اتحادیه اروپا از برداشت اولین بخش از سود دارایی‌های روسیه برای کمک به اوکراین خبر داد

اتحادیه اروپا امروز جمعه اعلام کرد اولین بخش از پول برداشت شده از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه، به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو (۱.۶ میلیارد دلار)‌ را در اختیار اوکراین قرار داده است. به گزارش ایسنا، ماه مه گذشته ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در ادامه سیاست‌های ضد روسی خود توافق کردند از ... اتحادیه اروپا از برداشت اولین بخش از سود دارایی‌های روسیه برای کمک به اوکراین خبر داد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه

سی ان ان: مردم آمریکا بزرگترین متضرر از وضع تعرفه برای کالای چینی

در مارس سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی از چین را اعلام کرد که باعث ایجاد اصطکاک اقتصادی و تجاری بین چین و آمریکا شد. از سال ۲۰۲۱، دولت جو بایدن به اعمال تعرفه های اضافی ادامه داده است. رسانه‌های آمریکایی اخیرا گزارش دادند که ادامه افزایش ... سی ان ان: مردم آمریکا بزرگترین متضرر از وضع تعرفه برای کالای چینی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, فقر, گزارش

«ماریا زاخارووا»، «فون در لاین» رییس کمیسیون اروپا را متهم کرد که متعهد به استیلای هرچه بیشتر آمریکا بر قاره اروپاست

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، انتخاب مجدد «اورسولا فون درلاین» به عنوان رییس کمیسیون اروپا را یک رویداد «غم انگیز» توصیف کرد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس روسیه؛ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز (چهارشنبه) به خبرنگاران گفت: نمی‌توان انتظار نتیجه مطلوبی برای دموکراسی، آزادی و امنیت و رفاه شهروندان اتحادیه ... «ماریا زاخارووا»، «فون در لاین» رییس کمیسیون اروپا را متهم کرد که متعهد به استیلای هرچه بیشتر آمریکا بر قاره اروپاست

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

وزرای خارجه چین و روسیه در دیداری درباره تحولات جهانی و خاورمیانه رایزنی و بر همکاری دو کشور برای مقابله با موانع و بحران‌ها تاکید کردند. به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، وانگ یی وزیر خارجه چین پنجشنبه شب پس از دیدار با همتای روس خود سرگئی لاوروف در لائوس گفت که مناسبات چین ... تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

ادامه

آ. سه. آن, آسیا پاسیفیک, بریکس, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, شانگ‌های, شرق آسیا, صلح, فلسطین, لائوس

روسیه: اتحادیه اروپا سیاست خود را به جنگ افروزی تغییر داده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان انتقاد کرد و گفت: این اتحادیه اکنون سیاست‌های خود را بر اساس جنگ بنا نهاده است. به نقل از آناتولی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) از تصمیم اتحادیه اروپا برای اختصاص ۱۰ میلیون یورو کمک نظامی به ارمنستان انتقاد کرد. وی ... روسیه: اتحادیه اروپا سیاست خود را به جنگ افروزی تغییر داده است

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ٰژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, ناتو

چین، تایوان را به جنگ تهدید کرد

وزارت دفاع چین به جریان های جدایی طلب تایوان و کشورهایی که در امور داخلی پکن مداخله می کنند هشدار داد که هرگونه تلاش برای خدشه دار کردن تمامیت ارضی چین را با جنگ پاسخ خواهد داد.

 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، چین امروز پنجشنبه به تایوان هشدار داد که «جدایی طلبی مترادف جنگ است» و اقدامات نیروهای مسلح چین نیز پاسخی است به فعالیت‌های تحریک آمیز و مداخله‌جویانه کشورهای خارجی.

 

به گفته «وو کیان» (Wu Qian) سخنگوی وزارت دفاع چین، تایوان بخشی جدایی ناپذیر از این کشور است و فعالیت‌های نظامی که در تنگه تایوان انجام می‌شود؛ در راستای حراست از تمامیت ارضی چین قابل ارزیابی است.

 

اشاره وی به پرواز همزمان ۱۲ جنگنده و بمب‌افکن هسته‌ای چین در حریم هوایی تایوان است که روز شنبه رخ داد.

 

هشدار وی خطاب به جریان‌های جدایی طلب تایوان و مداخله جویان خارجی در حالی است که ناوگروه تهاجمی «تئودور روزولت» آمریکا وارد آبراه راهبردی دریای چین جنوبی شده است.

 

وزارت دفاع چین در واکنش به این تحولات، به صراحت هشدار داد: به آن عناصر تایوانی که داعیه استقلال طلبی دارند؛ همان‌ها که با آتش بازی می‌کنند؛ هشدار می‌دهیم که استقلال مترادف جنگ است.

 

این اخطار در حالی است که روز گذشته، آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جدید آمریکا مدعی شد: واشنگتن ادعاهای ارضی پکن در دریای چین جنوبی را رد می‌کند و از کشورهای آسیای جنوب شرقی که در برابر فشارهای چین ایستادگی می‌کنند، پشتیبانی می‌کند.

 

وی پیشتر هم در جلسه استماع کنگره مدعی شده بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، درباره چین حق داشته است!

بایدن: با فعالیت‌های نظامی چین مقابله می‌کنم!

رئیس جمهور جدید آمریکا در ادامه علنی کردن خصومت خود با پکن، ضمن مداخله در مناقشات ایندوپاسیفیک، به نخست وزیر ژاپن وعده داد که با فعالیت های نظامی چین مقابله کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تهدید صلح جهانی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, ژاپن, شرق آسیا

شی جین‌پینگ نسبت به شکل‌گیری “جنگ سرد جدید” هشدار داد

رئیس‌جمهور چین در سخنرانی در کنفرانس مجازی مجمع جهانی اقتصاد تحت عنوان “دستور کار داووس” هشدار داد “یک جنگ سرد جدید” ممکن است تبدیل به یک جنگ داع شود و باید از آن اجتناب کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا

توافق آمریکا و انگلیس برای ادغام نیروها به‌ منظور تشکیل گروه حمله مشترک

مقامات دفاعی ارشد آمریکا و انگلیس این هفته توافق‌نامه‌ای را برای ادغام برخی نیروهای نظامی در ۲۰۲۱ به منظور تشکیل گروه حمله ترکیبی، امضا کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تهدید صلح جهانی, جنگ سرد, جهان, غرب اروپا