ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. واشنگتن پست علام کرد که کی‌یف بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند مانع ... واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

ماکرون اروپا را به خطر می‌اندازد

معاون نخست وزیر ایتالیا رئیس جمهور فرانسه را تهدیدی برای اروپا توصیف کرد. به گزارش ایلنا به نقل از «ماتئو سالوینی»، معاون نخست وزیر ایتالیا، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه را متهم کرد که با محتمل دانستن اعزام نیروهای غربی به اوکراین، اروپا را به خطر انداخته است. سالوینی گفت که پیشنهاد ماکرون برای اعزام ... ماکرون اروپا را به خطر می‌اندازد

ادامه

اروپا, اوکراین, ایتالیا, تحلیل, جنگ نیابتی, شرق اروپا, غرب, فرانسه

اشاره لاوروف به‌حمایت اتحاد شوروی از تاسیس عربستان در دهه۲۰ میلادی

زیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای به نقش اتحاد شوروی در کمک به تاسیس عربستان در دهه ۲۰ میلادی و نقش ژنرال وقت شوروی در پا گرفتن این پادشاهی جوان اشاره کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این مصاحبه گفت: در زمانی که “کریم حکیمف” ژنرال دوران (اتحاد) شوروی در عربستان فعالیت داشت، ثروت‌های نفتی در این منطقه هنوز کشف نشده بودند. این کشور خیلی فقیر بود. اما (اتحاد) شوروی با دانستن این حقیقت و این که هیچ منفعتی برایش وجود ندارد ضرورت کمک به این پادشاهی جوان و سازماندهی ارسال کمک‌های غذایی و سایر کمک‌های بشردوستانه به این کشور را درک کرد.

 

وزیر امور خارجه روسیه افزود، ژنرال حکیمف همچنین نقش مهمی را در عربستان و برقراری ارتباط با دیگران از جمله اعضای خانواده سلطنتی و مردم عادی ایفا کرد.

 

این اظهارات لاوروف پس از آن ایراد شد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پیش از سفر ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه خود به خاورمیانه در مقاله خود که روز شنبه در واشنگتن پست منتشر شد، نوشت، برای واشنگتن ضرورت دارد برای مواجهه با چین و روسیه با عربستان همکاری کند.

 

بایدن همچنین اذعان داشت که بسیاری با تصمیمش برای سفر به عربستان مخالفند اما این را هم تاکید کرد که این کشور در همکاری برای ثبات بیشتر در منطقه و جهان مهم است.

 

انتظار می‌رود رئیس جمهوری آمریکا با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و همچنین سلمان بن عبدالعزیر، پادشاه عربستان دیدار کند.

 

لاوروف و فیصل بن فرحان آل سعود،‌ همتای سعودی‌اش در پی دیدار ۳۱ مه در ریاض سطح همکاری‌ها و ارتباطات بین دو کشور را ستودند.

وانگ یی: کشورهای آسیایی مهره‌ شطرنج قدرت‌های بزرگ نشوند

وزیر امور خارجه چین امروز (دوشنبه) هشدار داد که کشورها باید مراقب باشند تا در منطقه‌ای که خطر تغییر شکل آن توسط عوامل ژئوپلتیک وجود دارد، «مهره‌های شطرنج» قدرت‌های بزرگ نشوند.

ادامه

آ. سه. آن, امریکا, امریکای شمالی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, صلح

کوبا: آمریکا ما را تحریم می‌کند چون نتوانست شورش‌ مردمی برپا کند

وزیر خارجه کوبا در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا گفت واشنگتن بعد از تلاش ناموفق برای برانگیختن شورش مردمی در کوبا در سال ۲۰۲۱، به دنبال بی‌اعتبار کردن پیروزی کوبایی‌ها بر تجاوزات امپریالیستی است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, کوبا

چین: احترام به حاکمیت سوریه ضروری است

نماینده دائم چین در سازمان ملل، بر لزوم احترام به حاکمیت سوریه تاکید کرد و خواستار پایان دادن به مکانیسم ارسال کمک‌های فرامرزی به این کشور شد.

ادامه

امریکا, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

ابوالفضل قدیانی؛ نظام دینی حاکم اصلاح‌ناپذیر است

جمعه‌شب خبر دستگیری برادر عزیز مصطفی تاج‌زاده منتشر شد. نظام استبداد دینی به ریاست علی خامنه‌ای، مستبد امروز ایران و اعوان و انصارش بالاخره نتوانستند انتقادهای مشفقانه و مصلحانه‌ی مصطفی را تحمل کنند.

ادامه

ایران, تحلیل, حقوق بشر, سیاسی