واشنگتن پست: آمریکا یک سوم کشورهای جهان را تحریم کرده است

روزنامه آمریکایی تحلیل کرد واشنگتن چنان عنان گسیخته دست به اعمال تحریم علیه رقبا و دشمنان خود در جهان زده که تا کنون یک سوم از کل کشورهای جهان را هدف این تحریم‌ها قرار داده است. به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست آمریکا در تحلیلی نوشت دولت‌های پیاپی در آمریکا از دهه ۱۹۹۰ تا کنون ... واشنگتن پست: آمریکا یک سوم کشورهای جهان را تحریم کرده است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, روسیه, کره شمالی, کوبا, گزارش, نیکاراگوئه

تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

وزرای خارجه چین و روسیه در دیداری درباره تحولات جهانی و خاورمیانه رایزنی و بر همکاری دو کشور برای مقابله با موانع و بحران‌ها تاکید کردند. به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، وانگ یی وزیر خارجه چین پنجشنبه شب پس از دیدار با همتای روس خود سرگئی لاوروف در لائوس گفت که مناسبات چین ... تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

ادامه

آ. سه. آن, آسیا پاسیفیک, بریکس, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, شانگ‌های, شرق آسیا, صلح, فلسطین, لائوس

طوفان با سرعت پایدار۱۹۰ کیلومتر در ساعت کشتی تایوانی را غرق کرد/ تخلیه هزاران نفر از محل سکونت خود

طوفان گائمی (Gaemi) بعد از قربانی کردن دستکم ۲ نفر در تایوان و ناپدید شدن ۹ ملوان در اثر غرق شدن کشتی باری آن‌ها، امروز پنجشنبه، به سمت جنوب چین به حرکت در آمد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت: طوفان گائمی که قوی ترین طوفانی است که در ۸ سال گذشته تایوان را درنوریده، ... طوفان با سرعت پایدار۱۹۰ کیلومتر در ساعت کشتی تایوانی را غرق کرد/ تخلیه هزاران نفر از محل سکونت خود

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, فیلیپین, محیط زیست

موافقت چین و جزایر سلیمان با توسعه مشارکت راهبردی جامع و ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک در عصر جدید

«رمیا مانل» نخست‌وزیر جزایر سلیمان در جریان دیدار اخیر خود از چین در گفت‌وگوی اختصاصی با «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» با تاکید بر پایبندی کشورش از سیاست چین واحد گفت: برقراری روابط رسمی با چین از مهم‌ترین تصمیمات جرایر سلیمان پس از استقلال خود است. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: نخست‌وزیر جزایر سلیمان همچنین ... موافقت چین و جزایر سلیمان با توسعه مشارکت راهبردی جامع و ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک در عصر جدید

ادامه

اقتصادی, جزایر سلیمان, جهان, چین, سیاسی, شرق آسیا, گزارش, مشارکت راهبردی, هندو پاسیفیک

تلگراف: جنگ با چین نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم

درحالی‌که سران ناتو برای اجلاسی در واشنگتن گردهم جمع شده بودند، چین رزمایش‌هایی را با بلاروس، متحد روسیه برگزار کرد، اما اهداف آن چه بود؟ به گزارش ایسنا، همزمان با رزمایش‌های چین در بلاروس، نیروی دریایی چین تمرینات دریایی را در تنگه تایوان انجام داد و اواسط هفته گذشته، روسیه به چین در تمرینات دریایی ... تلگراف: جنگ با چین نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, بالتیک, بلاروس, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شانگ‌های, شرق آسیا, غرب, کره شمالی, گزارش, ناتو

چین به آمریکا در خصوص استمرار یکجانبه گرایی هشدار داد

‘وانگ چیشان’ معاون رییس جمهوری خلق چین به آمریکا هشدار داد که با استمرار تدابیر یکجانبه، اقتصاد و تجارت را در سراسر جهان به مخاطره انداخته است.

 

روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین، وانگ روز پنجشنبه در اظهاراتی مرتبط با گفت و گوهای تجاری دو کشور تاکید کرد که باید با مذاکرات از دسته بندی ها و اختلافات جلوگیری به عمل آورد.

 

وی که یکی از یاران و مشاوران نزدیک رییس جمهوری چین به حساب می آید، گفت: ما با آرامش برنامه اصلاحات و درهای باز را ادامه می دهیم.

 

معاون رییس جمهوری چین تصریح کرد آماده گفت و گو و همکاری برای یافتن راه حل های مناسب هستیم ولی بر این موضوع تاکید می ورزیم که یکجانبه گرایی آمریکا مشکلات زیادی برای دنیا بوجود آورده است.

 

وی یکجانبه گرایی را از اساس محکوم کرد و گفت: برابری و احترام متقابل و اهمیت دادن به راهبردهای طرفین و درک مسایل ذی ربط می تواند مشکلات را حل کند.

 

‘لیو ویدونگ’ محقق آکادمی علوم اجتماعی چین نیز خاطر نشان کرد چین به دنبال افزودن بر مازاد تجاری در برابر آمریکا نیست و واشنگتن به دلیل کسری تجاری، نباید پکن را مقصر بداند طرفین باید به این جنگ تجاری پایان دهند.

 

‘نیو فونگ’ معاون موسسه علوم اجتماعی چین هم در اظهار نظری هشدار داد که با توجه به افزایش نرخ تورم در آمریکا، اقتصاد این کشور با استمرار این درگیری های تجاری خسارات سنگینی متحمل خواهد شد.

 

آمریکا تاکنون بر روی ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای ساخت چین که به آن کشور وارد می شود تعرفه هایی بین ۱۰ تا ۲۵ درصد وضع کرده و چین نیز متقابلا بر ۱۱۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه بسته است.

 

این کارشناسان چینی گفتند که درصد اعتماد عمومی به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا همچنان کاهش یافته است و این نشان می دهد که به اعتبار او ضربات جدی وارد شده است.

 

درصد حمایت از او براساس نظرسنجی ‘سی ان ان’ به ۳۹ درصد رسیده است در حالی که ۵۵ درصد او را مورد تایید قرار نداده اند.

 

قرار است دومین دور از گفت و گوهای امنیتی و دیپلماتیک و اقتصادی دو کشور از روز جمعه این هفته در واشنگتن آغاز شود.

 

وزارت خارجه چین این مذاکرات را برای هر دو کشور مهم و سرنوشت ساز توصیف کرده است.

ایرنا

«شی جین پینگ»: کارگران باید برای حل مشکلات کشور روش‌های مارکسیستی را بکار گیرند

رئیس جمهور جمهوری خلق چین «شی جین پینگ» در دیداری با رهبری اتحادیه های سراسری کارگران بر نقش رهبری طبقه کارگر در این کشور تاکید کرده و از آنان خواست برای حل مشکلات و بهبود وضعیت کشور از روش ها و متدهای مارکسیستی سود جویند.

ادامه

جهان, چین, دیدگاه, شرق آسیا

پول ملی جایگزین دلار آمریکا در روابط تجاری چین و پاکستان شد

به نقل از روزنامه پاکستان، پس از دیدار هیئت های عالی رتبه چین و پاکستان به ریاست «عمران خان» و «لی ککیانگ» نخست وزیران دو کشور، طرفین بیانیه ای مشترکی را در پایان این نشست صادر کردند.

ادامه

اقتصادی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

ژاپن و آمریکا به دنبال پاسخ نظامی مشترک به چین هستند

به نقل از تایمز ژاپن، آمریکا و ژاپن که در حال برگزاری رزمایش در آب‌های غرب پاسیفیک هستند، قرار است طرحی عملیاتی را ارائه کنند که هدف از آن پاسخ‌گویی نیروهای نظامی دو کشور به تهدید چین علیه جزایر مورد مناقشه «سنکاکو» عنوان می‌شود.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا