افزایش همکاری‌های امنیتی ناتو با کشور‌های منطقه هند و اقیانوس آرام

ناتو در حال تهیه اولین سند مشترک برای گسترش همکاری با ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ائتلاف نظامی ناتو سران چهار کشور استرالیا، ژاپن، نیوزیلند و کره جنوبی را به اجلاس آتی آن که قرار است نهم ژوئیه در واشنگتن برگزار شود دعوت کرده و قرار است اولین سند مشترک گسترش همکاری با این کشور‌ها را ارائه کند.

به گزارش روزنامه ژاپنی نیک‌کی، این سند شامل چارچوب‌های همکاری در حوزه امنیت سایبری و مبارزه با انتشار اخبار جعلی خواهد بود.

نشست هفته آینده سران ناتو به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس آن تشکیل می‌شود و غیر از اعضای ناتو، نمایندگانی از ۳۵ کشور دیگر نیز در آن حضور خواهند داشت.

گفته شده مسائل مربوط به منطقه هند و اقیانوس آرام و همچنین امنیت اوکراین از مهم‌ترین مباحث این نشست خواهد بود. همچنین، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که نام او فاش نشده روز سه‌شنبه گفت که اوکراین در خصوص دریافت سیستم‌های دفاع هوایی بیشتر در این نشست «خبر‌های خوبی» دریافت خواهد کرد.

نخست وزیر استرالیا دعوت به نشست آتی ناتو را رد کرد

«آنتونی آلبانیز» (Anthony Albanese) نخست وزیر استرالیا دعوت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای نشست آتی که قرار است در «واشنگتن دی.سی» پایتخت آمریکا برگزار شود را رد کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری شینهوا از مبدا «کانبرا» با انتشار این خبر افزود: دولت استرالیا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که آلبانیز در نشست پیش روی ناتو ... نخست وزیر استرالیا دعوت به نشست آتی ناتو را رد کرد

ادامه

آمریکا, اسپانیا, استرالیا, جهان, چین, خبر, ژاپن, کره جنوبی, لیتوانی, ناتو, نیوزلند, هندو پاسیفیک

چین: ایجاد دشمنان خیالی و تحریک مقابله‌گری شگرد آمریکا است

سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به موضع‌گیری خصمانه آمریکا در قبال پکن، مسکو و تهران، اظهار داشت: ایجاد دشمنان خیالی و تحریک مقابله‌گری از شگردهای واشنگتن است که از ذهنیت جنگ سرد و هژمونیک این کشور نشان دارد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، جانگ شیائوگانگ این سخنان را در واکنش به ... چین: ایجاد دشمنان خیالی و تحریک مقابله‌گری شگرد آمریکا است

ادامه

آمریکا, استقلال, امنیتی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, صلح, فیلیپین, گزارش, هژمونیسم, هندو پاسیفیک

بازی آمریکا با «کارت تایوان» مساوی با به آتش کشیدن خود است!

تازه‌ترین رزمایش دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین در اطراف جزیره تایوان پیامی قدرتمند و به موقع به جدایی‌طلبان این جزیره و نیروهای خارجی مداخله‌جو در مساله تایوان فرستاد مبنی بر اینکه هر گونه تلاش برای «استقلال تایوان» و استفاده از روابط دو سوی تنگه تایوان به عنوان ابزاری برای مهار سرزمین اصلی چین، محکوم به ... بازی آمریکا با «کارت تایوان» مساوی با به آتش کشیدن خود است!

ادامه

آمریکا, استقلال, تایوان, تنش‌زایی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, مقاله, هندو پاسیفیک

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک