فریاد اعتراض روسای جمهوری کلمبیا و ونزوئلا علیه جنگ اسرائیل

رئیس‌جمهوری کلمبیا، جنگ غزه را فراتر از مناقشه میان اسرائیل و فلسطین، یک «آزمایش قدرت جهانی علیه مردم جنوب» ارزیابی کرد و رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز «نتانیاهو» را «هیولای ساخت آمریکا و اروپا» خواند. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، گوستاوو پترو رئیس‌جمهوری کلمبیا که بارها تهاجم اسرائیل علیه غزه را «نسل‌کشی» ... فریاد اعتراض روسای جمهوری کلمبیا و ونزوئلا علیه جنگ اسرائیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب, فلسطین, کلمبیا, لبنان, نسل‌کشی, ونزوئلا

رئیس‌جمهور کوبا با چفیه در راهپیمایی حمایت از فلسطین در مقابل سفارت آمریکا

هزاران نفر در پایتخت کوبا به رهبری رئیس‌جمهور این کشور در حمایت از فلسطینیان به خیابان آمدند و خواستار پایان تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه شدند. به گزارش ایسنا، همزمان با ادامه حملات مرگبار اسرائیل علیه غزه هزاران نفر از مردم کوبا امروز سه‌شنبه، مقابل سفارت آمریکا در هاوانا، پایتخت کوبا تجمع کردند و با ... رئیس‌جمهور کوبا با چفیه در راهپیمایی حمایت از فلسطین در مقابل سفارت آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, امپریالیسم, جهان, خبر, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, همبستگی

دستور رئیس‌جمهور نیکاراگوئه برای قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل

رئیس‌جمهور نیکاراگوئه به وزارت خارجه کشورش دستور داد روابط دیپلماتیک با اسرائیل را قطع کند. به گزارش ایسنا، معاون رئیس‌جمهور نیکاراگوئه اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور به وزارت خارجه دستوری مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل داده است. به نقل از روسیا الیوم، معاون رئیس جمهور نیکاراگوئه خاطرنشان کرد: رئیس جمهور ما ... دستور رئیس‌جمهور نیکاراگوئه برای قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خبر, فاشیسم, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

رئیس‌جمهور مکزیک: کشور فلسطین باید به رسمیت شناخته شود

رئیس‌جمهور مکزیک با بیان اینکه جنگ در «خاورمیانه» هرگز به مقصد خوبی منتهی نخواهد شد، گفت از راهکار ۲ دولتی برای درگیری فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کند. به گزارش ایسنا، «کلودیا شینبائوم» رئیس‌جمهور مکزیک با اشاره به تنش‌ها در غرب آسیا گفت: «ما تجاوزاتی را که شاهد هستیم، محکوم می‌کنیم و همچنین معتقدیم که کشور ... رئیس‌جمهور مکزیک: کشور فلسطین باید به رسمیت شناخته شود

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, تروریسم, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, صهیونیسم, فلسطین, مکزیک

کوبا رسما برای عضویت در بریکس درخواست داد

یکی از مقام‌های وزارت خارجه کوبا گفت، از آنجا که مسکو ریاست دوره‌ای بریکس را بر عهده دارد، هاوانا درخواست رسمی خود را برای پیوستن به این بلوک اقتصادی به‌عنوان یکی از کشورهای شریک از طریق ارسال نامه‌ای به پوتین مطرح کرده است. به گزارش ایسنا، «کارلوس پریرا» یکی از مقام‌های وزارت خارجه کوبا در ... کوبا رسما برای عضویت در بریکس درخواست داد

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی, کوبا, مصر, هندوستان

ونزوئلا کاردار و یک دیپلمات آمریکا را به عنوان مامور سیا در کاراکاس اخراج کرد

خبرگزاری رویترز سه شنبه شب گزارش داد، «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا، کاردار و یک دیپلمات آمریکا در کاراکاس را به اتهام توطئه چینی علیه کشورش اخراج کرد.

 

مادورو که در حاشیه اعلام رسمی دومین پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا سخن می گفت، با انتقاد از واشنگتن افزود: گفته ام که «تاد رابینسون» کاردار آمریکا در کاراکاس، عنصر نامطلوبی است و ظرف ۴۸ ساعت، می بایست خاک ونزوئلا را ترک کند.

 

وی با بیان این که شواهد توطئه چینی رابینسون را در زمینه های مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی ارائه خواهد کرد، افزود: کاردار آمریکا قانون بین المللی را نقض و از آن سوء استفاده کرده است.

 

مادورو همچنین دستور اخراج «براین نارانجو» دومین مقام ارشد هیات دیپلماتیک آمریکا در کاراکاس را صادر کرد.

 

رئیس جمهوری ونزوئلا، نارانجو را متهم کرد که وی مامور جاسوسی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در کاراکاس بوده است.

 

مادورو با اشاره به این که این دو مقام دپیلماتیک ارشد آمریکایی تنها ۴۸ ساعت فرصت دارند خاک کشور را ترک کنند، تاکید کرد: توطئه چینی دیگر کافی است و این تصمیم ما به خاطر اعتراض به اقدامات واشنگتن و حفظ عزت ونزوئلا صورت می گیرد.

 

اقدام رئیس جمهوری ونزوئلا یک روز پس از آن صورت می گیرد که وی با کسب حدود ۶۸ درصد آرا در انتخابات ریاست این کشور به پیروزی رسید و برای یک دوره شش ساله دیگر در این مقام ابقا شد.

 

شورای ملی انتخابات ونزوئلا روز دوشنبه اعلام کرد، از ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار برگه رای که به صندوق های رای انداخته شد، ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معادل ۶۷.۷ درصد به مادورو رای داده اند، «هنری فالکون» رقیب اصلی وی یک میلیون و ۸۰۰ هزار رای معادل ۲۱.۱ درصد آرا را به دست آورد و «خاویر برتوچی» دیگر نامزد این انتخابات، نیز با کسب ۹۲۵ هزار رای سوم شد.

 

از سوی دیگر، وزارت خزانه داری آمریکا ۲۹ اردیبهشت ماه، چند مقام بلندپایه ونزوئلایی را به فهرست تحریم های واشنگتن علیه این کشور افزود.

 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیز پیشتر ونزوئلا را تهدید به حمله نظامی کرد و صراحتا خواستار تغییر دولت در این کشور شد اما این گونه اظهارات کاخ سفید، نه تنها در جهت منافع مخالفان داخلی مادورو نبود، بلکه آنها را تضعیف کرد، چرا که رفته رفته مردم متوجه شدند، علت درگیری ها و خشونت های ماه های گذشته تنها دخالت غربی ها از جمله واشنگتن بوده است.

 

منتقدان دولت کاراکاس می گویند که مادورو عامل تضعیف شدید اقتصاد ونزوئلا بوده اما وی این مسئله را قبول ندارد و معتقد است کشورش دچار یک جنگ اقتصادی تحت هدایت آمریکا شده است.

ایرنا

لولا داسیلوا در زندان به فکر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است

به گزارش خبرگزاری شینهوا، لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا که در هفتم آوریل سال جاری میلادی محبوس شد و در حال گذران ۱۲ سال و یک ماه محکومیتش است، گفته که تمایل دارد تا برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری برزیل کاندیدا شود. 

ادامه

امریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, قضایی

تحریم‌های تجاری آمریکا ۱۳۰ میلیارد دلار برای کوبا هزینه داشته است

به گزارش رویترز، یک کمیسیون اقتصادی وابسته به سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های تجاری و مالی غیرمنصفانه آمریکا علیه کوبا بر اقتصاد این کشور در طول حدود ۶۰ سال گذشته ۱۳۰ میلیارد دلار هزینه تحمیل کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا