خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

ابراز تاسف سئول از لغو سفر پامپئو به کره شمالی

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیانیه وزارت خارجه کره‌جنوبی ساعاتی پس از آن منتشر شد که رئیس‌جمهوری آمریکا سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به کره‌شمالی را بابت آنچه فقدان پیشرفت در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای دانست، به تعویق انداخت. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت مذاکرات هسته‌ای با کره‌شمالی با عدم حمایت از جانب چین به مانع خورده است. این متحد اصلی کره‌شمالی با ایالات متحده دعوای تجاری دارد.

 

وزارت خارجه سئول با بیان اینکه لغو سفر پامپئو “عقب‌گرد” است، تاکید کرد مهمترین مساله برای این متحدان پیگیری “روند مناسب” خلع سلاح هسته‌ای است. کره‌جنوبی انتظار دارد تا چین به ایفای “نقش سازنده” در تلاش‌های بین‌المللی برای حل این بحران هسته‌ای ادامه دهد.

 

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد، پکن هنوز هم می‌گوید به اجرای کامل تحریم‌ها علیه کره‌شمالی متعهد است.

 

در این بیانیه آمده است: مهمترین مساله حفظ یک دیدگاه بلندمدت و همزمان حفظ پیشرفت گفت‌وگوها و تمرکز روی تلاش‌های دیپلماتیک با هدف اجرای صادقانه توافق‌هایی است که حاصل نشست کره‌جنوبی و کره‌شمالی و نیز کره‌شمالی و ایالات متحده است.

 

وزارت خارجه کره‌جنوبی تاکید کرد: گرچه تعلیق این سفر به کره‌شمالی را مایه تاسف می‌دانیم، معتقدیم که گفت‌وگوی کره‌شمالی و آمریکا مهم است و این شامل سفر وزیر امور خارجه آمریکا به کره‌شمالی برای کمک به پیشرفت قابل ملاحظه در انحلال کامل هسته‌ای و ایجاد یک رژیم صلح دائمی در شبه جزیره کره می‌شود.

 

کره جنوبی تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را نقض می‌کند

 

آمار گمرکی کره جنوبی نشان می‌دهند که سئول یک میلیارد وون معادل ۸۹۳ میلیون دلار مواد تحریم‌شده را به کره شمالی ارسال کرده است. این مساله نگرانی‌هایی را درباره احتمال متشنج شدن روابط این کشور با آمریکا برانگیخته است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، کره جنوبی در تلاش است تا همکاری‌های خود را با کره شمالی افزایش دهد و این در حالی است که آمریکا در راستای هدف خلع سلاح هسته‌ای از شبه جزیره کره، همچنان پیونگ‌یانگ را تحت فشار قرار داده و خواستار ادامه تحریم‌ها علیه کره شمالی شده است.

 

بر اساس داده‌های گمرک که از سوی چیونگ یانگ سئونگ، قانونگذار اپوزیسیون کره جنوبی منتشر شده، سئول در ماه‌های ژوئن و ژوئیه، حدود ۱۱۳ تن مواد و تجهیزات را شامل فولاد، مس، نیکل و آب‌گرمکن، به کره شمالی ارسال کرده است.

 

دفتر چئونگ اعلام کرد، طبق قطعنامه ۲۳۹۷ شورای امنیت، مواد و تجهیزاتی که در این داده‌ها به آن‌ها اشاره شده شامل ممنوعیت‌های صاردات به کره شمالی می‌شوند.

 

یکی از مقامات وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز گفت، این مواد و تجهیزات به یک دفتر رابط که از جانب سئول و برای بهبود روابط با پیونگ‌یانگ در حال ساخت در مرز با کره شمالی است، ارسال می‌شود.

 

وی تاکید کرد: این اقدام سود اقتصادی‌ای برای کره شمالی ندارد و می‌توان نتیجه گرفت که در تضاد با تحریم‌ها نیست.

 

مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی به حفظ پیشرفت‌های دیپلماتیک با کره شمالی متعهد شده است.

 

شین بئوم چول، پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات سیاسی شهر آسان اظهار کرد، نقض این تحریم‌ها به علاوه اقدامات کره جنوبی برای گسترش روابط با کره شمالی می‌تواند شکاف‌ با آمریکا درباره چگونگی مدیریت مساله کره شمالی را تشدید کند.

 

شین افزود: اگر به همین روند ادامه دهیم، فاصله اختلاف ‌نظرهایمان (با آمریکا) افزایش یافته و می‌تواند به مساله جدی‌تری تبدیل شود.

ایسنا

فایننشال تایمز: آمریکا نظاره گر برتری چین در حوزه فناوری است

روزنامه فایننشال تایمز نوشت که واشنگتن نمی تواند از پیشروی چین به سوی برتری جهانی در حوزه فناوری جلوگیری کند و پیشینه این ابرقدرت آسیایی نشانگر توانایی آن برای مدرن سازی و سازگاری با شرایط است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

روسیه همکاری نظامی خود با سوریه و الجزایر را افزایش می‌دهد

شرکت تسلیحات سازی دولتی روسیه(Rostec) اعلام کرد که این کشور همکاری نظامی خود با سوریه و الجزایر را افزایش خواهد داد.

ادامه

الجزایر, امریکای لاتین, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, خبر, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شمال افریقا, هندوستان, ویتنام