تجمع اعتراضی کارکنان رسمی و عملیاتی شرکت نفت فلات‌قاره لاوان

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ اهم مطالبات:حذف نفوذی‌ها و مدیران نالایق➖حذف سقف‌حقوق➖اصلاح کف‌حقوق➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖اجرای کامل ماده۱۰➖پرداخت بک-پی ماده۱۰➖عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی➖استرداد مازاد مالیات کسر شدهاصلاح روش اخذ مالیات در مناطق عملیاتی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات حمایتی از فلسطین در پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، برندی سندرز سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نه آقای نتانیاهو. اگر به این نکته اشاره کنیم که در مدت کمی بیش از ۶ ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته ... انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, زنان, فلسطین, کودکان

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که اسرائیل با وجود اطلاع‌رسانی درباره سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه، به عمد آنها را هدف قرار می‌دهد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا از الجزیره، تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه حتی پس ... نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

ادامه

آمریکا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جهان, حقوق بشر, غرب, فلسطین, کانادا, گزارش, لهستان

احتمال نابودی شهر کرمانشاه و کشتار عظیم مردم کُرد

چند شب پیش انفجار مهیبی شهر کرمانشاه را لرزاند و تا این لحظه هنوز هیچ منبع رسمی درباره منشأ این انفجار به مردم اطلاع‌رسانی نکرده است. شدت انفجار به حدی بود که موجب وحشت مردم کرمانشاه شد، شیشه‌های منازل تا شعاع کیلومترها شکست و وزارت کشور درخواست اعزام بالگردهای مجهز به سلاح جنگی به منطقه کرد که صبح روز گذشته این بالگردها به منطقه اعزام شد.

 

به گزارش «آمدنیوز»، یک مقام ارشد آگاه در شورای عالی امنیت ملی به شرط عدم افشای نام خود به خبرنگار «آمدنیوز» اطلاع داده است که: «شب گذشته سپاه پاسداران قصد انجام آزمایش یک فروند موشک بالستیک را داشته که این موشک بالستیک در لانچر خود منفجر شده است.»

 

بر اساس گزارش های رسیده: «شدت انفجار به حدی بوده که انبارهای زیرزمینی موشکی سپاه در منطقه ازگله، در آتش فرو رفته و هر لحظه امکان انفجار عظیم در این انبارهای زمینی وجود دارد. برآوردها نشان می‌دهد بیش از سه هزار موشک در این انبارها نگهداری می‌شود که نیروهای سپاه هنوز موفق نشده‌اند این موشک‌ها را به خارج از انبارها منتقل کنند.»

 

گفته شده که: برای انتقال موشک‌ها به بیرون از انبارها، اتومبیل‌های حمل کننده باید به تعداد بالا در انبارها تردد کنند و باید بتوانند «خرجِ» این موشک‌ها را سریعا از بدنه‌ی اصلی آن‌ها خارج کنند که تا کنون موفق به این امر نشده‌اند.

 

لازم به اشاره است که: «از شب گذشته تا کنون، نیروهای سپاه در حال خاموش کردن آتش عظیم وارد شده به این تونل‌ها و سرد کردن محیط انبارها هستند تا انفجاری رخ ندهد. در صورت بروز انفجار در این انبارها، کل شهر کرمانشاه تخریب و هیچ موجود جنبده‌ای در آن زنده نخواهد ماند.»

 

بر اساس آخرین گزارش های سپاه پاسداران به شورای‌عالی امنیت ملی، «دست‌کم هشت تن از نیروهای سپاه در انفجار شب گذشته موشک بالستیک در لانچر، جان خود را از دست داده‌اند.»

 

روز گذشته نیز در جلسه‌ی شورای عالی امنیت ملی که با حضور اکثریت اعضاء تشکیل شده، نمایندگان وزارت اطلاعات، دولت، دبیر شورای عالی امنیت ملی و فرمانده ارتش ، خواستار اعلام وضعیت بحرانی فوق‌العاده در کرمانشاه و انتقال سریع مردم به خارج از این شهر شده‌اند اما «محمدعلی جعفری» فرمانده سپاه با اعلام این شرایط مخالفت کرده است. مخالفت «جعفری» با اعلام شرایط بحرانی فوق‌العاده در کرمانشاه، موجب ایجاد جدال لفظی میان مسئولان ارشد کشور در جلسه‌ی امروز شده است.

 

از دلایل مخالفت «جعفری» با اعلام شرایط بحرانی در کرمانشاه، رصد ماهواره‌های آمریکایی و اسراییلی و شناسایی پایگاه اصلی موشکی ایران است.

 

«جعفری» گفته در صورت تخلیه شهر و بسیج تمام امکانات برای تخلیه‌ی چند هزار موشک موجود در انبارهای ازگله، محل اصلی این انبارها توسط ماهواره‌ها شناسایی و هر لحظه امکان حمله‌ی برق‌آسای آمریکا و اسراییل به انبارهای موشکی ایران وجود دارد.

 

«جعفری» در جلسه‌ی شورای عالی امنیت ملی عنوان کرده در صورت انفجار انبارهای موشکی، نهایتا چند هزار کُرد می‌میرند اما اگر این انفجار صورت نگیرد، ما مختصات جغرافیایی انبارها را با دست خود به ماهواره‌های آمریکایی و اسراییلی داده‌ و انبارهای خود را به دست خود به آنان هدیه کرده‌ایم.

 

این منبع آگاه در شورای عالی امنیت ملی به خبرنگار «آمدنیوز» می‌گوید: «هر لحظه امکان انفجار انبارهای موشکی زیرزمینی سپاه در کرمانشاه وجود دارد و بهتر است مردم هر چه سریع‌تر از این انبارها فاصله گرفته و از شهر دور شوند.»

بازداشت رهبران سرشناس حزب کمونیست سودان

به نقل از النشره، نیروهای پلیس سودان برای متفرق کردن صدها سودانی معترض به افزایش قیمت‌ها در این کشور که در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری واقع در خارطوم تجمع کرده بودند از گاز اشک‌آور و باتوم استفاده کردند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, سودان, کارگری

احضار گلرخ ایرایی و آتنا دائمی به دادسرای اوین

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولان زندان اوین امروز ۲۶ دی‌ماه اعلام کردند که گلرخ ایرایی به شعبه ۴ و ۵ دادسرای اوین و آتنا دائمی به شعبه ۴ دادسرای اوین احضار گشته‌اند؛ این زندانیان سیاسی اعلام داشتند که به دلیل عدم دریافت احضاریه کتبی و مشخص نبودن دلیل این احضار، از حضور در دادگاه خودداری می‌کنند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, زنان