واشنگتن پست: آمریکا یک سوم کشورهای جهان را تحریم کرده است

روزنامه آمریکایی تحلیل کرد واشنگتن چنان عنان گسیخته دست به اعمال تحریم علیه رقبا و دشمنان خود در جهان زده که تا کنون یک سوم از کل کشورهای جهان را هدف این تحریم‌ها قرار داده است. به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست آمریکا در تحلیلی نوشت دولت‌های پیاپی در آمریکا از دهه ۱۹۹۰ تا کنون ... واشنگتن پست: آمریکا یک سوم کشورهای جهان را تحریم کرده است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, روسیه, کره شمالی, کوبا, گزارش, نیکاراگوئه

هاندلزبلات: سیاست تحریمی غرب شکست خورده است

به نوشته یک روزنامه آلمانی تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا ممکن است در نهایت آسیب بیشتری به خود اروپایی‌ها وارد کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران: روزنامه آلمانی هاندلزبلات در مقاله‌ای ضمن بررسی داده‌های چهار موسسه تحقیقات اقتصادی اروپایی نوشت: تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا، آن‌طور که مشخص است، به نتیجه مورد انتظار غرب نرسیده است و ممکن ... هاندلزبلات: سیاست تحریمی غرب شکست خورده است

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, غرب

واکنش مجارستان به سلب حق میزبانی نشست وزرای خارجه و دفاع؛انگار در یک مهدکودک هستم

این تصمیم تنها چند هفته پس از آغاز ریاست دوره‌ای مجارستان بر شورای اتحادیه اروپا اتخاذ شد، حال آنکه کشوری که دارای این مقام می‌شود معمولاً میزبانی رویدادهای این‌چنینی است. مجارستان از تاریخ اول ژوئیه به مدت ۶ ماه ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفته است. در اتحادیه اروپا، روال بر این ... واکنش مجارستان به سلب حق میزبانی نشست وزرای خارجه و دفاع؛انگار در یک مهدکودک هستم

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اسلواکی, بلژیک, تحریم, روسیه, صلح, گزارش, مجارستان

برگماری رئیس‌جمهور مورد نظر دیکتاتور و تأثیر آن بر تحولات پُرخطر آینده

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، کارزار پرهیاهوی نمایش انتخاباتی برای به پیروزی رساندن مسعود پزشکیان در مقام رئیس‌جمهور “اصلاح طلب و مستقل” حتی در ظاهر و کوتاه‌مدت هم نتوانست “وحدت” مورد نظر خامنه‌ای برای “حفظ نظام” را ایجاد کند. برخلاف ظاهر امر و اخبار تبلیغاتی و نظریه‌پردازی‌های طیف وسیع تحلیلگران دل‌بسته به جمهوری اسلامی، کل “نظام” ... برگماری رئیس‌جمهور مورد نظر دیکتاتور و تأثیر آن بر تحولات پُرخطر آینده

ادامه

آزادی, آسیای میانه, آمریکا, اروپا, استبداد, اقتصاد سیاسی, اقتصادی, ایران, تحریم, زنان, سیاسی, عدالت اجتماعی, فاشیسم, نئولیبرالیسم

بمبِ ساعتی بدهی دولت به تامین اجتماعی/ واردات کُک و زغال سنگ و «چنبره یک حلقه شبه‌امنیتی»

از جزئیات برنامه‌های دولت جدید برای صندوق‌های بازنشستگی و به طور مشخص صندوق تامین اجتماعی اطلاع نداریم اما تا زمانی که اختیار تام و کمال تامین اجتماعی در دست دولت است و دست یغمای خواص از خوانِ شستا کوتاه نشده، تا وقتی که سهم طبقه‌ی کارگر از خزانه بیت‌المال ناچیز است و تامین اجتماعی، عرصه‌‌ای‌ست ... بمبِ ساعتی بدهی دولت به تامین اجتماعی/ واردات کُک و زغال سنگ و «چنبره یک حلقه شبه‌امنیتی»

ادامه

ایران, بازنشستگان, تحریم, حقوق بشر, درمان, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فساد, گزارش, معیشت

چاینا دیلی: دنیا با تحریم‌ها علیه ایران مخالف است

روزنامه «چاینا دیلی» ارگان رسمی دولت چین در سرمقاله امروز دوشنبه خود نوشت: دنیا با تحریم ها علیه ایران موافق نیست. آنها نمی خواهند به گذشته برگردند و با سیاست حداکثر فشار آمریکا بر ایران مخالف هستند و این می تواند دولت ترامپ را وادار به بازگشت به میز مذاکره کند.

 

پرشمارگان ترین روزنامه انگلیسی زبان چین در این تحلیل تاکید کرد که حفظ توافق هسته ای ایران موسوم به «برجام» به دلایل مختلف کاربردی، حیاتی است.

 

چاینا دیلی نوشت: آمریکا با دلایل و استنادهایی غیر منطبق به طوری که نتوانست کشورهای دیگر امضا کننده این توافق و جامعه بین المللی را قانع کند، به توافق هسته ای پشت کرد و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا آن را نقض و تلاش کرد ایران را به انزوا بکشاند.

 

این روزنامه دولتی چین افزود: ترامپ با چنین اقدام نادرستی باعث شد تا نگرانی از رویارویی شدید آمریکا و ایران افزایش یابد و همزمان باعث شود اسراییل و عربستان سعودی با استفاده از این فرصت، تنش ها را تشدید و وضعیت خاورمیانه را پیچیده تر کنند.

 

چاینا دیلی ادامه داد: با تحریم های نفتی که آمریکا علیه ایران بکار گرفته، بازار بین المللی با کمبود نفت مواجه شده است و وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.

 

چاینا دیلی خاطر نشان می کند هرگز دیگر کشورهای تولید کننده نفت که مدعی تامین نفت بازار شده اند نمی توانند این خلاء را پر کنند و کسی نمی تواند غیبت ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان نفت جهان را در این بازار پر کند.

 

در تحلیل این روزنامه آمده است آمریکا حالا خود باعث می شود که ایران به متحدان و یاران سنتی خود از جمله روسیه و سوریه، لبنان و حزب الله نزدیکتر شود خاورمیانه وضعیتی بغرنج تر پیدا خواهد کرد و چند جانبه گرایی نیز به مخاطره می افتد.

 

چاینا دیلی می نویسد ایران می خواهد برجام را حفظ کند اما باید منافعش تامین شود اگر فشارهای آمریکا به همین شکل ادامه یابد و فروش نفت پایین تر برود، شرایط برای ایران بدتر می شود و این کشور ممکن است حتی در اندیشه توقف صادرات نفت به طور کلی به کشورهای دیگر شود و این برای دنیا زیانبار خواهد بود.

 

روزنامه تاکید می کند حفظ برجام از هر زمان دیگری سخت تر شده است اروپا دچار شکاف بزرگی با آمریکا شده است و می خواهد این توافق اجرا شود ایران و آمریکا هم به دلیل نقض برجام از سوی واشنگتن دچار مناقشه شدیدی شده اند و ابزارهای کافی برای فایق آمدن بر یکدیگر ندارند و یک مخمصه دیگر برای طرفین ایجاد شده است.

 

چاینا دیلی نوشت امروز اما شرایط با گذشته فرق دارد دنیا با تحریم ها موافق نیست آنها نمی خواهند به گذشته برگردند و با سیاست حداکثر فشار آمریکا بر ایران مخالف هستند و این می تواند دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را وادار کند که بتدریج به میز مذاکرات برگردد.

 

روزنامه چینی مسئولیت امضا کنندگان توافق هسته ای را ضروری تر و سنگین تر از هر زمانی دانسته و از آنها خواسته است که با همکاری مشترک با تحریم ها و فشارهای آمریکا مخالفت کنند و سعی کنند تا خسارات تحریم برای ایران را به حداقل برسانند.

 

این روزنامه چینی اضافه می کند که کشورهای ذی ربط باید راه را برای مذاکرات آمریکا و ایران باز کنند زیرا اگر ایران تصمیم بگیرد از توافق هسته ای خارج شود و طرح های اتمی خود را از سربگیرد، امکان رویارویی در خاورمیانه بیشتر خواهد شد و صلح منطقه ای قربانی این شرایط خواهد بود.

ایرنا

دو وزیر آمریکایی بخشی از جزئیات تحریم‌ها را اعلام کردند/۵۰ بانک ایرانی, هواپیمایی هما و کشتی رانی و … شامل تحریم

وزیران امور خارجه و خزانه‌داری ایالات متحده در یک نشست خبری مشترک در باره تحریم‌های جدید علیه ایران سخن گفتند. دور جدید تحریم‌ها در مجموع شامل بیش از ۷۰۰ شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی می‌شود.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایتالیا, ایران, ترکیه, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, ژاپن, کره جنوبی, هندوستان, یونان

تحریم نفتی ایران و فروش سیاه نفت بر روی آب

ایران برای صدور نفت خود از دو امکان برخوردار است که کنترل بر آن‌ها ساده نیست. حمل زمینی نفت به کشورهای همسایه و فروش بر روی آب. به باور کارشناسان ناظر بر حمل و نقل دریایی نفت، میزان فروش بر روی آب افزایش یافته است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, سوئد

در آغاز مرحله دوم تحریم‌ها: شرکت‌های اروپایی موافق و مخالف تحریم ایران

با آغاز مرحله دوم تحریم‌های آمریکا شرکت‌های بزرگ اروپا مجبورند میان معامله با ایران و آمریکا یکی را برگزینند. چه شرکت‌هایی رابطه خود با ایران را قطع می‌کنند و چه شرکت‌هایی روابط خود با ایران را همچنان حفظ خواهند کرد؟

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, فرانسه, گزارش

مورالس: ترامپ پس از ناکامی مداخله نظامی، تحریم ونزوئلا را تشدید کرد

رئیس جمهوری بولیوی روز گذشته ضمن اعلام اینکه تشدید تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا به دنبال شکست طرح مداخله نظامی ترامپ علیه کاراکاس اعمال شده، تصریح کرد: ایالات متحده با هدف مطیع ساختن ونزوئلا و تسلط بر منابع طبیعی این کشور، دست به اعمال تحریم علیه کاراکاس می‌زند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, خبر, ونزوئلا