کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

افزایش قیمت‌ها در انگلیس باعث شد میلیون‌ها نفر وعده‌های غذایی خود را کاهش دهند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که از زمان کمبود غذا در جهان و افزایش هزینه‌های انرژی و در نتیجه افزایش قیمت مواد غذایی در انگلیس، میلیون‌ها شهروند این کشور وعده‌های غذایی خود را کاهش داده‌اند تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند.

 

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، نظرسنجی “تایمز رادیو” نشان داد که ۱۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی به صورت مکرر وعده‌های غذایی خود را کاهش داده‌اند تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند.

 

براساس نتایج این نظرسنجی از هر ۱۰ پرسش شونده، چهار نفر مجبور شده‌اند از خرید مواد غذایی که معمولا از آن‌ها استفاده می‌کرده‌اند صرف نظر کنند.

 

حدود ۵۰ درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که به دلیل روند افزایش هزینه‌های زندگی در سرتاسر انگلیس، مجبور شده‌اند غذا خوردن در کافه‌ها و رستوران‌ها را کاهش دهند تا از هزینه‌های خود بکاهند.

 

به گزارش ایرنا، کارشناسان اقتصادی پیش بینی می‌کنند که افزایش قیمت‌ها و بالا رفتن تورم همچنان در سال آینده میلادی برای اقتصاد انگلیس ادامه داشته باشد.

 

در آستانه آخرین تصمیم بانک انگلستان در مورد نرخ بهره، اندیشکده بنیاد رزولوشن (Resolution) اعلام کرد که فشارهای معیشتی ناشی از افزایش قیمت‌ها احتمالا قوی‌تر و طولانی‌تر از پیش‌بینی این بانک خواهد بود.

 

کمیته سیاست پولی بانک انگلستان در ماه ژوئن گفته بود انتظار دارد تورم در ماه اکتبر به اندکی بیش از ۱۱ درصد برسد.

 

موسسه اقتصادی مک‌گراهیل در آخرین گزارش خود از وضعیت اقتصادی انگلیس و شرکت‌های بخش خصوصی خدمات این بخش را از زمان قرنطینه فصل زمستان در سال ۲۰۲۱ در پائین‌ترین سطح اعلام کرده است.

 

به گفته بنیاد رزولوشن تا حدودی قیمت بعضی از کالاها مثل سوخت‌های فسیلی کاهش یافته است ولی همچنان قیمت گاز بالاست و پیش‌بینی‌ها حاکی از رسیدن قیمت سوخت به سقف ۳۵۰۰ پوند است.

 

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) در ارزیابی سالانه خود از وضعیت انگلیس اعلام کرد که اقتصاد این کشور رشدی آهسته‌ و تورمی بالا را تجربه می‌کند که منجر به کمبود نیروی کار شده است.

 

آمار رسمی در انگلیس امروز چهارشنبه نشان داد، تورم مربوط به قیمت مصرف‌کننده در این کشور در ماه ژوئیه (تیر) به ۱۰.۱ درصد افزایش یافته که بالاترین میزان از فوریه ۱۹۸۲ بوده است.

 

به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از رویترز، افزایش تورم در این کشور در حالی بروز کرده که نرخ سالانه تورم در ماه گذشته در این کشور (ژوئن)  ۹.۴ درصد به ثبت رسیده است.

پرونده فرار مالیاتی؛ صدر اعظم آلمان را زیر سوال برد

خبرگزاری رویترز نوشت: اولاف شولتس صدراعظم آلمان با سوالات نمایندگان پارلمان درباره نقش احتمالی‌ اش در فرار مالیاتی چند میلیارد یورویی مواجه است و تحقیقات در این زمینه در شرایطی که شولتس با بحران انرژی و تبعات جنگ اوکراین دست و پنجه نرم می‌کند، وی را در کانون توجهات قرار داده است.

ادامه

اقتصادی, المان, جهان, خبر, غرب اروپا, فساد

سبد حداقل معیشت سال گذشته ۲میلیون۳۵۰هزارتومان کمتر از هزینه متوسط خانوار شهری ۱۴۰۰

آمارهای مرکز آمار ایران نشان می‌دهد هزینه‌های متوسط خانوار شهری را ۹میلیون و ۲۵۰هزار تومان در سال ۱۴۰۰ حدود ۲میلیون ۳۵۰هزار تومان بیش از سبد حداقل معیشت اعلام شده آن سال (۶میلیون و ۹۰۰هزار تومان) است.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, گزارش

بیش از ۷۰ درصد شعارهای رئیسی اجرا نشده بلکه برعکس درآمده است

نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: بیشتر شعار‌های دولت محقق نشده است یعنی حرف‌ها و شعارهایی که آقای رئیسی در هنگام انتخابات، بعد از انتخاب شدن و هنگام معرفی کابینه مطرح کرد بیش از ۷۰ درصدش نه تنها اجرا نشد بلکه برعکس درآمده است.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فساد, فقر