آتش‌سوزی‌های یونان در حال رسیدن به پایتخت این کشور هستند + ویدئو

هم‌اکنون آتن، پایتخت یونان غرق در دود غلیظ شده و گفته می‌شود دامنه آتش‌سوزی به زودی به این شهر می‌رسد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، آتش‌سوزی‌های گسترده در یونان ادامه دارد و در حال رسیدن به آتن، پایتخت این کشور است. به دستور مقامات، خانه‌های بسیاری تخلیه شده اند. هم اکنون، آتن غرق در دود غلیظی است که از مناطق اطراف می‌رسد.

 

پیش از این مقامات یونانی دستور تخلیه مناطق شرقی استان آتیک را داده بودند. گفته می‌شود بیشتر آب آتن از این منطقه تأمین می‌شود.

 

کشور‌های حوزه مدیترانه امسال با موج گرمای شدید مواجه شده اند. پیش از این منابع خبری اعلام کرده بودند این اولین بار در طی ۳۰ سال گذشته است که یونان چنین گرمایی را تجربه می‌کند. این موج شدید گرما باعث آتش‌سوزی‌های گسترده و مخرب و همچنین آلودگی هوا شده است.

 

گفتنی است آتش سوزی یونان در حالی است که ترکیه نیز با آتش سوزی گسترده ای روبروست؛ بطوری که ترکیه در تلاش برای مبارزه با آتش سوزی‌های مرگبار بی‌سابقه‌ در این کشور، از اتحادیه اروپا درخواست کمک کرد. آنکارا مکانیسم حفاظت غیرنظامی اتحادیه اروپا را فعال کرد تا از کمیسیون اروپا برای اطفاء حریق درخواست کمک کند. بروکسل نیز در مقابل اعلام کرد برخی از هواپیما‌های اطفای حریق خود را به ترکیه فرستاده است.