انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات حمایتی از فلسطین در پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، برندی سندرز سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نه آقای نتانیاهو. اگر به این نکته اشاره کنیم که در مدت کمی بیش از ۶ ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته ... انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, زنان, فلسطین, کودکان

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که اسرائیل با وجود اطلاع‌رسانی درباره سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه، به عمد آنها را هدف قرار می‌دهد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا از الجزیره، تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه حتی پس ... نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

ادامه

آمریکا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جهان, حقوق بشر, غرب, فلسطین, کانادا, گزارش, لهستان

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

آمریکا خواهان آزادی معترضان زندانی در ایران شد

به گزارش “کمپین حقوق بشر در ایران” تا کنون سه بازداشتی اعتراض‌های اخیر در زندان جان باخته‌اند.

 

دولت آمریکا گزارش‌های منتشر شده درباره بازداشت گسترده معترضان در ایران را نگران‌کننده خوانده و خواستار “آزادی فوری” آنها شده است.

 

سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید می‌گوید نگران‌کننده‌تر گزارش‌هایی است که مطابق آنها معترضان ایرانی در زندان “شکنجه یا کشته” شده‌اند.

 

روز گذشته اکثریت اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به قطعنامه پیشنهادی دو عضو جمهوری‌خواه رأی موافق دادند و از حرکت‌های اعتراضی در ایران حمایت کردند.

 

در این قطعنامه سرکوب تظاهرکنندگان ایرانی محکوم و تاکید شده که ایالات متحده آمریکا از ایرانیانی که خواهان صلح، آزادی و زندگی بهتر هستند پشتیبانی می‌کند.

 

تظاهرات اعتراضی در ایران هفتم دی ماه از مشهد و برخی دیگر از شهرهای استان خراسان رضوی آغاز و در فاصله کوتاهی به بیش از صد شهر کشیده شد.

 

ابهام درباره تعداد بازداشت‌شدگان

 

منابع رسمی تا کنون از تعداد بازداشت‌شدگان حوادث اخیر آمار دقیقی منتشر نکرده‌اند. محمود صادقی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی می‌گوید شمار بازداشت شدگان به ۳۷۰۰ نفر می‌رسد.

 

در روزهای گذشته از شدت حرکت‌های اعتراضی کاسته شده اما همچنان در شبکه‌های اجتماعی ویدئوها و تصویرهایی منتشر می‌شود که ظاهرا از ادامه تظاهرات پراکنده و ناارامی در برخی شهرهای ایران حکایت دارد.

 

خبرگزاری ایلنا به تازگی گزارش داد که ده‌ها نفر به اتهام “فعالیت‌های تروریستی” بازداشت شده‌اند. حکومت ایران ادعا می‌کند که اغلب معترضان بازداشت‌شده آزاد شده‌اند و بسیاری از کسانی که هنوز در زندان به سر می‌برند با “دشمنان خارجی و گروه‌های تروریستی” در ارتباط بوده‌اند.

 

دو سازمان عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر روز سه‌شنبه (۹ ژانویه/ ۱۹ دی) با انتشار بیانیه‌هایی”نگرانی عمیق” خود از وضعیت بازداشت‌شدگان روزهای اخیر در ایران و مرگ مشکوک برخی از آنها را اعلام کرده‌اند.

 

کمپین حقوق بشر در ایران می‌گوید تا کنون دست‌کم سه نفر از بازداشت‌شدگان در زندان جان باخته‌اند. این کمپین نسبت به تکرار حوادث مشابه در سال ۸۸ و شکنجه و ضرب و شتم بازداشت‌شدگان هشدار داده است.

صدای آلمان

حضور میرحسین موسوی در بیمارستان قلب تهران و چکاپ پزشکی

میرحسین موسوی صبح دیروز با حضور در بیمارستان قلب تهران همراه با تدابیر امنیتی زندانبانان کوچه اختر، تحت معاینه پزشکان قرار گرفت. زهرا رهنورد تنها زن محصور هم امروز میرحسین موسوی را در بیمارستان همراهی کرده است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر

مادران پارک لاله: آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی را خواهانیم!

سرکوب و به قتل رساندن حداقل ۲۳ نفر از مردم بیدفاع و بازداشت بیش و کم نزدیک به ۲۰۰۰ نفر از معترضان و پادگانی کردن بسیاری از شهرها و روستاها در روزهای اخیر، نشان از ترس و زبونی حکومتی دارد که در برابر اراده قوی مردمی که جان شان به لب رسیده، ناتوان است.

ادامه

ایران, بیانیه, حقوق بشر, خبر, زنان

کارگران کجا زندگی می‌کنند؟/ سقف‌هایی که با هر لرزشی فرو می‌ریزند

اصل ۴۳ قانون اساسی، تامین نیازهای اولیه و ضروریِ مردم مانند مسکن و آموزش را برعهده دولت گذاشته؛ نه تنها دولت در دهه‌های گذشته هیچ اقدام مناسبی در این مورد انجام نداده؛ بلکه تورم و گرانی و تراکم‌فروشی هم مزید بر علت شده؛ به هرحال در شرایط فعلی و با وجود دستمزدهای چند برابر زیر ... کارگران کجا زندگی می‌کنند؟/ سقف‌هایی که با هر لرزشی فرو می‌ریزند

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری, گزارش

جان باختن وحید حیدری در بازداشتگاه اراک: «گرفتند و زدند و کشتند و حالا آبرویش را می‌برند»

خانواده و بستگان وحید حیدری، جوان معترض اراکی که دهم دی ماه ۱۳۹۶بازداشت و روز شنبه، ۱۶ دی ماه جنازه اش به خاک سپرده شد در مصاحبه با کمپین حقوق بشر در ایران گفتند که ادعاهای مربوط به اعتیاد و یا همراه داشتن مواد مخدر واقعیت ندارد.   وحید حیدری، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات ... جان باختن وحید حیدری در بازداشتگاه اراک: «گرفتند و زدند و کشتند و حالا آبرویش را می‌برند»

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, یادنامه