنیم که در حوزه‌هایی که بین اتحادیه اروپا و روسیه تحریم وجود ندارد، طبیعتا مایلیم روابط اقتصادی عادی با روسیه داشته باشیم. حال ببینید که همکاران غربی ما چقدر نفت و گاز از روسیه خریده‌اند.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، کنفرانس مطبوعاتی اوربان برای مدت کوتاهی با حضور جنجالی یک سیاستمدار از ائتلاف دموکراتیک اپوزیسیون (DK) قطع شد. این فرد با فریاد به داخل سالن گفت‌وگو آمده و اوربان را به «خیانت» به کشورش و فروختن آن به روسیه و چین متهم کرد. او توسط نیروهای امنیتی به بیرون منتقل شد.

زیرساخت‌های پایگاه‌های هوایی اوکراین با «کینژال» هدف قرار گرفت

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای از انهدام موفقیت آمیز زیرساخت‌های پایگاه‌های هوایی اوکراین با موشک «کینژال» خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: زیرساخت‌های پایگاه‌های هوایی اوکراین با موشک‌های فراصوت «کینژال» هدف قرار گرفت. بر اساس اعلام این ... زیرساخت‌های پایگاه‌های هوایی اوکراین با «کینژال» هدف قرار گرفت

ادامه

اوکراین, جنگ میهنی, روسیه, شرق اروپا

طرح اتحادیه اروپا برای غلبه بر وتوی مجارستان درباره بودجه اوکراین

همزمان با اینکه مجارستان کمک‌هایی به ارزش بیش از ۶ میلیارد یورو به اوکراین را مسدود کرده، یک رسانه آمریکایی گزارش داد مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی راه‌هایی جهت دور زدن حق وتوی مجارستان هستند. به گزارش ایسنا، ۲ منبع آگاه بدون آنکه نام خود را افشا کنند به رسانه خبری بلومبرگ گفتند: «سرویس ... طرح اتحادیه اروپا برای غلبه بر وتوی مجارستان درباره بودجه اوکراین

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, بلژیک, جنگ نیابتی, جهان, خبر, صلح, مجارستان

انهدام کشتی مهمات اوکراین توسط روسیه + فیلم

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از انهدام یک فروند کشتی مملو از مهمات اوکراینی در بندر یوژنی در استان اودسا این کشور بر اثر اصابت یک فروند موشک بالستیک کوتاه‌برد اسکندر-ام روسی خبر داد. به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از راشا تودی، در بیانیه وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه این کشتی ... انهدام کشتی مهمات اوکراین توسط روسیه + فیلم

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فیلم

نخست‌وزیر اسلواکی: هیچ‌کس نباید که فراموش کند «آزادی از شرق می‌آید»

نخست وزیر اسلواکی که چندی پیش هدف ترور نافرجام قرار گرفت، گفت که احتمالا برای حضور در هشتادمین سالروز شکست آلمان نازی، به مسکو سفر خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رابرت فیکو، نخست وزیر اسلواکی با اشاره به تمایلش برای سفر به مسکو در هشتادمین سالروز شکست آلمان نازی، گفت ... نخست‌وزیر اسلواکی: هیچ‌کس نباید که فراموش کند «آزادی از شرق می‌آید»

ادامه

آزادی, اتحاد شوروی, اسلواکی, اوکراین, ایدئولوژی, تاریخ, تحلیل, روسیه, سیاسی, شرق, صلح, غرب, نئونازیسم