دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

امتناع قبیله البقاره سوریه از تحویل سلاح به ائتلاف آمریکایی

قبیله البقاره با درخواست ائتلاف نظامی آمریکا برای تحویل سلاح‌هایی که از نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) در حومه دیرالزور مصادره کردند، مخالفت کرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپایگاه خبری المصدر نیوز، قبیله البقاره (البکاره) در شرق سوریه از درخواست ائتلاف آمریکا برای تحویل سلاح‌هایی که پریروز از نیرو‌های قسد (SDF) در حومه دیرالزور مصادره کردند، امتناع ورزید.

 

در جریان درگیری‌های روز یکشنبه بین این قبیله و نیرو‌های قسد که به اخراج این نیرو‌ها از روستای البقاره منجر شد حجم زیادی از تسلیحات سربازان دموکراتیک به دست اعضای قبیله افتاد.

 

پس از این نبرد، نمایندگان قبیله البقاره با ائتلاف آمریکایی در میادین نفتی العمر دیدار کردند تا در مورد سلاح‌های توقیف شده، گفت‌وگو کنند.

 

با این حال، قبیله البقاره از تحویل سلاح‌ها امتناع ورزید و تقاضای قبیله العقیدات‎ را در مورد خروج همه سربازان قسد از مناطق عربی در استان دیرالزور اجرایی کرد.

 

منابع نزدیک به اسپوتنیک عربی فاش کردند که ائتلاف آمریکایی خواسته‌های قبیله البقاره را در این جلسه رد و ادعا کردند که آن‌ها در حال محافظت از اقلیت‌ها در منطقه شرق فرات هستند.

 

ائتلاف آمریکا در مورد درگیری‌هایی که روز یکشنبه رخ داد، اظهارنظر نکرده و هیچ گزارشی در مورد دیدار نیروهایشان با نمایندگان قبیله البقاره منتشر نکرده است.

 

پیش از این اعلام شده بود آمریکا بخشی از تسلیحات نیرو‌های قسد را تامین می‌کند.

سخنگوی ارتش یمن؛ ۲۵۰ نفر از عناصر تروریستی القاعده و داعش کشته یا زخمی شدند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشست خبری از دستاوردهای نظامی این نیروها طی عملیاتی علیه ائتلاف سعودی و عناصر تروریستی تحت امر این ائتلاف در استان البیضاء خبر داد.

ادامه

امارات, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن

تظاهرات مقابل استانداری حسکه در اعتراض به حضور نیرو‌های آمریکایی

شماری از مردم شهر الحسکه و قامشلی در شمال شرق سوریه روز سه شنبه با برگزاری برنامه اعتراضی در برابر ساختمان استانداری این شهر خواستار خروج نیروهای متجاوز امریکایی و ترکیه از سوریه شدند.

ادامه

اردن, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق

هشدار چین به آمریکا: به تحریم‌های یکجانبه ایران پایان دهید

چین امروز دوشنبه بار دیگر ضمن حمایت از پیشنهاد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه برای تشکیل نشست فوق‌العاده شورای امنیت با حضور ایران و آلمان، به واشنگتن هشدار داد به تحریم های یکجانبه خود علیه ایران پایان دهد و به مسیر صحیح تصمیمات شورای امنیت باز گردد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

سانا؛ حمله هوایی آمریکا به یک پاسگاه ارتش سوریه

حمله هواپیماهای نیروهای اشغالگر آمریکایی به یک پاسگاه ارتش سوریه در جنوب شرقی قامشلی موجب کشته شدن یک سرباز سوری و زخمی شدن دو نفر دیگر از آن‌ها شد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق, فرانسه