کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

اتحادیه اروپا: اروپا و چین باید به تعامل ادامه دهند

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای به وانگ یی، همتای چینی خود در یک تماس تصویری اعلام کرد که اتحادیه اروپا و چین علیرغم اختلاف نظرها باید به تعامل با یکدیگر در زمینه‌های مختلف را ادامه دهند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا اعلام کرده که نماینده عالی این اتحادیه خاطرنشان کرده در حالی که اختلاف نظرات همچنان تداوم دارد اما این اتحادیه و چین باید در زمینه‌های مهم مختلفی به تعامل با یکدیگر ادامه دهند.

 

این اتحادیه همچنین اعلام کرد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا بر ویژگی فراگیر و همکاری استراتژی منطقه هند-آرام تاکید کرده است.

 

بر اساس بیانیه منتشر شده در وبسایت وزارت خارجه چین، وانگ یی، وزیر خارجه چین نیز گفت که هر دو طرف باید تعامل خود با یکدیگر را افزایش بدهند تا اعتماد سیاسی و اختلاف نظرات پیش آمده را مدیریت کنند.

 

اتحادیه اروپا در قبال چین که یکی از شرکای مهم بازرگانی اتحادیه به حساب می‌آید، موضع ملایم‌تری را نسبت به آمریکا نشان می‌دهد که همراه با انگلیس و استرالیا قرارداد جدیدی (آکوس) منعقد کرده است که به نظر می‌رسد برای مقابله با قاطعیت روز افزون چین در اقیانوس آرام طراحی شده است.

 

اما منتقدان می‌گویند که این توافق، تلاش‌های گسترده جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای کنار هم آوردن متحدان از جمله فرانسه را بی اثر می‌کند.

 

بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا هم‌چنین از توافق مشترک بایدن و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه جهت بازسازی اعتماد پس از اختلاف نظر پیرامون مسئله زیردریایی‌ها استقبال کرد.

فرمانده نیروی هوایی آمریکا: تمرکز ویژه‌ای روی توانایی‌های چین در پاسیفیک است

فرمانده نیروی هوایی آمریکا تاکید کرد که نیروهایش به شدت روی رشد چالش و قاطعیت قدرت هوایی نظامی چین در غرب اقیانوس آرام و به سمت ژاپن و تایوان متمرکز هستند.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا

روسیه اظهارات وزیرمشاور امور اروپایی فرانسه را احیای تبعیض نئونازیسم در اروپا نامید

وزارت امور خارجه روسیه از رفتار تبعیض آمیز دولت فرانسه در اعمال محدودیت برای اعضای هیات روسی برای تردد در مقر پارلمان اروپا در استراسبورگ انتقاد کرد. فرانسه واکسن اسپوتنیک وی را برای ایمنی در برابر ویروس کرونا کافی نمی‌داند و برای تردد هیات روسی محدودیت قایل شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, انگلستان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژئوپلیتیک, فرانسه, نئونازیسم

هشدار لوکاشنکو به نیروهای ناتو در اوکراین

رئیس‌جمهوری بلاروس هشدار داد که این کشور با همراهی روسیه ممکن است با هدف پاسخ به رزمایش نظامی با حضور نیروهای ناتو در اوکراین اقداماتی انجام دهد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, اوکراین, بالکان, بلاروس, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا

انتقاد لاوروف از قصد آمریکا برای تحویل زیردریایی‌های اتمی به استرالیا

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل از پیمان امنیتی آمریکا، انگلیس و استرالیا و قصد واشنگتن برای تحویل زیردریایی های اتمی به استرالیا در چارچوب این پیمان انتقاد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, استرالیا, المان, امریکا, انگلستان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, فرانسه, ناتو