مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

«ویکتور مدودچوگ» (Viktor Medvedchuk) رهبر «جنبش اوکراین دیگر» (OKM) در انتقاد از جنگ اوکراین گفت: آمریکا به دنبال آن است تا کشورهای منطقه بالتیک، لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش این جنگ بیفکند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وی که رئیس سابق حزب اپوزیسیون «برای زندگی» (FLP) و حزبی غیرقانونی در اوکراین شناخته می‌شود ... رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

ادامه

آلمان, آمریکا, امنیتی, اوکراین, بالتیک, تحلیل, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, لهستان

روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در درگیری‌های بین ارتش روسیه و اوکراین در مناطق مختلف، صدها نظامی اوکراینی کشته شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته در مناطق مختلف ۹۳۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. آن‌گونه در بیانیه وزارت ... روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

ادامه

اوکراین, جمهوری چک, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

انهدام موشک‌های دوربرد اوکراین در اولویت/ ۲۵۰ مزدور لژیون بین‌المللی اوکراین کشته شدند

به گزارش رویترز، بنا به دستور وزیر دفاع روسیه، ارتش این کشور انهدام موشک‌های دوربرد اوکراین را در اولویت خود قرار می‌دهد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز دوشنبه به ارتش این کشور دستور داده است که انهدام موشک‌های دوربرد و تسلیحات توپخانه اوکراین را در اولویت قرار دهد.

 

در همین راستا وزیر دفاع روسیه روز شنبه در جریان بازدید از نیروهای ارتش این کشور که در جنگ اوکراین فعال هستند، گفت: یگان‌های ارتش باید فعالیت‌ها و عملیات‌های خود را افزایش دهند تا حملات ارتش اوکراین علیه غیرنظامیان (مناطق تحت کنترل روسیه) متوقف شود.

 

همچنین ریاست وزارت دفاع روسیه به منظور جلوگیری و حذف احتمال حملات راکتی و توپخانه ای سنگین رژیم کی‌یف علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های منطقه دونباس و دیگر مناطق، دستوراتی را برای تقویت و افزایش اقدامات و عملیات‌های تهاجمی یگان‌ها و گروه‌های فعال در حوزه‌های عملیاتی صادر کرده است.

 

 ۲۵۰ مزدور خارجی در اوکراین کشته شدند

 

وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین گزارش خود از تحولات جنگ اوکراین اعلام کرد که دو پایگاه مزدوران خارجی در شرق و مرکز اوکراین با حملات موشکی دقیق هدف قرار گرفتند.

.
.

به گزارش راشاتودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد مقر «لژیون خارجی» در منطقه «دونباس» در شرق اوکراین با موشک‌های روسی هدف قرار گرفتند و بیش از ۲۵۰ مزدور خارجی کشته شدند و شمار زیادی از خودروها و تجهیزات نظامی آنها نابود شد.

 

طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه پایگاه مزدوران خارجی در شهر «کوستیانتینیفکا» در جمهوری خلق دونتسک با موشک‌های دقیق و نقطه‌زن روسی هدف قرار گرفته شده و علاوه بر کشته‌شدن ۲۵۰ مزدور خارجی، ۷ خودروی زرهی و ۱۲ خودروی دیگر هم منهدم شدند.

 

یگان خارجی ارتش اوکراین اواخر فوریه و به درخواست «ولودمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین تشکیل شد و به صورت رسمی با عنوان «لژیون بین‌المللی دفاع از خاک اوکراین» شناخته می‌شود.

 

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد ارتش این کشور یک حمله موشکی دقیق دیگری را علیه پایگاه گردانِ تیپِ ۱۱۸ نیروهای لژیون بین‌المللی در منطقه «چرکاسی» در مناطق مرکزی اوکراین انجام داده است. در این حمله نیز بیش از ۶۰ نفر از نظامیان اوکراینی کشته، و دو سامانه راکت‌انداز و ۴ عراده توپخانه منهدم شدند.

 

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه ماه پیش اعلام کرد مجازات «حبس ابد» بهترین سرنوشتی است که در انتظار مزدوران خارجی است. تلاش‌های مقامات اوکراینی در ایجاد حفاظ قانونی برای مزدوران خارجی و اضافه‌کردن آنها به فهرست نیروهای مسلح یا دادن روادید اوکراینی به آنها، این افراد را از پیگیری و مجازت نجات نمی‌دهد.

حمد بن جاسم؛ آینده اروپا در گرو خروج از سلطه آمریکا است

نخست وزیر پیشین قطر اعلام کرد که آینده اروپا در گرو خروجش از دایره سلطه آمریکا و مذاکره با چین است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امارات, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, فرانسه, قطر

درعقب‌گرد دیگری؛ اتحادیه اروپا از تحریم‌های روسیه در ازای دریافت «غذا» عقب‌نشینی می‌کند

خبرگزاری رویترز گزارش داده اتحادیه اروپا قرار است موجودی بلوکه شده بانک‌های روسیه در این اتحادیه را با مواد غذایی و کود مبادله کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, بلژیک, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا

مدودف؛ اوکراین برای آمریکا، افغانستانی دیگر است

معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که ایالات متحده به یک افغانستان جدید نیاز دارد که اوکراین امروزی به سرعت در حال تبدیل شدن به آن است.

ادامه

اروپا, اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, فساد