لاوروف: ایالات متحده و متحدانش در راستای نظامی‌سازی شبه جزیره کره گام برمی‌دارند

وزیر‌خارجه روسیه در اظهاراتی با اشاره به پهلو گرفتن زیردریایی اتمی آمریکا در بندر بوسان کره جنوبی، گفت: ایالات متحده و متحدانش با استقرار سلاح‌های اتمی و زیرساخت‌های تسلیحاتی در راستای نظامی‌سازی شبه جزیره کره و منطقه شرق آسیا گام برمی‌دارند. به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از اسپوتنیک، لاوروف با بیان اینکه اتحاد ... لاوروف: ایالات متحده و متحدانش در راستای نظامی‌سازی شبه جزیره کره گام برمی‌دارند

ادامه

آمریکا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

انتقاد کره‌شمالی به حضور زیردریایی هسته‌ای آمریکا در بوسان

به دنبال ورود زیردریایی هسته‌ای آمریکا به بندر بوسان در کره جنوبی، کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی به شدت از این اقدام انتقاد و آن را افزایش تهدید علیه کشور متبوعش ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره جنوبی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از حضور زیردریایی هسته‌ای آمریکا در بندر بوسان انتقاد کرده است.

بر اساس این گزارش، کیم یو جونگ این اقدام را دلیلی بر جاه طلبی ایالات متحده دانست و تاکید کرد که واشنگتن به دنبال «به رخ کشیدن دارایی‌های راهبردی هسته‌ای، نشان دادن قدرت و افزایش تهدیدات» است.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از نیروی دریایی کره جنوبی گزارش داد که زیردریایی هسته‌ای یواس‌اس ورمونت آمریکا روز دوشنبه وارد یک پایگاه نیروی دریایی در بندر بوسان شده است.

نیروی دریایی کره جنوبی مدعی است که هدف از ورود این زیردریایی به بندر بوسان «آماد مجدد و اجازه استراحت به خدمه» است.

اظهارات منتشر شده کیم یو جونگ پس از آن مطرح شد که وزرای امور خارجه کره جنوبی، آمریکا و ژاپن روز دوشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، یک نشست سه جانبه برگزار کردند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که آنها نگرانی خود را درباره افشای اخیر اطلاعات در زمینه تاسیسات غنی سازی اورانیوم توسط کره شمالی و ادامه همکاری نظامی این کشور با روسیه ابراز کردند.

ورود زیردریایی اتمی آمریکا به بندر بوسان در بحبوحه تنش در شبه جزیره کره و پرتاب موشک‌های بالستیک کوتاه برد کره شمالی در روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۳) صورت می گیرد.

این نخستین حضور زیردریایی هفت هزار و ۸۰۰ تنی آمریکا با پیشرانه اتمی در کره جنوبی است که نیروی دریایی ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ میلادی آن را پس سپری کردن آزمون‌های مختلف به کار گرفت.

کره شمالی: بحران اوکراین نتیجه دشمنی غرب با روسیه است

وزیر خارجه کره شمالی اقدامات غرب را عامل بحران اوکراین و تنش در شبه جزیره کره دانست. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «چوئه سون هوی» وزیر امور خارجه کره شمالی اعلام کرد که درگیری در اوکراین نتیجه سیاست ضد روسی کشورهای غرب است. وزیر خارجه کره شمالی روز جمعه اعلام کرد که ... کره شمالی: بحران اوکراین نتیجه دشمنی غرب با روسیه است

ادامه

آمریکا, امنیتی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, شبه جزیره کره, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون: کره شمالی یک کشور هسته‌ای مسوولیت‌پذیر است

رهبر کره شمالی در سخنانی، کشورش را «یک کشور هسته‌ای مسوولیت‌پذیر» معرفی که برای آمادگی برای مقابله با تهدیدات غرب به تقویت قدرت هسته‌ای خود ادامه می‌دهد. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روزنامه دیلی استار، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، در سخنرانی روز ملی این کشور که به مناسبت ۷۶مین سالگرد استقلال کره ... کیم جونگ اون: کره شمالی یک کشور هسته‌ای مسوولیت‌پذیر است

ادامه

آمریکا, جهان, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, گزارش

کره‌شمالی از آزمایش موفق موشک بالستیک قادر به حمل کلاهک فوق‌العاده بزرگ خبر داد

کره شمالی از آزمایش موفق یک موشک بالستیک تاکتیکی جدید با قابلیت حمل کلاهک فوق العاده بزرگ خبر داد. به گزارش ایسنا، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) اعلام کرده که موشک جدید که Hwasongpho-۱۱-Da-۴.۵ نام دارد، در شلیک آزمایشی که روز چهارشنبه توسط اداره موشکی کره شمالی انجام شد، دارای کلاهک متعارف بسیار بزرگ ۴.۵ ... کره‌شمالی از آزمایش موفق موشک بالستیک قادر به حمل کلاهک فوق‌العاده بزرگ خبر داد

ادامه

امنیتی, جهان, خبر, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

کره‌شمالی نخستین تصاویر از سایت تاسیسات هسته‌ای خود را منتشر کرد

کره شمالی امروز جمعهَ، برای اولین بار تصاویری از سانتریفیوژهایی را که برای تقویت زرادخانه هسته‌ای هستند، نشان داد و تصاویری از بازدید کیم جونگ اون از تاسیسات غنی سازی اورانیوم و درخواست او برای مواد با درجه تسلیحات بیشتر برای تقویت زرادخانه منتشر کرد. به گزارش ایسنا، گزارش رسانه دولتی کره شمالی درباره بازدید ... کره‌شمالی نخستین تصاویر از سایت تاسیسات هسته‌ای خود را منتشر کرد

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آمریکا, امپریالیسم, جهان, خبر, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی