تجمع اعتراضی کارگران عملیاتی شرکت نفت فلات ‌قاره در لاوان

جمعه ۳۱ فرودین ۱۴۰۲ اهم مطالبات: حذف نفوذی‌ها و مدیران نالایق و فاسد، حذف سقف حقوق، اصلاح کف حقوق، حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ده و پرداخت معوقات آن، عودت مازاد مالیات کسر شده، اصلاح روش اخذ مالیات در مناطق عملیاتی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

سال نو فرارسید، اما معیشت هزاران ماهیگیر زحمتکش در شمال و جنوب کشور همچون سالیان گذشته نه‌تنها بهبود نیافته بلکه وخیم‌تر نیز شده‌ است. معیشت و امنیت شغلی ماهیگیران مانند دیگر کارگران و زحمتکشان رشته‌های صنعتی و خدماتی، با اجرای سیاست‌های نولیبرالی در رژیم ولایت ‌فقیه بیش از گذشته به‌مخاطره افتاده ‌است. ماهیگیران ۴ شهرستان ... خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگران, ماهیگیران, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

استخدام با قراردادهای “حجمی” که تحمیل شرایطی استثماری و وضعیتی دشوار در روند کار به زحمتکشان از ویژگی‌های اساسی‌اش است، در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۱ با این عبارت به کانون صنفی کارفرمایان ابلاغ شد: “بر اساس مادهٔ ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری- به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده می‌‌شود از طریق مناقصه و با عقد قرارداد با ... قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

ادامه

استثمار, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

مکان؛ میدان راه آهن مقابل اداره کل این تجمع کارگران اراک طی فراخوانی از قبل داده شده انجام گرفته و باید گفت شرکت های قراردادی حاضر نیستند با قرار داد امضا شده با کارگران کار بکنند و باید گفت این تجمعات و اعتراضات و اعتصابات ادامه خواهد داشت یک منبع کارگری در راه‌آهن اراک به ... تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

نشت گاز و انفجار کوره آجرپزی در مرودشت، سوختگی بالای۵۰ درصدی ۱۰ کارگر را به دنبال داشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از وخامت حال ۱۰ مصدوم حادثه امروز انفجار کوره آجرپزی در مرودشت خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مهرداد شریفی گفت: با اعلام وقوع حادثه، ۴ دستگاه آمبولانس به محل وقوع حادثه اعزام و مصدومان به بیمارستان شهید مطهری مرودشت منتقل شدند. او افزود: با ... نشت گاز و انفجار کوره آجرپزی در مرودشت، سوختگی بالای۵۰ درصدی ۱۰ کارگر را به دنبال داشت

ادامه

افغانستان, ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگران

اعلام حمایت سناتور آمریکایی از اعتصاب کارگران در بریتانیا

سناتور ایالت ورمانت آمریکا از اعتصاب کارگران بریتانیا حمایت کرد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمانت آمریکا اعلام کرد که از کارگران اعتصاب‌کننده بریتانیا حمایت می‌کند.

 

سندرز خواستار همبستگی جهانی علیه افزایش نابرابری شد تا به این ترتیب به فشار فزاینده برای افزایش دستمزدها در بریتانیا، ابعاد بین‌المللی دهد.

 

این نماینده با نفوذ مستقل و یکی از صداهای مهم چپ‌گرا در ایالات متحده به تجمع اتحادیه کارگران راه‌آهن، دریایی و حمل و نقل در مرکز لندن پیوست.

 

سندرز خطاب به جمعیت استقبال‌کننده از وی در لندن گفت: «می‌خواهم به شما بگویم که میلیون‌ها کارگر در سراسر این کشور به کاری که شما انجام می‌دهید و به مبارزه شما برای عدالت افتخار می‌کنند. ما در کنار شما هستیم».

 

وی با مقایسه نابرابری دستمزدها در ایالات متحده و بریتانیا، خواستار همبستگی شد زیرا طبقه متوسط ​​در هر دو کشور و نقاط دیگر به طور فزاینده‌ای در سایه افزایش تورم در جهان توسعه‌یافته کاهش می‌یابد.

 

سندرز گفت: «کارگران در سراسر جهان باید کنار هم بایستند و به ثروتمندان بگویند که نمی‌توانند به هر چیزی که می‌خواهند دست یابند».

مرگ غم‌انگیز از کودک کار تا ۱۰ زن کارگر فصلی و ۴ کارگر لایروب «اگو»

مرگ یک کودک کار به علت تصادف/مرگ غم‌انگیز ۴ کارگر هنگام لایروبی «اگو» در بافق/ مرگ دلخراش ۱۶ کارگران فصلی ۱۰ زن و ۶ مرد در حادثه‌ی شوشتر

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, حوادث, خبر, زنان, عدالت اجتماعی, کارگری, کودکان کار

دست رژیم غارتگر ولایی از بانک رفاه تنها اندوخته کارگران و بازنشستگان کوتاه

بانک رفاه از دهه‌ی سی از محل اندوخته‌های بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی ایجاد شده و دولت‌ها هیچ زمان هیچ نقشی در تزریق و افزایش سرمایه‌ی آن نداشته‌اند. بنابراین این بانک به هیچ عنوان متعلق به دولت نیست. دولت فقط بر عملکرد این بانک از طریق اعمال قوانین بانک مرکزی نظارت داشته است.

ادامه

اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, فساد, کارگری

رشدِ تورم، شکافِ درآمد- هزینه، و ضرورت ترمیم دستمزد کارگران

گرانی کالاها و خدمات عمومی، رشد تورم، و ادامهٔ اجرای برنامه جراحی اقتصادی اثرهایی ویرانگر بر زندگی کارگران و زحمتکشان گذاشته و ازاین‌روی دُور تازه‌ای از مبارزه برای افزایش و ترمیم مزد را شاهد هستیم.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

هجوم با چراغ خاموش؛ به نام امنیت شغلی و تامین منافع طبقه کارگر به کام اتاقِ ضد ملی بازرگانی

مشخص است که با بندهای مشخصی از قانون کار عداوت دارند و قرار است لایحه به مجلس بفرستند تا این بندها به نفع کارفرمایان و اتاق بازرگانی اصلاح شود؛ همه‌ی دولت‌های بعد از جنگ البته بر سر دشمنی با قانون کار و حمایت‌های آن با هم تفاهم دارند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش