سخنگوی ارتش یمن: ۳ ناوشکن آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در راهپیمایی حمایت از غزه و لبنان که به طور هم‌زمان در چند شهر یمن برگزار شد، اعلام کرد طی یک عملیات نظامی گسترده در دریای سرخ، ۳ ناوشکن آمریکایی را هدف قرار داده‌اند. به گزارش ایسنا، یحیی سریع امروز جمعه اعلام کرد، در جریان عملیات نظامی کیفی، ۳ ناوشکن جنگی ... سخنگوی ارتش یمن: ۳ ناوشکن آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, یمن

اسلوونی: کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزیر خارجه اسلوونی بامداد پنجشنبه ضمن تاکید بر لزوم برقراری آتش‌بس در نوار غزه، از دولت‌های دیگر خواست که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «تانیا فایون» وزیر امور خارجه اسلوونی بامداد پنجشنبه گفت: «قبل از هر چیز، ما به آتش‌بس در غزه و پایان‌دادن به خشونت ... اسلوونی: کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم

ادامه

اسلوونی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین

وزیر خارجه چین: تحریف حقوق بشر توسط آمریکا و استانداردهای دوگانه بر جهانیان آشکار شد

وانگ یی، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و وزیر خارجه چین هنگام دیدار با کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و وزرای خارجه چند کشور در نیویورک گفت: روز سه‌شنبه ۲۴ سپتامبر، در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، تعداد کمی از کشورها مانند ایالات متحده از مسائل مربوط به ... وزیر خارجه چین: تحریف حقوق بشر توسط آمریکا و استانداردهای دوگانه بر جهانیان آشکار شد

ادامه

آمریکا, بیانیه, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سوئیس, شرق آسیا, فلسطین

هاآرتص: اسرائیل «تروریسم دولتی» را از غزه و کرانه باختری به لبنان منتقل کرده است

یک نویسنده اسرائیلی گفت کابینه نتانیاهو، «تروریسم دولتی» را از غزه و کرانه باختری به لبنان منتقل کرده است. به گزارش ایسنا، «ب- مایکل» نویسنده اسرائیلی در مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص درباره تفاوت بین انفجار ۵۰۰۰ بمب در ۵۰۰۰ خانه در لبنان (انفجار اخیر پیجرها) و کار گذاشتن بمب در اتوبوس یا انداختن بمب‌های خوشه‌ای ... هاآرتص: اسرائیل «تروریسم دولتی» را از غزه و کرانه باختری به لبنان منتقل کرده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, تروریسم, جهان, خاورمیانه, فلسطین, لبنان

هشدار سران آمریکای لاتین نسبت به جنگ در خاورمیانه از تریبون سازمان ملل

سران کلمبیا، برزیل و شیلی نسبت به بی‌توجهی جهان به جنایت‌های اسرائیل در این منطقه هشدار دادند. هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اظهارنظر‌های سران آمریکای لاتین در مورد جنگ در خاورمیانه کلید خورد و سران کلمبیا، برزیل و شیلی نسبت به بی‌توجهی جهان به جنایت‌های اسرائیل در این منطقه هشدار دادند. ... هشدار سران آمریکای لاتین نسبت به جنگ در خاورمیانه از تریبون سازمان ملل

ادامه

آپارتاید, اسراییل, اشغالگری, برزیل, تحلیل, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, شیلی, صهیونیسم, فلسطین, کلمبیا

آسوشیتدپرس: ۴ نسل از خانواده‌های فلسطینی در جنگ غزه نابود شدند

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با انجام تحقیقاتی در رابطه با حملات ویرانگر اسرائیل گزارش داد، در برخی خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه چهار نسل به‌طور کامل از بین رفته‌اند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» براساس تحقیقات انجام شده درخصوص نسل‌کشی فلسطینیان توسط اسرائیل گزارش داد که برخی خانواده‌ها در نوار غزه به‌طور کامل نابود شده و در برخی موارد چهار نسل در یک خانواده از بین رفته‌اند.

براساس تحقیقات صورت گرفته توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، در تعدادی از خانواده‌ها در نوار غزه تقریبا کسی برای ثبت آمار قربانیان باقی نمانده است و هزاران نفر نمی‌توانند تمامی قربانیان را شناسایی کنند زیرا بسیاری از اجساد هنوز زیر آوار هستند.

طبق این گزارش، در بازه زمانی میان هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا ۲۴ دسامبر گذشته، بیش از ۵۰۰ نفر در حملات صهیونیست‌ها در نوار غزه شهید شدند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که اسرائیل حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه شمار شهدای جنگ تا این لحظه به ۳۷ هزار و ۳۴۷ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۵ هزار و ۳۷۲ نفر رسیده است. بیش از ۷۰ درصد شهدای جنگ زن و کودک هستند. هنوز بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مفقود و زیر آوار هستند.

۱۰ حمله تحلیل شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، عمدتا به ساختمان‌های مسکونی، خانه‌ها و پناهگاه‌هایی که والدین، فرزندان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برای ایمنی در کنار هم جمع شده بودند، اصابت کرد. در هیچ موردی یک هدف نظامی آشکار یا هشدار مستقیم به کسانی که در داخل بودند، وجود نداشت. یک خانواده، در مجموع حداقل ۲۷۰ عضو خود را از دست داده است.

براساس این گزارش، یک سری حملات در یک اردوگاه آوارگان فلسطینی در ماه دسامبر جان ۱۰۶ نفر از حداقل چهار خانواده را گرفت. بعد از حمله ۲۴ دسامبر، اسرائیل برای اولین باری اذعان کرد که حمله‌اش به اهداف مورد نظر به اشتباه صورت گرفته بود. این نوع حملات و این نوع توجیهات، چندین مرتبه پس از آن هم تکرار شد.

آمریکا و اسرائیل، جهان عرب را از دست می‌دهند؟

نشریه «فارین اِفرز» در گزارشی «هفتم اکتبر ۲۰۲۳» را نقطه عطفی خواند که مسیر عادی‌سازی کشورهای عربی با اسرائیل به شدت تحت‌الشعاع قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه فارین افرز در گزارشی تحت عنوان «آمریکا و اسرائیل جهان عرب را از دست می‌دهند»، عملیات «طوفان الاقصی» حماس در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ را نقطه عطفی ... آمریکا و اسرائیل، جهان عرب را از دست می‌دهند؟

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, ایران, بحرین, جهان, چین, خاورمیانه, سودان, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مراکش

نتانیاهو کابینه جنگی را منحل کرد

رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که نخست وزیر این رژیم وزرای کابینه جنگی خود را در جریان انحلال این کابینه قرار داده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، شبکه «کان» رژیم اسرائیل امروز دوشنبه نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به وزیران کابینه جنگی خود اطلاع داده است که کابینه جنگی را منحل کرده ... نتانیاهو کابینه جنگی را منحل کرد

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

نشست هیئت‌های نظامی سوریه و ترکیه در پایگاه هوایی «حمیمیم»

منابع آگاه از نشست هیئت‌های نظامی سوریه و ترکیه در پایگاه هوایی حمیمیم خبر دادند. به گزارش ایلنا، روزنامه آیدینیلیک به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دو هیئت نظامی سوری و ترکیه با میانجیگری روسیه در پایگاه هوایی «حمیمیم » مذاکراتی را انجام دادند و قرار است نشست بعدی در بغداد برگزار شود. ... نشست هیئت‌های نظامی سوریه و ترکیه در پایگاه هوایی «حمیمیم»

ادامه

امنیتی, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق

هلاکت ۱۱ نظامی اسرائیل طی روز «شنبه سیاه» در نوار غزه

ارتش اسرائیل امروز یکشنبه، از هلاکت ۲ افسر دیگر خود در جریان نبرد با رزمندگان مقاومت در نوار غزه پس از «شنبه سیاه» اشغالگران خبر داد. به گزارش ایسنا، «دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل در این باره اعلام کرد که «ایتان کوبلوویچ» ۲۸ ساله اهل بیت‌المقدس و «الون وایس» ۴۹ ساله اهل شهرک «پساگوت» در ... هلاکت ۱۱ نظامی اسرائیل طی روز «شنبه سیاه» در نوار غزه

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین