تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

وزرای خارجه چین و روسیه در دیداری درباره تحولات جهانی و خاورمیانه رایزنی و بر همکاری دو کشور برای مقابله با موانع و بحران‌ها تاکید کردند. به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، وانگ یی وزیر خارجه چین پنجشنبه شب پس از دیدار با همتای روس خود سرگئی لاوروف در لائوس گفت که مناسبات چین ... تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

ادامه

آ. سه. آن, آسیا پاسیفیک, بریکس, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, شانگ‌های, شرق آسیا, صلح, فلسطین, لائوس

واشنگتن‌پست: بیانیه پکن یک پیروزی دیپلماتیک بود

گردهمایی نمایندگان ۱۴ جناح فلسطینی در پکن دستاورد دیپلماتیک بزرگی است که اعتبار میانجی‌گری چین در مناقشات جهانی را افزایش خواهد داد. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی توافق نمایندگان ۱۴ جناح فلسطینی در پکن را یک دستاورد دیپلماتیک بزرگ برای چین توصیف کرد که در راستای گسترش نفوذ بین‌المللی پکن صورت گرفته است. به گزارش ... واشنگتن‌پست: بیانیه پکن یک پیروزی دیپلماتیک بود

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, چین, خاورمیانه, صلح, عربستان سعودی, غرب, فلسطین

طرح ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی لاهه

المیادین از طرح ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی کیفری درخصوص جنایت‌های این رژیم در نوار غزه خبر دادند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رئیس دفتر شبکه المیادین در ژنو اعلام کرد که تیم حقوقی وکلای بین‌المللی شکایت مطرح شده علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی کیفری، ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل درخصوص جنایت‌های ارتش ... طرح ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی لاهه

ادامه

اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, درمان, دیوان داوری لاهه, صهیونیسم, فلسطین, هلند

هزاران تظاهرکننده اسرائیلی خواستار امضای فوری توافق و مبادله اسرا شدند

جنبش اعتراضات زنان به همراه خانواده اسرای اسرائیلی، تجمع اعتراض آمیزی را در تل‌آویو برگزار کرده و با محکومیت سیاست‌های نتانیاهو خواهان امضای فوری توافق شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در خبری در این رابطه اعلام کرد، این تجمع با هداف درخواست برای امضای توافق مبادله اسرا صورت گرفت که با سفر ... هزاران تظاهرکننده اسرائیلی خواستار امضای فوری توافق و مبادله اسرا شدند

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

جزئیات طرح سه مرحله‌ای چین برای بحران غزه و حل اختلافات فلسطینی

سخنگوی وزارت خارجه چین از ارائه یک طرح سه مرحله‌ای از سوی چین برای حل بحران غزه و حل اختلافات فلسطینی خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، سخنگوی وزارت خارجه چین یک روز پس از نشست گروه‌های فلسطینی در پکن اعلام کرد: چین طرحی سه مرحله‌ای را درباره بحران غزه ... جزئیات طرح سه مرحله‌ای چین برای بحران غزه و حل اختلافات فلسطینی

ادامه

اسراییل, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین

عطوان؛ ناتوی عربی فریبی بزرگتر از خدعه جنگ جهانی اول برای منطقه است

عبدالباری عطوان در مطلبی درباره مراسم یادبود یکصدمین سالروز پایان جنگ جهانی اول و احترام به نظامیانی که در جریان جنگ کشته شده‌اند، آورده است: این نظامیان با ما جنگیده‌اند و اراضی ما را اشغال کرده و آنرا تحت قیمومیت فرانسه و بریتانیا قرار داده و هزاران عرب و مسلمان را کشته‌اند.

 

وی می‌نویسد: جنگ جهانی اول فریب بزرگ حاکمان ما از سوی انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها که از ما خواستند ضد عثمانی قیام کنیم تا در ازای آن استقلال کامل در سرزمین‌های امپراتوری عثمانی به دست آوریم، محسوب می‌شود.

 

شریف حسین این دروغ ها را باور کرد و اعلام قیام عربی بزرگ کرد اما پس از پایان جنگ جهانی اول، انگلیسی‌ها به عهد خود وفا نکردند و با فرانسوی‌ها میراث عثمانی را در جهان عرب در چارچوب توافق سایکس-پیکو تقسیم کردند و بیانیه بالفور درباره دادن فلسطین به یهودی‌ها را صادر کردند.

 

عطوان نوشت: پس از صد سال تاریخ دوباره تکرار می‌شود و آمریکا ایفاگر نقشی است که انگلیس و فرانسه ایفا کردند و زمینه را برای انقلاب عربی بزرگ دیگری با نام ناتوی سنی عربی برای ورود به جنگ مشابه و این بار ضد ایران و با مشارکت اسرائیل مهیا می‌کنند.

 

این تحلیلگر مشهور جهان عرب می‌افزاید: شریف حسین انقلاب بزرگ عربی را از مکه شروع کرد و ملک سلمان و چه بسا فرزندش محمد بن سلمان، رهبر عربی برای به حرکت درآوردن سنی عربی زیر چتر آمریکایی – اسرائیلی تحت عنوان مقابله با آنچه گسترش نفوذ ایران خوانده می‌شود، خواهد بود.

 

اگر امور مطابق برنامه‌ریزی‌های نتانیاهو و جردکوشنر داماد ترامپ پیش برود نشست سران هشت کشور شامل شش کشور حوزه خلیج فارس و مصر و اردن در ژانویه آینده درباره ناتوی عربی تشکیل خواهد شد. اما بیانیه بالفور جدید هم معامله قرن خواهد بود.

 

عطوان آورده است: خلاصه ما در برابر فریب بزرگتری که چه بسا خطرناکتر از فریب اولی باشد قرار داریم و در جنگی خانمانسوز وارد خواهیم شد که ثروت‌های ما را بر باد می‌دهد و به ویرانی شهرها و روستاهای ما ختم خواهد شد با این تفاوت که اسرائیل در راستای جنگ افروزی تلاش می‌کند از این جنگ جان به در نخواهد برد.

 

وی می‌نویسد: ما مضحکه ترامپ و نتانیاهو شده‌ایم و با چشم باز به مسلخ می‌رویم. طبل توخالی و دوستگی‌های بی سابقه و خطرناکتر از آن این است که برخی از ما در راستای رنگ و لعاب دادن به این طرح و بازارگرمی آن برای ملت‌های منطقه حرکت می‌کنیم. معاهده صلح ورسای که به جنگ جهانی اول پایان داد به خاطر ظلم و تحقیری که نسبت به آلمان روا داشته شد؛ بیش از ۲۰ سال به درازا نیانجامید و بعید نیست همین سناریو در منطقه عربی ما نیز تکرار شود و اسرائیل و متحدان عربش که همسو با آمریکا هستند، بازنده بزرگ در نهایت کار باشند.

 

عطوان در پایان نوشت: سید حسن نصرالله به اسرائیلی‌ها توصیه کرد که شنا بیاموزند و زودتر فرار کنند زیرا اگر جنگ شعله ور شود فرصتی برای فرار نخواهند یافت. ما به متحدان عرب اسراییل توصیه می‌کنیم که برای روز مبادا آب ذخیره کنند تا از تشنگی نمیرند و یا به سوی کشورهایی مانند عراق، سوریه و یمن که چه بسا پناهگاه امن‌تری باشد کوچ کنند.

مهر

خشم آمریکا از تقویت روابط اقتصادی اسرائیل و چین

آمریکا از تقویت روابط اقتصادی اسرائیل با چین به شدت خشمگین است. این در حالی است که اکنون جنگی اقتصادی میان چین و آمریکا درگرفته و واشنگتن نگران است بازنده نبرد اقتصادی با پکن باشد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا

عطوان؛ واکنش مسکو و دمشق به‌حمله اسرائیل ویرانگر و زلزله‌وار خواهد بود

عبدالباری عطوان در مطلبی در رای الیوم آورده است: می‌توان گفت که بدون تردید هفته جاری شاید سرآغازی برای زورگویی‌های آمریکا و اسرائیل با هم باشد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

عطوان: ناتو عربی اعلام جنگ فرقه‌ای جدید در منطقه است

روزنامه فرامنطقه ای ‘رأی الیوم’ در یادداشتی روز دوشنبه با انتقاد از تشکیل ائتلاف موسوم به «ناتو عربی»، نوشت: تشکیل ائتلاف جدید به معنای اعلام آغاز جنگ های مذهبی و فرقه‌ای جدید در منطقه خاورمیانه و اجرای طرح اسرائیل خواهد بود.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, عربستان سعودی, عمان, فلسطین, قطر, لیبی, مقاله, یمن

انگلیس نگران گسترش نفوذ روسیه در جهان است

وزارت دفاع انگلیس در گزارشی نسبت به افزایش حضور نظامی روسیه در عرصه بین‌المللی، بخصوص در قطب شمال، خاورمیانه و شمال آفریقا ابراز نگرانی کرده و خواستار تکمیل راهکار دفاعی ملی این کشور شده است.

ادامه

اسیای مرکزی, انگلستان, جنوب شرق آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا, شمال افریقا