واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

انگلیس اعمال شکنجه آمریکایی‌ها را نادیده گرفت

تازه‌ترین گزارش یک کمیته بانفوذ پارلمانی انگلیس ازچشم پوشی مأموران امنیتی این کشور نسبت به بدرفتاری و شکنجه متهمان تروریستی توسط مأموران آمریکایی پس از حمله ۱۱سپتامبر حکایت دارد.

 

مأموران امنیتی انگلیس از سازمان‌های ام.ای.۵، ام.ای.۶ و وزارت دفاع در دست کم ۲ تا ۳ هزار بازجویی صورت گرفته از متهمان حملات تروریستی در عراق، افغانستان و گوانتانامو شرکت داشته و در مقاطعی با پرداخت رشوه این افراد را برای بازجویی های سختگیرانه تر به کشور ثالث منتقل کرده‌اند.

 

در گزارش کمیته اطلاعات و امنیت انگلیس آمده است: در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ میلادی، مأموران انگلیسی در ۱۳ مورد شاهد رفتار غیرانسانی افسران آمریکایی با متهمان تروریستی بودند اما هیچ اقدامی را صورت نداده‌اند. همچنین در ۲۵ مورد خود متهمان و در ۱۲۸ مورد دیگر دستگاه‌های امنیتی سایر کشورها این مساله را با مأموران امنیتی انگلیس در میان گذاشته اما هیچ تلاشی در جهت حل این مساله صورت نگرفته است.

 

از همه مهمتر اینکه انگلیس در ۲۳۲ مورد به‌رغم اطلاع از بدرفتاری مأموران آمریکایی، سؤالاتی را برای بازجویی از متهمان طرح کرده و در ۱۹۸ مورد، اطلاعات خود را از طریق شکنجه به دست آورده است.

 

بنابر این گزارش، مأموران امنیتی انگلیس از سازمان‌های ام.ای.۵، ام.ای.۶ و وزارت دفاع در دست کم ۲ تا ۳ هزار بازجویی صورت گرفته از متهمان حملات تروریستی در عراق، افغانستان و گوانتانامو شرکت داشته و در مقاطعی با پرداخت رشوه این افراد را برای بازجویی های سختگیرانه تر به کشور ثالث منتقل کرده‌اند.

 

نمایندگان کمیته یادشده نسبت به یافته‌های این گزارش ابراز نگرانی کرده و اقدام مأموران این کشور را ‘نابخشودنی’ توصیف کرده‌اند.

 

‘ترزامی’ نخست‌ وزیرانگلیس در واکنش به گزارش یادشده ‘بهبود سیاست‌های عملیاتی، تقویت آموزش و دستورالعمل‌ها و نظارت بیشتر بر رعایت چارچوب قانون ‘ را از درس‌های آموخته‌شده پس از حمله ۱۱ سپتامبر معرفی کرد.

 

او بدون اشاره به نقض قوانین بین‌المللی توسط مأموران انگلیسی، تصریح کرد که از دستگاه‌های امنیتی کشورش انتظار دارد تا منافع ملی را در بالاترین حد تأمین کنند.

 

اسکای نیوز در همین رابطه به نقل از یک مقام دولتی انگلیس گزارش داد: یافته‌های کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان صریح و شفاف است اما ما برای اقداماتی که پس از ۱۱ سپتامبر رخ داد آماده نبودیم.

 

وی این‌طور بهانه آورد که دستورالعمل‌های صادرشده برای مأموران امنیتی انگلیس پیش از حادثه ۱۱ سپتامبر ناقص بوده و به‌ مرور زمان در مواجهه با القاعده، داعش و سایر گروه‌های تروریستی پخته‌تر شده است.

 

با این ‌حال سازمان عفو بین‌الملل خواستار رسیدگی قضایی به این گزارش‌شده است.

 

آمریکا و سایر متحدان غربی آن در پی حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ (۱۳۸۹) و به بهانه جنگ علیه تروریسم، در تاریخ هفتم اکتبر ۲۰۰۱ به افغانستان حمله کرد و دست به اشغال نظامی این کشور زد.

 

این حمله و اشغال نظامی که به بهانه سرنگونی گروه تروریستی طالبان صورت گرفت، منجر به بی‌ثباتی هرچه بیشتر این کشور و منطقه و برجای گذاشتن ده‌ها هزار کشته غیرنظامی افغان شد. نتایج یک نظرسنجی صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که اکثر مردم این کشور جنگ افغانستان را بی‌نتیجه و غیر سودمند می‌دانند.

 

همزمان، گروه‌های طرفدار حقوق بشر و ضد جنگ، مستشاران انگلیسی را به اتهام ارتکاب جنایت‌های جنگی در جریان حمله به افغانستان و عراق متهم کرده و به دنبال محاکمه این افراد هستند.

ایرنا

درخواست سیاستمداران و فعالان حقوق‌بشری انگلیس برای پایان مشارکت لندن در جنگ یمن

به نوشته روزنامه گاردین، اخبار مربوط به تهاجم نیروهای دولتی مورد حمایت عربستان و امارات به بندر الحدیده در یمن در ۱۹ ژوئن سال جاری میلادی یک فاجعه تهدیدکننده برای منطقه و برای هشت میلیون تن از مردم این کشور جنگ زده است که با خطر قحطی روبرو هستند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا, یمن

سنای آمریکا بودجه ۷۱۶ میلیارد دلاری دفاعی را تصویب و فروش اف ۳۵ به‌ترکیه را ممنوع کرد

به نقل از واشنگتن پست، مجلس سنای آمریکا در لایحه بودجه ۷۱۶ میلیارد دلاری دفاعی این کشور که در روز دوشنبه با ۸۵ رای موافق به ۱۰ رای مخالف تصویب کرد، فروش جنگنده‌های اف – ۳۵ آمریکایی به آنکارا ممنوع اعلام کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ترکیه, جهان, خبر, غرب اروپا

۳ هزار تروریست در انگلیس به صورت مخفی زندگی می‌کنند

یک کارشناس امور تروریسم انگلیس بابیان اینکه ۲۰ هزار تروریست در این کشور تحت نظارت دستگاه‌های امنیتی قرار دارند هشدار داد که سه هزار تن دیگر خود را در میان افراد جامعه مخفی کرده‌اند.

ادامه

انگلستان, تروریسم, جهان, خبر, غرب اروپا