دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

انفجار انتحاری در مرکز بغداد ۲۸ کشته و ۷۳ زخمی برجای گذاشت

منابع رسانه‌ای از وقوع دو انفجار انتحاری در مرکز بغداد خبر دادند و بر اساس آخرین آمار، در این انفجار ۲۸ نفر کشته و ۷۳ تن زخمی شدند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری شبکه «الجزیره» در خبری فوری از وقوع دو انفجار در مرکز بغداد خبر داد و نوشت که دو انفجار در میدان «الطیران» در مرکز بغداد روی داد که طی آن چند نفر کشته و زخمی شدند.

 

شبکه تلویزیونی «النجباء» نیز از وقوع یک انفجار انتحاری در منطقه «باب‌الشرقی» بغداد خبر داد.

 

کانال تلگرامی «الصابرین»، ویدئویی از محل انفجار و قربانیان منتشر کرد.

 

همزمان، پایگاه خبری «السومریه» با اعلام شنیده شدن صدای انفجارهایی در «باب الشیخ» و میدان الطیران، به نقل از یک منبع آگاه امنیتی اعلام کرد که طی این انفجار در باب‌الشرقی بغداد، پنج نفر کشته و هفت تن زخمی شدند.

 

پایگاه خبری« دجله» با تایید وقوع دو انفجار متوالی در مرکز بغداد، شمار قربانیان را در ابتدا ۸ کشته و ۱۵ زخمی اعلام کرد. سپس به نقل از یک منبع امنیتی، شمار قربانیان این انفجار انتحاری، را ۱۲ کشته و ۲۰ زخمی اعلام کرد.

 

پایگاه خبری «الناس» به نقل از یک منبع آگاه امنیتی نوشت که این حمله تروریستی را دو انتحاری با کمربندهای انفجاری، در یک بازار در مرکز بغداد انجام دادند. فرد انتحاری نخست، خود را در بازاری در میدان «غرناطه» مقابل یک ایستگاه برق منفجر کرد و سپس نفر دوم در فاصله ۲۰۰ متری او خود را منفجر کرد.

 

فرماندهی عملیات بغداد، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این انفجار یک حمله انتحاری در میدان الطیران بغداد بوده که چندین قربانی برجای گذاشت.

 

در بیانیه فرماندهی عملیات بغداد به جزئیات بیشتری اشاره نشد.

 

از سوی دیگر پایگاه خبری «موازین نیوز» به نقل از یک مقام آگاه نوشت که در پی وقوع این دو انفجار، تدابیر امنیتی اطراف منطقه سبز بغداد تشدید شد و کلیه دروازه‌های اصلی ورود به این منطقه بسته شد.

 

رئیس اداره دفاع شهری عراق، ساعتی پس از وقوع این انفجار از افزایش شمار قربانیان خبر داد و اعلام کرد که شمار قربانیان به ۲۸ کشته و ۷۳ زخمی رسیده است.

 

هنوز هیچ طرفی مسئولیت این انفجار تروریستی را برعهده نگرفته است.

 

پایگاه خبری «المستقله» به نقل از وزارت کشور عراق درباره جزئیات دو انفجار تروریستی امروز در مرکز بغداد نوشت: فرد انتحاری اول، ابتدا مدعی می‌شود که بیمار است و مردم برای کمک به او دورش جمع می‌شوند که وی خود را منفجر می‌سازد. فرد انتحاری دوم، پس از جمع شدن مردم برای کمک به زخمی‌های انفجار نخست، خود را منفجر می‌کند.

کشته شدگان عملیات انتحاری در بغداد به ۳۰ کشته و بیش از ۸۰ زخمی رسید

 

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، فرماندهی عملیات بغداد از کشته و زخمی شدن چندین تن بر اثر دو انفجار انتحاری که در میدان «الطیران» واقع در مرکز بغداد رخ داد، خبر داد.

 

یک فایل ویدئویی از محل وقوع انفجار  هنگام حضور شهروندان عراقی در بازار باب الشرقی (الباله) منتشر شده است که پس از تجمع شهروندان عراقی در این محل بعد از انفجار اول، انفجار دومی هم رخ داد.

 

در همین راستا، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد، در نتیجه حمله انتحاری در باب الشرقی ۳۰ تن کشته و بیش از ۸۰ تن دیگر زخمی شدند.

 

نماینده آمریکایی: تحریم‌های پمپئو جان هزاران ایرانی را گرفت

«ایلهان عمر» عضو مجلس نمایندگان آمریکا از سیاست‌های دولت دونالد ترامپ بشدت انتقاد کرد و گفت که تحریم‌های دولت این کشور باعث مرگ هزاران ایرانی شد.

ادامه

امارات, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, عربستان سعودی

گاردین؛ اکثر اروپایی‌ها می‌گویند چین در عرض یک دهه جای آمریکای “خراب شده” را می‌گیرد

یک مطالعه مشخص کرد درصد اروپایی‌هایی که می‌گویند به آمریکا بعد از چهار سال ریاست جمهوری ترامپ دیگر نمی‌توان اعتماد کرد بیشتر از درصد مخالفان این گفته است.

ادامه

اروپا, اسپانیا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایتالیا, بلغارستان, پرتغال, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژئوپلیتیک, سوئد, فرانسه, لهستان, مجارستان, محیط زیست

انتقال ۷۰ داعشی از زندان حسکه به التنف توسط نظامیان آمریکایی

خبرگزاری رسمی سوریه “سانا” گزارش داد، نیروهای آمریکایی ده ها تروریست عضو داعش را از زندان‌های تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک در حسکه به پایگاه خود در منطقه التنف واقع در مرزهای مشترک سوریه و اردن منتقل کردند.   به گزارش ایسنا، این خبرگزاری به نقل از منابع خود اعلام کرد، نیروهای آمریکایی ۷۰ تروریست ... انتقال ۷۰ داعشی از زندان حسکه به التنف توسط نظامیان آمریکایی

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه