رییس گروه بررسی صحنه جرم پزشکی قانونی کشور از جان باختن ۲۱۱۵ نفر به دلیل حوادث محیط‌های کاری در سال گذشته خبر داد

«علی ضیایی» رییس گروه بررسی صحنه جرم سازمان پزشکی قانونی کشور درباره آمار متوفیان ناشی از حوادث محیط‌های کاری در سال ۱۴۰۲ گفت: در مجموع در سال ۱۴۰۲ در حوادث ناشی از کار، ۲۱۱۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک هزار و ... رییس گروه بررسی صحنه جرم پزشکی قانونی کشور از جان باختن ۲۱۱۵ نفر به دلیل حوادث محیط‌های کاری در سال گذشته خبر داد

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا با اشاره به اینکه برای یافتن جنبش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی، مشابه آنچه اکنون در این کشور شاهد هستیم، «باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم» تصریح کرد: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ... پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسپانیا, اسراییل, انگلیس, حقوق بشر, غرب, فرانسه, فلسطین, مقاله, ویتنام

ده‌ها نهاد خواستار توقف صادرات تسلیحات آلمان به اسرائیل شدند

۳۷ سازمان مردم‌نهاد از دولت آلمان خواستند فورا صادرات سلاح به اسرائیل را متوقف کرده و اقدامات دیپلماتیک قوی‌تری برای برقراری آتش‌بس در غزه انجام دهد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این سازمان‌ها پنجشنبه در نامه‌ای به اولاف شولتس صدراعظم آلمان درخواست کردند که دولت برلین به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد ... ده‌ها نهاد خواستار توقف صادرات تسلیحات آلمان به اسرائیل شدند

ادامه

آلمان, اروپای مرکزی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

آرش صادقی؛ خون‌ریزی روده و تنگی نفس پس از شش روز اعتصاب غذا و عدم واکنش مسئولین

آرش صادقی، زندانی سیاسی، پس از شش روز اعتصاب غذا با خون‌ریزی روده، و تنگی نفس ناشی از عفونت ریه مواجه شده و در وضعیت هشداردهنده ای به سر می‌برد.

 

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آرش صادقی که از ششم بهمن‌ماه در اعتراض به انتقال همسرش گلرخ ایرایی دست به اعتصاب زده، طی روزهای اخیر به خون‌ریزی روده و تنگی نفس دچار شده است اما مسئولان اقدامی برای بهبود وضعیت وی نکرده‌اند.

 

آرش صادقی در سال گذشته نیز برای مدت ۷۲ روز در اعتصاب غذا به سر برد؛ عدم معالجه و خودداری مسئولان از بستری کردن وی در بیمارستان باعث پیشرفت بیماری‌های حاد و مزمن در وی گشت و اکنون با اعتصاب غذای مجدد خطر مرگ این زندانی سیاسی را تهدید می‌کند.

 

آریتمی قلب، از دست رفتن بیش از نیمی از کارایی کلیه راست و نیمی از کلیه چپ، مشکلات ریوی، مشکلات کبد و روده و معده از جمله بیماری های است که آرش صادقی طی یک سال گذشته به آنان دچار شده و اقدامی از سوی مسئولان برای درمان این بیماری ها نشده است.

 

از سویی دیگر؛ ضعف سیستم گرمایشی در سالن زندانیان سیاسی رجایی شهر نیز موجب بروز بیماری‌های مزمن در برخی از زندانیان شده؛ همچنین وضعیت بهداشت غذایی در زندان رجایی شهر کرج اسفناک توصیف شده است و بسیاری از زندانیان به دلیل غذای نامناسب زندان به بیماری‌های گوارشی دچار شده‌اند.

 

گلرخ ایرایی به همراه آتنا دائمی، چهارم بهمن‌ماه، برای بازجویی به بند دوالف سپاه اوین منتقل و به دلیل خودداری پاسخگویی به بازجویی همراه با ضرب و شتم به زندان قرچک ورامین تبعید شد.

 

گفته می‌شود که در بند دو-الف پنج مرد با اسلحه آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

 

آرش صادقی ۲۶ مهرماه پس از یک سال و چهار ماه نگهداری در زندان اوین در پی یورش نیروهای امنیتی به ۳۵۰، به زندان رجایی شهر تبعید شد.

 

این زندانی سیاسی آبان ماه سال گذشته نیز در اعتراض به نقض مکرر قانون در روندپرونده خود و گلرخ ایرایی و همچنین بازداشت همسرش دست به اعتصاب غذا زد.

 

مقامات قضایی، پس از ۷۲ روز اعتصاب غذای آرش صادقی و فشارهای بین‌المللی اعلام کردند که همسرش، گلرخ ایرایی، آزاد و خود او برای درمان به بیمارستان منتقل خواهد شد؛ بااین‌حال، علاوه بر عملی نشدن وعده درمان این زندانی سیاسی، همسر وی پس از ۱۹ روز آزادی موقت از سوی مأموران سپاه ثارالله مجدداً بازداشت شد.

 

آرش صادقی نزدیک به یک سال است که از رسیدگی درمانی محروم مانده و مقامات امنیتی از بستری شدن وی در بیمارستان خودداری می کنند؛ این اقدامات مسئولین و ضابطین سپاه در حالی صورت گرفته است که به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذای طولانی‌مدت، خطر مرگ این زندانی سیاسی را تهدید می‌کند.

 

آرش صادقی، فعال سیاسی و دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی به همراه همسرش گلرخ ابراهیمی در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ توسط قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه بازداشت و یکم دی‌ماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل گروه غیرقانونی» و همسرش به اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به ترتیب به پانزده سال حبس و شش سال حبس محکوم شدند. حکم آرش صادقی با احتساب چهار سال حبس در پرونده قبلی به ۱۹ حبس افزایش پیدا کرد و در خرداد ۹۵ اجرا گشت.

 

گلرخ ایرایی، متولد ۱۳۵۹ نخستین بار در تاریخ ۱۵ شهریورماه به همراه آرش صادقی، همسرش بازداشت و به دو اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام محکوم به شش سال حبس شده است. طبق گفته آرش صادقی، در روز دادگاه گلرخ ایرایی در بیمارستان بستری بوده و مدارک پزشکی او را وکیلش، خانم زهرا مینویی، به دادگاه تحویل می‌دهد اما قاضی صلواتی بدون توجه به عدم حضور او و شنیدن دفاعیاتش حکم شش سال حبس را برای او غیابی صادر کرد و دادگاه تجدیدنظر هم این حکم را عیناً تائید کرد.

 

پیش‌تر خانم ایرایی خواستار بازبینی حکم خود و همسرش شده بود، در خصوص اتهامات خود که مبنای صدور شش سال حکم زندان بوده است گفت:‌ «وقتی برای تفتیش به خانه ما رفتند یکسری سررسید حاوی دست‌نوشته‌های من بود که از خانه ما بردند. یکسری داستان و شعر بود که هیچ کجا انتشار نداده بودم نه در فضای مجازی و نه در هیچ محفلی خوانده‌نشده بود. برمبنای این دست‌نوشته‌ها و همچنین یکسری از پست‌های فیس‌بوکی‌ام که در حمایت از شاهین نجفی بوده به من اتهام توهین به مقدسات زدند و ۵ سال حکم دادند. یک سال هم بابت تبلیغ علیه نظام که به ارتباط با خانواده‌های کشته‌شدگان و خانواده‌های زندانیان استناد کردند. حتی تماس‌های تلفنی هم برایشان خیلی مهم بود. یکسری عکس و ویدئو از خودم داشتم از تجمعات ۸۸ که هیچ کجا منتشرنشده بود و من حتی در فیس‌بوک خودم هم نگذاشته بودم اما استناد کردند به مجموع این‌ها و به من اتهام تبلیغ علیه نظام و حکم یک سال دادند. در دادگاه تجدیدنظر، آقای رئیسیان، وکیل ما از سایت رسمی آقای خامنه‌ای استفتای ایشان را پرینت گرفته بودند و ارائه دادند که آقای خامنه‌ای گفته بوده اگر اهانتی به مقدسات در فضای شخصی و در خفا اتفاق بیفتد و عمومی نباشد به حالت مجرمیت نمی‌تواند دربیاید و ازلحاظ قانونی اهانت تلقی نمی‌شود. اما باوجوداینکه وکیل من برگه را روی پرونده من گذاشتند اما بازهم اشد مجازات را برای اهانت به مقدسات به من دادند و حکم عیناً در دادگاه تجدیدنظر تائید شد.»

نیکی‌هیلی از ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل دفاع کرد

به گزارش رویترز، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که ۲۰۶ شرکتی را که به فعالیت‌های تجاری مرتبط با شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری اشتغال دارند، شناسایی کرده است و از این شرکت‌ها خواست تا از هرگونه همدستی در نقضِ «فراگیر» [حقوق] مردم فلسطین بپرهیزند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

آلمان اعدام علی کاظمی را محکوم کرد

مسئول حقوق بشر دولت آلمان اعدام علی کاظمی را “غیرقابل قبول” و ناقض معاهده‌های بین‌المللی خواند. بربل کوفلر همچنین خواستار توقف حکم اعدام جوان دیگری به نام حمید احمدی در ایران شد. او گفت: « سیاست اعدام بایستی متوقف شود».   بربل کوفلر، مسئول حقوق بشر دولت آلمان، روز چهارشنبه (۳۱ ژانویه/ ۱۱ بهمن) اعدام ... آلمان اعدام علی کاظمی را محکوم کرد

ادامه

ایران, جهان, حقوق بشر, خبر

سومین روز از تجمع کارگرانِ شرکت واحد در اعتراض به پروژه‌های نیمه‌تمامِ مسکونی

جمعی از کارگرانِ عضو تعاونی مسکن شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای پیگیری مطالبات خود، مقابل ساختمان شهرداری تهران تجمع کردند.   تجمع‌کنندگان از اعضای پروژه‌های نیمه تمامِ مسکن سپیدار ۲ و ۳ هستند.   اجتماع امروز، سومین تجمعی اعتراضی در هفته جاری است که از سوی این گروه از کارگران، مقابل ساختمان شهرداری ... سومین روز از تجمع کارگرانِ شرکت واحد در اعتراض به پروژه‌های نیمه‌تمامِ مسکونی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری