تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

یک دادگاه پاکستانی حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان و همسرش را به حالت تعلیق درآورد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ یک دادگاه پاکستانی حکم حبس صادر شده در مورد عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان و همسرش در خصوص فروش غیر قانونی هدایای دولتی را به حالت تعلیق درآورد. قاضی عامر ... تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

ادامه

آزادی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, سیاسی

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشته که دموکراسی پاکستان در خطر است و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کرده است. به گزارش شفقنا از نشریه هفتگی نیوزویک؛ پاکستان خود را در مقطعی حساس می‌بیند- و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحولات سیاسی و آشفتگی اقتصادی عظیمی است که بازتابی از تاریخ پرفراز و نشیب این ... گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

ادامه

اسلام سیاسی, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سیاسی, گزارش

فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

رائو ایندرجیت سینگ، وزیر برنامه‌ریزی هند، در راجیا سبها (شورای ایالت‌ها، یکی از مجلس‌های قانون‌گذاری در هند) در ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری گفت دولت هیچ داده‌ای برای برآورد سطح فقر پس از سال‌های ‍۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ ندارد، بنابراین نمی‌داند چند نفر از چنبرهٔ فقر رهایی یافته‌اند. از طرف دیگر در ۲۷ تیرماه سال جاری برنامه ... فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

ادامه

جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فقر, کودکان, گرسنگی, مقاله, هندوستان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

انتقاد گاندی از نخست‌وزیر هند برای افزایش قیمت‌ها

رهبر سابق حزب کنگره، نخست وزیر هند نارندرا مودی را به دلیل افزایش قیمت و ایجاد شکاف هندوها و مسلمانان مورد انتقاد قرار داد.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از الجزیره انگلیسی، هزاران هندی به رهبری راهول گاندی، رهبر حزب کنگره که اپوزیسیون دولت حاکم به شمار می آید، بر سر افزایش بیکاری و افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت تظاهرات کردند و رئیس سابق حزب کنگره، از دولت نخست وزیر نارندرا مودی به دلیل ناتوانی در رسیدگی به مسائل پیش روی مردم، انتقاد کرد.

 

گاندی، مودی را متهم کرد که سیاست‌هایی را به نفع گروه‌های تجاری بزرگ و به ضرر صنایع کوچک و متوسط ‌و کشاورزان و کارگران فقیر دنبال می‌کند و افزود: مردم از بیکاری و همچنین افزایش قیمت‌ها متاثر شده‌اند.

 

وی افزود: نارندرا مودی می‌پرسد حزب کنگره در ۷۰ سال چه کرده است؟ من این را خواهم گفت که در ۷۰ سال اخیر تصمیمات حزب کنگره، موجب چنین افزایش قیمتی برای کشور نشده است.

 

وی گفت: دولت با ایجاد فضای ترس و نفرت، با اشاره به سیاست حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (BJP) مبنی بر قطب بندی هندو و مسلمانان، کشور را تضعیف می‌کند.

 

او با اشاره به راشتریا سویامسواک سانگ (سازمان برتری طلب هندو که نهاد ایدئولوژیک BJP است)، گفت: ما با هم ایدئولوژی بی جی پی (BJP) و آر اس اس (RSS، هندویان افراطی) را شکست خواهیم داد.

 

به گفته رهبر کنگره، قیمت بنزین، گازوئیل، گاز پخت و پز و مواد غذایی ضروری مانند گندم از زمان روی کار آمدن مودی در هشت سال پیش، ۴۰ تا ۱۷۵ درصد افزایش یافته است.

 

او گفت: مودی بدون نام بردن از دو صنعتگر بزرگ به نفع آنها کار می‌کند. دو گروه شرکتی کلیدی، بنادر، فرودگاه‌ها، پالایشگاه‌های نفت، بخش فناوری اطلاعات و مراکز رسانه‌ای بزرگ را اداره می‌کردند.

او مودی را به ایجاد دو هند متهم کرد: یکی متعلق به فقرا است که هیچ آرزویی در آن محقق نمی‌شود و دیگری متعلق به چند تاجر بزرگ است که در آن می‌توان به هر آرزویی دست یافت.

 

با این حال، دولت مودی از سیاست‌های خود دفاع کرده و گفته است که از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۴، برای میلیون‌ها نفر توالت، گاز آشپزی، آب آشامیدنی، حساب‌های بانکی، بیمه درمانی رایگان و خانه‌ فراهم کرده است.

 

«نیرمالا سیتارامان»، وزیر دارایی، از مدیریت دولت بر اقتصاد در پارلمان هند دفاع کرد و گفت: با وجود مبارزه با بیماری همه گیر کووید-۱۹ و اختلالات زنجیره تامین ناشی از درگیری مداوم در اوکراین، احتمال سقوط هند به ورطه رکود، صفر است.

 

این تظاهرات سه روز قبل از شروع بهارات جودو یاترا ۳۵۰۰ کیلومتری گاندی (یک کمپین سراسری برای اتحاد) که شهرها، شهرک‌ها و روستاهای هند را طی پنج ماه آینده پوشش می‌دهد، برگزار شد.

 

هدف این راهپیمایی، جلب حمایت مردم در آستانه دو انتخابات کلیدی مجلس قانون‌گذاری ایالتی در ایالت گجرات و هیماچال پرادش که ایالت نخست وزیر مودی است به شما می‌آید، این دو انتخابات، احتمالاً بر انتخابات ملی بعدی کشور هند که قرار است در سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود تأثیر بگذارد.

 

«سواپان داسگوپتا»، یک قانونگذار از حاکم بهاراتیا جاناتا، روز یکشنبه در وبلاگ خود گفت: از زمان از دست دادن قدرت در سال ۲۰۱۴، کنگره، که زمانی حزب پیش فرض هندی ها بود، راه خود را از بحرانی به بحران دیگر طی کرده است، انتخابات پس از انتخابات را باخته و زبانش بسته شده است. ما تماشاگر مهجوریت رهبران مهم آن هستیم.

 

کنگره همچنین یافتن جانشینی برای سونیا گاندی بیمار به عنوان رئیس حزب را دشوار می‌یابد، زیرا پسرش راهول پس از شکست حزب در انتخابات ملی سال ۲۰۱۹ از سمت خود استعفا داد.

 

مخالفان از تصمیم ماه گذشته دولت هند مبنی بر وضع مالیات بر شیر بسته بندی شده، ماست، پنیر، دوغ، برنج بسته بندی شده، آرد و گندم خشمگین شده‌اند. دولت  هند پیشتر نیز قیمت سوخت را افزایش داد.

 

اقتصاد هند، سومین اقتصاد بزرگ آسیا، از یک رکود همه گیر بهبود یافته بود. بر اساس داده‌های مرکز اندیشکده نظارت بر اقتصاد هند، امواج متعدد شیوع کووید-۱۹ بخش بزرگ غیررسمی هند را تحت تأثیر قرار داده است و بیکاری در ماه اوت (مرداد) به نزدیک به ۸.۵ درصد افزایش یافته است.

 

با افزایش رشد تجارت الکترونیک از زمان شیوع بیماری همه‌گیر در سال ۲۰۲۰، صنایع متوسط ‌و کوچک برای رقابت با شرکت‌های بزرگتر مشکل پیدا کرده‌اند.

 

بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده در روز چهارشنبه، اقتصاد هند در سه ماهه آوریل تا ژوئن ۱۳.۵ درصد نسبت به سال قبل رشد کرد که سریع‌ترین سرعت در یک سال گذشته بود. جهش رشد به دلیل افزایش کشاورزی و تولید و با کاهش محدودیت‌های همه‌گیری رخ داد.

چه کسی در حال انتشار اطلاعات نادرست درباره شین جیانگ است؟

چین همیشه قربانی گزارش‌های کذب درباره شین جیانگ بوده است. بحث‌هایی مانند «نسل‌کشی اویغورها»، «کار اجباری اویغورها» و «جنایت علیه بشریت در شین جیانگ»، همگی دروغ‌هایی هستند که توسط ایالات متحده برای بازدارندگی و مهار توسعه چین ساخته شده‌اند. چین طبیعتا برای تکذیب این اخبار ساکت ننشسته و در تلاش است حقایق درباره شین جیانگ ... چه کسی در حال انتشار اطلاعات نادرست درباره شین جیانگ است؟

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله

عمران خان: “دولت وارداتی” پاکستان مستاصل است

عمران خان در واکنش به اتفاقات اخیر کشورش از جمله اقدام اخیر دادگاهی در پاکستان در طرح اتهام تروریسم علیه این نخست وزیر سابق پاکستان و تعیین وثیقه برای او تاکید کرد که دولت فعلی پاکستان تمامی اعتبار خود را از دست داده و تلاش می کند او را در عرصه سیاست ممنوع الفعالیت کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, پاکستان, تحلیل, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, روسیه