واشنگتن پست: آمریکا یک سوم کشورهای جهان را تحریم کرده است

روزنامه آمریکایی تحلیل کرد واشنگتن چنان عنان گسیخته دست به اعمال تحریم علیه رقبا و دشمنان خود در جهان زده که تا کنون یک سوم از کل کشورهای جهان را هدف این تحریم‌ها قرار داده است. به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست آمریکا در تحلیلی نوشت دولت‌های پیاپی در آمریکا از دهه ۱۹۹۰ تا کنون ... واشنگتن پست: آمریکا یک سوم کشورهای جهان را تحریم کرده است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, روسیه, کره شمالی, کوبا, گزارش, نیکاراگوئه

تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

وزرای خارجه چین و روسیه در دیداری درباره تحولات جهانی و خاورمیانه رایزنی و بر همکاری دو کشور برای مقابله با موانع و بحران‌ها تاکید کردند. به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، وانگ یی وزیر خارجه چین پنجشنبه شب پس از دیدار با همتای روس خود سرگئی لاوروف در لائوس گفت که مناسبات چین ... تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

ادامه

آ. سه. آن, آسیا پاسیفیک, بریکس, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, شانگ‌های, شرق آسیا, صلح, فلسطین, لائوس

طوفان با سرعت پایدار۱۹۰ کیلومتر در ساعت کشتی تایوانی را غرق کرد/ تخلیه هزاران نفر از محل سکونت خود

طوفان گائمی (Gaemi) بعد از قربانی کردن دستکم ۲ نفر در تایوان و ناپدید شدن ۹ ملوان در اثر غرق شدن کشتی باری آن‌ها، امروز پنجشنبه، به سمت جنوب چین به حرکت در آمد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت: طوفان گائمی که قوی ترین طوفانی است که در ۸ سال گذشته تایوان را درنوریده، ... طوفان با سرعت پایدار۱۹۰ کیلومتر در ساعت کشتی تایوانی را غرق کرد/ تخلیه هزاران نفر از محل سکونت خود

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, فیلیپین, محیط زیست

موافقت چین و جزایر سلیمان با توسعه مشارکت راهبردی جامع و ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک در عصر جدید

«رمیا مانل» نخست‌وزیر جزایر سلیمان در جریان دیدار اخیر خود از چین در گفت‌وگوی اختصاصی با «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» با تاکید بر پایبندی کشورش از سیاست چین واحد گفت: برقراری روابط رسمی با چین از مهم‌ترین تصمیمات جرایر سلیمان پس از استقلال خود است. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: نخست‌وزیر جزایر سلیمان همچنین ... موافقت چین و جزایر سلیمان با توسعه مشارکت راهبردی جامع و ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک در عصر جدید

ادامه

اقتصادی, جزایر سلیمان, جهان, چین, سیاسی, شرق آسیا, گزارش, مشارکت راهبردی, هندو پاسیفیک

تلگراف: جنگ با چین نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم

درحالی‌که سران ناتو برای اجلاسی در واشنگتن گردهم جمع شده بودند، چین رزمایش‌هایی را با بلاروس، متحد روسیه برگزار کرد، اما اهداف آن چه بود؟ به گزارش ایسنا، همزمان با رزمایش‌های چین در بلاروس، نیروی دریایی چین تمرینات دریایی را در تنگه تایوان انجام داد و اواسط هفته گذشته، روسیه به چین در تمرینات دریایی ... تلگراف: جنگ با چین نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, بالتیک, بلاروس, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شانگ‌های, شرق آسیا, غرب, کره شمالی, گزارش, ناتو

چین حمله صوتی به دیپلمات آمریکایی را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با «رد حمله صوتی به دیپلمات آمریکایی» در یکی از کنسولگری های این کشور در چین اظهار کرد شواهدی مبنی بر حمله صوتی به یک دیپلمات آمریکایی در شهر گوانژو چین پیدا نکردیم.

 

گنگ شوانگ’ امروز پنجشنبه در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی اظهار کرد: هیچ شواهدی از صداهای غیر عادی و فشار ناشی از آسیب مغزی خفیف گزارش شده به یک دیپلمات آمریکایی تا کنون کشف نشده است.

 

سفارت ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه در این مورد یک هشدار سلامتی خطاب به شهروندان آمریکایی مقیم چین صادر کرد اما در عین حال تاکید کرد این موضوع را نمی توان به مشکلات بهداشتی ایجاد شده برای کارمندان آمریکایی در کوبا که اواخر سال ۲۰۱۶ رخ داد، پیوند داد.

 

لو کنگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: چین بر اساس کنوانسیون وین، امنیت سازمان های خارجی و پرسنل کشورهای خارجی از جمله ایالات متحده را تامین کرده است.

 

او گفت: چین یک تحقیق جدی در این مورد انجام داده است و نتیجه اولیه آن را به ایالات متحده منعکس کرده ایم.

 

وی گفت: در حال حاضر هیچ دلیلی یا سرنخی در مورد وضعیتی که ایالات متحده ادعا می کند پیدا نکرده ایم.

 

وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است کارکنان سفارت واشنگتن در شهر جنوبی گوانژو با امواج سوپرسونیک – شبیه آنچه در کوبا روی داده – دچار مشکلاتی در ناحیه مغز شده‌اند. پمپئو وزیر خارجه امریکا روز گذشته در دیدار با ‘ وانگ یی’ وزیر خارجه چین در واشنگتن، خواستار رسیدگی به این رخداد عجیب شده بود.

 

سال گذشته دیپلمات‌های آمریکایی و کانادایی مقیم هاوانا پایتخت کوبا ادعا کردند از حملات صوتی مرموز، آسیب دیده و با مشکلات شنوایی روبرو شده‌اند.

 

در این حملات دیپلمات ها و خانواده های آنها در معرض آسیب های شنوایی قرار گرفتند که برخی مقامات دولت آمریکا شمار آنها را بیش از ۱۰ نفر اعلام کردند.

 

پنج کانادایی نیز در هاوانا تحت تاثیر امواج صوتی با علائمی همچون حالت تهوع، سرگیجه و مشکلات شنوایی مواجه شدند.
ایرنا

کره‌شمالی سایت آزمایش اتمی خود را تخریب کرد

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی گزارش داد،‌ کره شمالی همان طور که وعده داده بود امروز تخریب سایت آزمایش اتمی خود به نام پانگی – ری تکمیل را کرد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, سوریه, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

رییس‌جمهوری آمریکا؛ احتمال دارد دیدارش با رهبر کره‌شمالی در ماه ژوئن برگزار نشود

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید، دیدار ماه آتی او با رهبر کره‌شمالی که قرار بود در سنگاپور برگزار شود، ممکن است به تأخیر بیفتد و ۱۲ ژوئن برگزار نشود.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی