الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

آلمان پیشنهاد ضدایرانی آمریکا را رد کرد

وزیر خارجه آلمان با اشاره به اینکه کاهش تنش و تلاش های دیپلماتیک برای برلین اولویت دارد، تاکید کرد که کشورش پیشنهاد آمریکا برای تشکیل ائتلاف در خلیج فارس را رد کرده است.

 

خبرگزاری اسپوتنیک عصر سه شنبه گزارش داد که وزارت خارجه آلمان به این خبرگزاری اعلام کرده که برلین پیشنهاد آمریکا برای پیوستن به ائتلاف در خلیج فارس را به صورت جدی بررسی نمی کند.

 

سفارت آمریکا در برلین پیشتر گفته بود که واشنگتن به صورت رسمی از آلمان، انگلیس و فرانسه درخواست کرده که به ائتلافی در خلیج فارس برای حفاظت از کشتیرانی در این منطقه و در تنگه هرمز بپیوندند.

 

وزارت خارجه آلمان در پاسخ به اسپوتنیک برای توضیح در این باره، در بیانیه ای گفت: ایالات متحده اخیرا طرح خود برای راه اندازی یک ماموریت نظارت در خلیج فارس را به تعدادی از متحدان خود از جمله آلمان ارائه داد و خواستار مشارکت آنان شد.

 

این بیانیه افزود: دولت [آلمان] این طرح را ملاحظه کرد اما هیچ تعهدی نداد. وزیر خارجه [هایکو] ماس بارها تاکید کرده است که از نظر ما کاهش تنش ها و تلاش های دیپلماتیک باید در اولویت قرار گیرد.

 

این بیانیه همچنین با اشاره به مشورت های صورت گرفته میان آلمان، انگلیس و فرانسه در این باره، تاکید کرد که از نظر برلین شرکت در آنچه «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران خوانده می شود، منتفی است.

 

آمریکا مدعی است این ائتلاف می تواند با اقدامات ایران در خطر آفرینی برای کشتی ها و نفتکش های عبوری از این شاهراه آبی، مقابله کند.

 

این در حالی است که اظهارنظرهای مختلف نهادهای دولت آلمان در روزهای اخیر از وجود شکاف عمیق بین دفتر صدراعظم و وزارت خارجه این کشور حکایت دارد.

 

در حالی که سخنگوی دولت، وزیر دفاع و برخی دیگر از مقامات حزب دموکرات مسیحی احتمال مشارکت آلمان در این طرح را بعید ندانسته اند، وزارت خارجه اجرای این پیشنهاد را به اما و اگرهایی مشروط کرده است.

 

در این ارتباط «هایکو ماس» از حزب سوسیال دموکرات تاکید کرده است که برلین نمی خواهد در راستای سیاست «فشار حداکثری» دولت آمریکا علیه ایران حرکت کند.

 

برخی سیاستمداران آلمانی نیز در واکنش به بالاگرفتن بحث ها در بین هم قطاران خود، هرگونه تصمیم گیری در این خصوص را به تصمیم پارلمان منوط می کنند؛ «تورستن فرای» رئیس فراکسیون دموکرات مسیحی در بوندستاگ می گوید در مورد ماموریت خارجی نظامیان آلمانی، پارلمان تصمیم گیرنده نهایی خواهد بود.

 

سخنگوی وزارت خارجه ایران پیش تر درباره موضوع پیوستن آلمان به یک ائتلاف بین‌المللی نظامی درخلیج فارس گفته بود : توصیه نمی‌کنیم کشورهای فرامنطقه‌ای به این ائتلاف‌ها بپیوندند، ائتلاف‌هایی که مبنای درستی ندارد و براساس توهم است. ایران خود را موظف به حفظ امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز می‌داند. راضی به آمدن کشورهای فرامنطقه‌ای برای تامین امنیت تنگه هرمز نیستیم زیرا این منطقه امنیت دارد.

ایرنا

انتقاد مسکو از تحریم‌های غیرقانونی و «فراسرزمینی» آمریکا

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه دیگر کشورها را «غیرقانونی» خوانده است.

ادامه

اتریش, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه

ادامهٔ روند انقلاب برای طرد دیکتاتوری اسلامی- نظامی در سودان

تحولات سیاسی در سودان با سرعت در جریان است و گفتگوها به‌منظور توافق بر سر ترکیب دولت گذار بین “ائتلاف آزادی و تغییر” و سران “شورای نظامی گذار” (که پس از برکناری عمرالبشیر، رئیس‌جمهور دیکتاتور رژِیم، در نیمه دوم فروردین‌ماه ۹۸ قدرت حکومتی را در ‌دست دارد) به مرحله‌های حساسی رسیده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امارات, امریکا, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, سودان, شمال افریقا, عربستان سعودی

رایزنی اروپایی‌ها با آمریکا درباره معافیت‌های تحریمی اراک و فردو

منابع مطلع به «المانیتور» گفته‌اند دیپلمات‌های اروپایی اخیرا برای بحث در مورد معافیت‌های تحریمی دو پروژه رآکتور اراک و سایت «فردو»، با مقام‌های آمریکایی دیدار کرده‌اند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فرانسه

تسلط ارتش سوریه بر روستاهای تل الملح و الجبین در شمال حماه

پس از حملات سنگین هوایی، موشکی و توپخانه‌ای ارتش سوریه به مواضع گروه‌های تروریستی در شمال استان حماه، نیروهای ارتش سوریه تسلط دو روستای “تل الملح” و “الجبین” را به دست گرفتند.

ادامه

تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه