چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

اخبار ضد و نقیض در مورد حذف چین از بورس وال‌استریت

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم دولت آمریکا برای حذف چین از بورس وال‌استریت، یک مقام وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز یکشنبه اعلام کرد که در حال حاضر برنامه‌ای برای توقف فعالیت شرکت‌های چینی در این بورس در دستور کار نیست.

 

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ از واشنگتن، «مونیکا کرولی» سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: دولت در حال حاضر، ممنوعیت شرکت‌های چینی از فهرست سهام در بورس اوراق بهادار آمریکا را در نظر ندارد.

 

اخبار اولیه در مورد تصمیم واشنگتن برای حذف چین از فهرست سهام در بورس اوراق بهادار آمریکا، بازارها را برهم ریخت.

 

مقام‌های دولت آمریکا در هفته‌های گذشته، گزینه‌های مختلفی را در این رابطه مورد بررسی قرار دادند.

 

این ایده تا حد زیادی از طرف مشاوران سازش‌ناپذیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همچون «پیتر ناوارو» مشاور تجاری کاخ سفید و مشاوران خارج از آمریکا همچون «استیو بنن» مطرح می شود.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا از بابت واکنش بازار به این تصمیم نگران است و تلاش می‌کند تضمین‌گر این مساله باشد که هر گونه اقدامی به نحوی انجام شود که سرمایه گذاران را وحشت زده نکند.

 

افراد نزدیک به دولت آمریکا از رسانه‌ای شدن مباحثات در مورد این مساله برآشفتند و اینگونه استدلال کردند که کاخ سفید در مورد این مساله تصمیمی اتخاذ نکرده است.

 

این افراد یادآور شدند که طیف وسیعی از گزینه ها در دست بررسی قرار دارد و از اینرو، ‌ هنوز آماده کاربرد در سطح عمومی نیست.

 

برخی طرفداران سختگیری بر چین در دولت آمریکا، افشای این طرح را حاصل تلاش صلح طلبان در کاخ سفید دانستند تا با برانگیختن اعتراضات مانع از انجام آن شوند.

 

به گفته یک منبع مطلع، ترامپ به بررسی این مساله، چراغ سبز نشان داده، اما ساز و کارهای دقیق یا زمان مشخص برای انجام آن تعیین نشده است.

 

تندروها در دولت آمریکا می‌گویند هر گونه سرمایه گذاری آمریکا در شرکت‌های چینی خواه در آمریکا یا چین فهرست شده باشد، سرمایه گذاران را به واسطه استانداردهای ضعیف اداره شرکتی چین، در معرض کلاهبرداری قرار می‌دهد. ‌

 

برخی نیز چنین استدلال می‌کنند که روابط نزدیک بین حزب حاکم چین و بسیاری از شرکت های فهرست شده، به مثابه حمایت سرمایه گذاری از این حزب است.

 

جنگ تجاری بین چین و آمریکا از ماه ها پیش جریان دارد. ترامپ از حدود ۱۵ ماه پیش با وضع تعرفه بر بخشی از واردات کالاهای چینی، جنگی تجاری را با پکن آغاز کرد. چین نیز در واکنش به آن، دست به اقدام تلافی‌جویانه زد و بر بخشی از کالاهای آمریکایی تعرفه وضع کرد. دو کشور مذاکراتی را برای حل این مناقشه انجام داده‌اند که هنوز به نتیجه نرسیده است.

ایرنا

رئیس بانک مرکزی اروپا: جنگ تجاری آمریکا و چین بزرگترین تهدید برای اقتصاد جهان است

رئیس بانک مرکزی اروپا روز سه شنبه جنگ تجاری میان آمریکا و چین را بسیار خطرناک دانست و آن را بزرگترین تهدید برای اقتصاد جهان برشمرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

رییس‌جمهوری چین: تنش‌ها در خلیج فارس باید صلح آمیز حل و فصل شود

«شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین در دیدار با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در پکن گفت که تنش‌ها در منطقه خلیج فارس باید به صورت مسالمت آمیز و با راهبرد صلح حل و فصل شود.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, عراق, عربستان سعودی