چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

به‌مناسبت روز جهانی کارگر: رشد و گسترش مبارزهٔ طبقه کارگر و وظایف بی‌درنگ در مرحلهٔ کنونی

کارگران و زحمتکشان برضد جنگ، سرکوب و برای صلح مبارزه می‌کنند! کارگران و زحمتکشان میهن ما درحالی به‌پیشواز ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر می‌روند که سالی پر از رزم و پیکار را پشت‌سر گذاشتند. زحمتکشان در مقایسه با دیگر انتخابات در اسفندماه سال گذشته در کارزار نه قاطع به انتخابات فرمایشی و شکست آن ... به‌مناسبت روز جهانی کارگر: رشد و گسترش مبارزهٔ طبقه کارگر و وظایف بی‌درنگ در مرحلهٔ کنونی

ادامه

آزادی, ارتجاع, استبداد, استقلال, اسراییل, امپریالیسم, انقلاب ملّی-دموکراتیک, بازنشستگان, پرستاری, تجاوز نظامی, جهان, خصوصی‌سازی, سیاسی, صلح, طبقه کارگر, فرهنگیان, فلسطین, معیشت, مقاله, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

اسرائیل کشتی ‘آزادی’ را که با هدف شکستن محاصره نوارغزه عازم شده بود توقیف کرد

نیروی دریایی اسرائیل با حمله به کشتی ‘آزادی’ که با هدف شکستن محاصره دوازده ساله نوار غزه عازم این باریکه شده بود، ضمن توقیف کشتی، آن را به سمت بندر ‘اسود’ واقع در سواحل فلسطین اشغالی هدایت کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فلسطینی ‘معا’، منابع فلسطینی با اعلام این خبر، افزودند که تماس‌ ها با کشتی ‘ آزادی’ در آب های غزه قطع شده است.

 

غزه ۱۲ سال است که تحت شدیدترین محاصره اسرائیل قرار دارد و مردم آن در منطقه ای شبیه به یک زندان به سر می برند که امکان ورود و خروج هیچ کالایی برای آنها وجود ندارد.

 

‘ادهم ابوسلیمه’ سخنگوی کمیته شکستن محاصره نوار غزه در این باره تاکید کرد: تماس ما با این کشتی در قالب ‘ناوگان پنجم آزادی’ نزدیک آب های غزه قطع شد.

 

سه کشتی به نام‌ های ‘بازگشت’، ‘آزادی’ و ‘فلسطین’ از دو ماه پیش، سفر خود را از بندرهای اروپایی با هدف لغو محاصره غزه آغاز کردند و امروز به آب های غزه نزدیک شدند که نیروی دریایی اسرائیل به آن ها حمله کرد.

 

این در حالی است که ساعاتی پیش، کمیته ملی شکستن محاصره نوار غزه، از مردم خواست که به استقبال این کشتی ها در بندر ‘الصیادین’ در شهر غزه بروند.

 

طبق این گزارش، ۳۶ فعال از ۱۵ کشور در این سه کشتی حضور دارند.

 

در همین راستا، ‘جمال الخضری’ رئیس کمیته مردمی شکستن محاصره با محکومیت اقدام نیروی هوایی اسرائیل در رهگیری کشتی آزادی در آب های بین المللی، گفت: سرنشینان این کشتی که تابعیت های مختلفی دارند به طور قانونی وارد آب های غزه شدند و رسیدن آنها به این سواحل طبق قوانین بین المللی مانعی ندارد.

 

وی همچنین تاکید کرد، اشغالگران اسرائیلی با حمله به این کشتی که افراد آن غیرنظامی هستند و با هدف شکستن محاصره ظالمانه نوار غزه راهی این سفر شدند، دست به دزدی دریایی زده است.

 

الخضری خطاب به سرنشینان این کشتی نیز گفت: با وجود اینکه اشغالگران اجازه ندادند کشتی شما به مقصد برسد، اما شما پیام خود را ارسال کردید و همبستگی خود را با مردم فلسطین نشان دادید.

 

‘زاهر بیراوی’ رئیس کمیته بین ‌المللی شکستن محاصره غزه پیشتر از همه سازمان‌های حقوقی و بین ‌المللی خواست که برای جلوگیری از حملات اسرائیل به این کشتی‌ها که فقط حامل فعالان مدنی و برخی از داروها و کمک‌های نمادین به بخش سلامت در غزه هستند، تلاشی عملی و حقیقی انجام دهند.

 

محاصره غزه از سال ۱۳۸۶ و پس از پیروزی حماس در انتخابات آغاز شد؛ سازمان‌های بین ‌المللی تاکنون بارها از این اقدام صهیونیست ‌ها به شدت انتقاد کرده‌اند و حتی صلیب سرخ، این محاصره را «تنبیه دسته جمعی» نامیده است.

 

در سال ۱۳۸۹، یک کشتی ترکیه ‌ای به نام «ماوی مرمره» که هدفی مشابه هدف ناوگروه شکست محاصره غزه داشت، سعی کرد خود را به ساحل برساند ولی حمله ناگهانی و عجیب سربازان مسلح ارتش اسرائیل و به رگبار بستن فعالان حقوق ‌بشر، باعث کشته شدن ۱۰ تن از سرنشینان آن کشتی شد.

 

این حادثه به قطع روابط دیپلماتیک ترکیه و اسرائیل منجر شد؛ روابطی که البته ۶ سال بعد ترمیم شد.

ایرنا

رونن برگمن، روزنامه‌نگار اسرائیلی؛ “برخیزید و پیش از آنان، بکشید”

رونن برگمن، روزنامه‌نگار اسرائیلی در کتاب جدید خود به نام “برخیزید و پیش از آنان، بکشید” به بررسی عملیات موساد از زمان تاسیس تا کنون پرداخته و با استفاده از اسناد فاش شده و مصاحبه‌هایی که خود صورت داده، به افشای بی تفاوتی‌های اسرائیل در قبال تلفات غیرنظامیان پرداخته است.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, خاورمیانه, سوئد, فلسطین, کتاب, لبنان, نروژ

«نتانیاهو» بار دیگر به اتهام فساد مالی مورد بازجویی قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فلسطین الیوم، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل بار دیگر توسط پلیس این رژیم به دلیل دست داشتن در پرنده فساد مالی، مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.

ادامه

اسراییل, جهان, فساد, فلسطین, قضایی