استرالیا، کانادا و نیوزیلند خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند

رهبران استرالیا، کانادا و نیوزیلند در بیانیه‌ای مشترک خواستار برقراری آتش‌بس فوری در جنگ غزه شده و از اسرائیل خواستند به نگرانی‌های جامعه بین‌المللی نسبت به بحران انسانی در این باریکه توجه داشته باشد. به گزارش ایسنا، «آنتونی آلبانیز»، «جاستین ترودو»، و «کریستوفر لوکسون» نخست‌وزیران استرالیا، کانادا و نیوزیلند در بیانیه‌ای مشترک خواستار برقراری آتش‌بس ... استرالیا، کانادا و نیوزیلند خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند

ادامه

استرالیا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کانادا, کودکان, نیوزلند

تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

وزرای خارجه چین و روسیه در دیداری درباره تحولات جهانی و خاورمیانه رایزنی و بر همکاری دو کشور برای مقابله با موانع و بحران‌ها تاکید کردند. به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، وانگ یی وزیر خارجه چین پنجشنبه شب پس از دیدار با همتای روس خود سرگئی لاوروف در لائوس گفت که مناسبات چین ... تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

ادامه

آ. سه. آن, آسیا پاسیفیک, بریکس, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, شانگ‌های, شرق آسیا, صلح, فلسطین, لائوس

هشدار عفو بین‌الملل نسبت به همدستی آمریکا و اسرائیل در کشتار مردم غزه

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد در صورتی که آمریکا ارسال سلاح به اراضی اشغالی را متوقف نکند، در جنایت جنگی اسرائیل شریک خواهد بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ عفو بین‌الملل پیش از سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره طی امروز چهارشنبه، نسبت به «همدستی در جنایات جنگی» به آمریکا هشدار داد و از آنها ... هشدار عفو بین‌الملل نسبت به همدستی آمریکا و اسرائیل در کشتار مردم غزه

ادامه

آمریکا, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش

واشنگتن‌پست: بیانیه پکن یک پیروزی دیپلماتیک بود

گردهمایی نمایندگان ۱۴ جناح فلسطینی در پکن دستاورد دیپلماتیک بزرگی است که اعتبار میانجی‌گری چین در مناقشات جهانی را افزایش خواهد داد. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی توافق نمایندگان ۱۴ جناح فلسطینی در پکن را یک دستاورد دیپلماتیک بزرگ برای چین توصیف کرد که در راستای گسترش نفوذ بین‌المللی پکن صورت گرفته است. به گزارش ... واشنگتن‌پست: بیانیه پکن یک پیروزی دیپلماتیک بود

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, چین, خاورمیانه, صلح, عربستان سعودی, غرب, فلسطین

قانونگذار آمریکایی: کنگره جای سخنرانی یک جنایتکار جنگی و عامل نسل‌کشی نیست

نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به حضور نتانیاهو در کنگره می‌گوید: باید از خود بپرسیم: چگونه می‌خواهیم در صحنه جهانی نماینده باشیم اگر از یک متهم جنایتکار جنگی برای سخنرانی در جلسه مشترک کنگره دعوت می‌کنیم، زیرا او صدها هزار غیرنظامی فلسطینی، اکثراً زنان و کودکان را مجازات می‌کند، ما به عنوان یک ملت طرفدار ... قانونگذار آمریکایی: کنگره جای سخنرانی یک جنایتکار جنگی و عامل نسل‌کشی نیست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, تحلیل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, صلح, فاشیسم, فلسطین, کودکان, نئولیبرالیسم, نسل‌کشی

پیام دولت بایدن به تشکیلات خودگردان فلسطین درباره طرح اشغال کرانه باختری

یک وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که این تشکیلات پیامی از واشنگتن دریافت کرده است که نشان می‌دهد طرح رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در خصوص کرانه باختری در دستور کار دولت جدید آمریکا قرار ندارد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «احمد مجدلانی» وزیر توسعه اجتماعی تشکیلات خودگردان فلسطین و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، صبح امروز (سه‌شنبه)، خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پیامی به تشکیلات خودگردان ارسال کرده است.

 

به گزارش پایگاه شبکه اسرائیلی « آی ۲۴ »، احمد مجدلانی در این خصوص گفت دولت بایدن خبر داده است که طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا «در دستور کار قرار ندارد» و دولت جدید آمریکا با طرح الحاق «اسرائیل» مخالف است.

 

این وزیر فلسطینی همچنین خبر داد که تشکیلات خودگردان نشانه‌هایی از واشنگتن مبنی بر بازگشایی دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن، کنسولگری آمریکا در بیت‌المقدس شرقی و از سرگیری کمک‌های آمریکا به آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک «اونروا» دریافت کرده است.

 

بر اساس این گزارش، احمد مجدلانی همچنین «از سرگیری مذاکرات یا هرگونه عملیات سیاسی در آینده نزدیک» را به علت مشغول بودن دولت جدید آمریکا با مسائلی دیگر دور از ذهن قلمداد کرد.

 

مجدلانی همچنین در بخش‌هایی از اظهارات خود به «ایجاد روابطی متعادل برای کسب حاشیه به منظور بازگردان تدریجی وضعیت به حال سابق» با دولت آمریکا اشاره کرد.

 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا طی چهار سال گذشته، مجموعه اقدامات ضد فلسطینی و حتی ضد عربی اتخاذ کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به شناسایی شهر بیت‌المقدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل، انتقال سفارت از تل‌آویو به این شهر، رونمایی از طرح ضد فلسطینی موسوم به «معامله قرن»، موافقت با طرح اشغال و الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری به قلمرو این رژیم و به رسمیت شناخت حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی سوریه اشاره کرد.

 

این اقدامات باعث شد که تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «محمود عباس» روابطش را با آمریکا قطع و تأکید کند که دیگر وساطت آمریکا در گفت‌وگوهای سازش را قبول ندارد.

لاوروف: اقدامات غرب، خاورمیانه را متشنج کرده است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بر کمک‌های همه جانبه کشورش به لیبی تاکید کرد و گفت که اقدامات غرب منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را متشنج کرده است.

ادامه

اسراییل, تروریسم, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, فلسطین, لیبی

مراکش هم به توطئه خیانت ارتجاع عرب به خلق فلسطین پیوست!

*مناسبات اسرائیل با مراکش عادی می‌شود، ایالات متحده هم اشغال‌ منطقهٔ “صحرای غربی” از سوی دولت مراکش را به‌رسمیت می‌شناسد! *شورای‌جهانی صلح، در بیانیه‌ای، “دادوستد” غیرقانونی اخیر میان اسرائیل و مراکش به‌وسیلهٔ این دو رژیم اشغالگر را محکوم کرد.

ادامه

اتحادیه عرب, اسپانیا, اسراییل, اسیا, افریقا, امارات, امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, بحرین, جهان, سودان, شمال افریقا, فرانسه, فلسطین, مراکش, مصر

ممانعت الجزایر و تونس از عبور هواپیمای اسرائیلی

نخستین پرواز مستقیم بین اسرائیل و مغرب روز گذشته صورت گرفت. این پرواز از فرودگاه بن‌گورین واقع در اراضی اشغالی به شهر رباط انجام شد. در این پرواز یک هیأت بلندپایه اسرائیلی حضور داشت که ریاست آن بر عهده «جرد کوشنر» مشاور رئیس جمهور آمریکا بود.

ادامه

اسراییل, الجزایر, امارات, امریکا, بحرین, تونس, جهان, خاورمیانه, خبر, سودان, فلسطین, مراکش

روسیه به فلسطین واکسن کرونا ارسال می‌کند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با محمود عباس رئیس منطقه خودگردان فلسطین در تماس تلفنی درباره مسائل مختلف از جمله مقابله با ویروس همه گیر کرونا و ارسال واکسن به فلسطین گفت وگو کرد.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین